Ik zal hier eens als belg reageren!
Goede eerste aflevering! Ik denk dat deze kandidaten veel gemotiveerder zijn dan die van vorig jaar en het lijkt erop dat ze deze keer minder luxe/materiaal hebben. Min Hee charmeerde mij het meeste tot nu toe. Tamelijk fanatiek, maar ook tamelijk sociaal en vrolijk om bezig te zien.
Mijn voorkeur gaat uit naar het gele team, maar het rode team zal waarschijnlijk voor meer entertainment zorgen.
De eerste eilandraad was meteen al vermakelijk, mede dankzij de goede vragen van Evi (Dennis stond er precies gewoon maar wat bij). Ik zou persoonlijk ook op Faya hebben gestemd, aangezien ik haar ronduit irritant vond. Ze zat constant maar te vertellen 'dat ze geen munten heeft en dat ze daarom hoogstwaarschijnlijk stemmen zou krijgen' en 'dat ze zo eerlijk en rechtuit is'. Nogal een self-fulfilling prophecy.
Gewoon op basis van haar gedrag en uitspraken tijdens de eilandraad, kan ik begrijpen waarom bijvoorbeeld Gene op haar stemde. Ze doet precies alsof alleen haar manier van spelen de beste en eerlijkste manier is, terwijl het spel op verschillende manieren gespeeld kan worden, zonder dat je daardoor geniepig en achterbaks bent. Zoë was misschien inderdaad fysiek de zwakste, maar mentaal niet. Ze had precies nogal wat zelfspot.
Olivier gaat het niet lang trekken denk ik, ook wegens te irritant. In het gele team lijkt enkel Lodewijk een potentieel buitenbeentje te worden, maar dat is misschien te voorbarig.