De eerste keer dat een Nederlander op een Nederlander stemt, en dit al in aflevering 6!!!
Het leukste hieraan vind ik dat je voor het gemak er totaal niet bij zegt dat ook pas in aflevering 5 de eerste keer (en tot nu toe enige keer) is dat een Belg op een Belg stemt.
(edit: wat Jorge eigenlijk dus al zegt
)
Overigens hebben al twee Nederlanders op een Nederlander gestemd en is er tot nog toe maar één Belg die op een Belg stemde.
Misschien ook leuk om te weten dat Gene, Joke en Zoë al op vier(!) verschillende Nederlanders hebben gestemd en nog nooit op een Belg. Ruud en Tess hebben daar tegenover slechts op twee verschillende Belgen gestemd en Tess heeft na deze aflevering zelfs ook al op een Nederlander gestemd.
Probeer alsjeblieft niet zo te insinueren dat Nederlanders zo slecht zijn t.o.v. de Belgen in ER. Kijk liever een beetje naar de persoon zelf dan naar de nationaliteit van die persoon. Er is toch ook niemand die bijvoorbeeld roept dat de Belgen uit Noord eerst de twee Nederlanders met een donkerdere huidskleur hebben weggestemd.
Uiteindelijk was het toch nog best jammer dat Zoë weg moest. Ik vond haar zelfspot bij het duel echt leuk.
Fatima en de tweeling hebben het gewoon slim gespeeld, al was het wel sneu om te zien hoe hard het aankwam bij Lodewijk toen zijn naam telkens verscheen uit de urn. Peggy's reactie was echt geweldig.
Ik vraag me nu eigenlijk vooral af hoe Peggy zich nu zal gaan gedragen. Zal ze het accepteren dat Lodewijk werd weggestemd of gaat ze een confrontatie aan?