Weer een leuke aflevering!
Ik dacht echt dat Peggy het niet ging kunnen inhouden en dat het rode team eens ging winnen, maar opnieuw won geel. Deze aflevering was Zoë overduidelijk de zwakste, dus nu zou ik ook op haar hebben gestemd, ondanks dat ze toch wel mentaal sterk bleef en grappig was. Gene en Joke hebben gewoon een te goede band met haar om op haar te stemmen, dus op zich heb ik daar geen problemen mee dat ze liever op Ruud stemmen. Hoogstwaarschijnlijk zal Fajah wel van Zoë winnen, maar ik zou het heerlijk vinden moest Zoë toch winnen op één of andere manier, enkel en alleen omdat Fajah Zoë in haar gezicht op een vanzelfsprekende manier de zwakste noemde.
Tess toonde zich sterk, maar ik vond wel dat ze zich iets te zeer wou 'bewijzen'. Dan vond ik Min Hee, die ook in een nieuw kamp zat, 10 keer sterker. Hoe koelbloedig, kalm en efficiënt ze bleef tijdens de proef en op de eilandraad... pluimpje! Ook in de mangrove wist ze echt van aanpakken en hoe 'het spel te spelen' door bijvoorbeeld alle bananen mee te nemen. Joke deed het overigens ook goed. Fatima en de tweeling hebben veel geluk gehad en het is inderdaad vreemd dat niemand bedenkingen heeft bij deze coalitie, zeker Lodewijk toont zich niet slim. Hij zal zitten vloeken wanneer hij de afleveringen nu bekijkt. Ook Peggy zou argwanend moeten zijn om haar eigen positie te bewaren. Spijtig dat de herindeling niet nog drastischer was. Fatima en de tweeling en Gene, Joke en Zoë hadden voor mij gesplitst mogen worden, zodat er echt een nieuwe wending was.