Mij lijkt Zoë niet zo zwak hoor. Ik heb haar niet horen klagen deze afl en ze heeft toch gewoon meegedaan met de proef.
Willie is eruit gestemd omdat de Belgen Ruud er niet uitwilden en ze ook niet op elkaar gingen stemmen, maar kan je even goed van de Nederlanders zeggen dat ze niet op elkaar stemmen. Maar om dan van een complot te spreken (misschien was er hier wel een stemafspraak maar ik twijfel of dat de eerste afl ook zo was).
Juist in de eerste aflevering was het duidelijk. Zoe was zwak, ziek en misselijk, en dan stemmen de vele malen sterker ogende Fajah eruit. Hoewel ze pleiten te stemmen voor de gene die in hun ogen de zwakste was hebben ze helemaal iets anders gedaan. Ik denk dat je met zekerheid kan spreken over een complot hierin.
Nu over de aflevering, ik vond hem weer erg leuk. Wel jammer dat er maar een proef was, had graag een tweede gezien. En het stemmen ja, wat kan er erover zeggen. Complotten zijn er altijd, dat hoort erbij. Dat de Belgen er nu zo omheen draaien terwijl ze alle macht al hebben vind ik zwak. Maar je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het doen. Iedereen probeert verder te komen, en soms moet je het vies spelen. Dat Zoe het doet is het begrijpelijkst van allemaal, zij zou er anders meteen uit liggen. En de Nederlanders zijn nu boos vanwege het complot zeggen ze, maar ze zijn gewoon boos omdat de Belgen hun te slim af zijn geweest. Complotten zijn er altijd, dat hadden ze kunnen weten. Ik weet niet of de mogelijk van munten afgeven er is, maar dat hadden ze moeten proberen. De Belgen hebben het slim gespeeld, niet netjes maar wel slim. Ben benieuwd hoe dit verder gaat, hoop niet met een exit voor Ruud en Tess.