De proeven tot nu toe vind bijna allemaal erg goed, zeker in vergelijking met voorgaande jaren.
De beginproef was erg sterk, met een combinatie van veel elementen.
De proef met de puzzel vond ik wat saai en eenvoudig, die had van mij wat spectaculairder gemogen.
De proef met de palen vooruit zetten in het water vond ik wel weer erg sterk.
Net als de eetproef, maar dat is een klassieker die het altijd goed doet.
Proeven die ik nog wil zien:
De evenwichtsbalk. Laatste jaren niet veel aan, maar er waren seizoenen bij waarbij deze proef echt tenenkrommend spannend was.
De begin proef van de eerste editie met bekenden, waarbij zandzakken uitgegraven moeten worden en dan al wel worstelend terug moeten komen.
De proef die hier eerder al werd aangegeven waar Rita bijna verticaal hing vond ik ook zeker de moeite waard.
Daarnaast moeten ze heel wat proeven van Survivor afkijken, want daar hebben ze pas echt geweldige proeven. Maar ook een veel groter budget, dus dat zal uitgerekend ook wel een rol spelen
.
Zolang de finale maar geen proef is. Dat moet een stemming zijn, waarbij je wordt afgerekend op mensen een mes in de rug steken, en waarbij eerder opgebouwde credits je stemmen opleveren. Voor afgaand aan deze stemming een laatste eilandraad, waarbij de finalisten zich moeten verantwoorden voor de gemaakte keuzes en genomen beslissingen. (Ja, zoals bij Survivor dus
)