Ik erger mij zo erg aan ZZstar, daar moet ik toch echt even op reageren.
-Fajahs gedrag nu (met camera's erbij) naar Zoë toe tijdens haar dipje is echt wel hypocriet als je leest hoe ze zich zonder camera's tegenover Zoë gedraagt. Achterbaks tot en met!
Ik geloof er niet in dat Fajah nu net alsof deed alsof ze medelijden met Zoë had. Als dat zo was hadden we wel weer zo'n shot gezien van Fajah alleen voor de camera waar ze heel geniepig toelicht hoe ze de groep aan het bespelen is.
-Ruud zijn referentie naar Olivier die zich veilig voelde op de eilandraad was zuiver natrappen.
Naar mijn idee zie jij problemen waar ze niet zijn.
Evi vraagt: "Ruud, zit jij hier op je gemak, ben je nerveus?"
Antwoord van Ruud: "Op de eilandraad zit je nooit op je gemak. Zelfs als je denkt dat je veilig zit, je hebt het gezien aan Olivier, dan moet je misschien heel erg oppassen."
Dat is toch puur het benoemen van een feit?
Het maakt niet uit hoe populair je bent of hoe hoezeer je een echte Robinson bent, iedereen moet oppassen tijdens de eilandraad. Denk bijvoorbeeld maar eens aan Lodewijk in kamp Zuid.
-Ten slotte is het duidelijk dat de Gene Joke en Zoë niet hebben geprobeerd om Paul om te praten of op Ruud te laten stemmen. Het was zeker mogelijk geweest, want Paul vreesde voor zijn plaats en het hele kamp wist het. Enige commentaar van de mensen die al afleveringenlang mekkeren over mogelijke complotten van de Vlamingen hierop? Waren ze het opnieuw vergeten deze keer misschien?
Mee eens, geen complot. Maar het feit dat de twee nieuwelingen, Paul en Min-Hee, volledig zoals verwacht wel voor Zoë stemmen zegt mij al genoeg. Het is rationeel gezien de meest logische keuze.
Dat Gene en Joke ook nu niet Zoë eruit stemmen was ook te verwachten, maar is begrijpelijk, uiteraard vanwege de inmiddels vriendschappelijke band. Dat Gene, Joke en Zoë vervolgens besluiten (en dit hebben ze uiteraard wel onderling besproken) om samen op Ruud te stemmen heeft dan echter een strategische waarde van 0,0.
Of zouden Gene en Joke zichzelf ook wel gerealiseerd hebben dat Zoë rationeel gezien de meest voor de hand liggende kandidaat is om eruit te stemmen? Natuurlijk willen zij Zoë niet tegen het zere been stoten, dus hebben ze besloten om met zijn 3-en op Ruud te stemmen. De kans was natuurlijk aanwezig dat er nog een stem op Ruud zou vallen, dus Gene en Joke hebben hiermee in ieder geval niet direct een signaal mee afgegeven dat ze Zoë hebben opgegeven. Tegelijkertijd hebben Gene en Joke geen moeite gedaan om de positie van Zoë met zekerheid veilig te stellen, dus daarmee heb je eigenlijk al je antwoord ;-).