Totaal niet eens met de meeste reacties hier. Ben normaal altijd erg kritisch op opgevers, maar ik heb groot respect voor de manier waarop Aagje deze expeditie beleefd heeft. Ze was heel eerlijk dat ze te vroeg had meegedaan en zat duidelijk in de knoop met zichzelf over de verdere invulling van haar leven na jarenlang topsport te hebben bedreven. En niet zomaar topsport, maar turnen. Ik heb er niet veel verstand van, hoor, maar volgens mij is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld voetbal of zo. Bij turnen word je volgens mij echt keihard gedrild, al van heel jongs af aan, en ik heb ook altijd m'n twijfels bij de manieren waarop ze die meisjes lichamelijk zo jong weten te houden.... Al met al hakt zo'n turnleven er volgens mij gigantisch in en vergeleken daarmee lijkt voetbal me echt iets voor mietjes... Ik kan me goed voorstellen dat je in een zwart gat valt als je net gestopt bent en dat je jezelf eigenlijk helemaal opnieuw moet leren kennen. Om zoiets een luxeprobleem te noemen vind ik eigenlijk ook een zwaktebod; dan kun je alles wel een luxeprobleem noemen als je het vergelijkt met Afrikaanse hongerkindjes of zo... Natuurlijk zijn we in het westen geprivilegieerd, maar ook bevoorrechte mensen kunnen wel degelijk échte problemen hebben.
Nee, ik heb zeker wel respect voor Aagje en beschouw haar niet als laffe opgever.