Auteur Topic: Aflevering 11 - Donderdag 10 november 2011 - RTL 5  (gelezen 18342 keer)

Offline Protonos

• Forumlid
Re: Aflevering 11 - Donderdag 10 november 2011 - RTL 5
« Reactie #20 Gepost op: 10-11-2011, 22:11:28 »
Oneens.

Niko heeft helemaal niet vies gespeeld vorige aflevering. Hij wou juist voorkomen dat er een tweestrijd zou komen. Dat het niet slim was om dit te doen is een andere zaak, maar smerig zou ik het in ieder geval niet noemen.

Bovendien was het erg sneaky van Tanja om Niko niet mee te nemen, omdat hij nota bene de voorgaande aflevering zijn plek op winnaarseiland heeft afgestaan voor haar. Dit is puur opportunisme van Tanja. Dit gecombineerd met de absurd oneerlijke proef, waarbij Tanja rustig aan kon doen, en makkelijk haar tijd kon verbeteren in de tweede ronde, terwijl Niko moest pieken om Patrick voor te blijven, kan ik me best voorstellen dat je kwaad bent op Tanja.

Offline Molière

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 10-11-2011, 22:13:30 »
eens met Dolfie ::jaja::

bull natuurlijk, dat met de sterksten dooorgaan, wie bepaalt wie daar de sterksten zijn?
Klopt! Als Niko daadwerkelijk volgens dat principe zou stemmen, had hij nu op Sascha moeten stemmen en niet op Jochem. Jochem heeft immers al aangetoond in de proeven een stuk sterker te zijn dan Sascha. Bovendien is het sowieso onnozel om volgens het met de sterkste naar de finale-principe te stemmen, want je zal de 'zwakkeren' vrijwel altijd wel een keer nodig hebben in het spel.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 10-11-2011, 22:24:40 »
Klopt! Als Niko daadwerkelijk volgens dat principe zou stemmen, had hij nu op Sascha moeten stemmen en niet op Jochem. Jochem heeft immers al aangetoond in de proeven een stuk sterker te zijn dan Sascha. Bovendien is het sowieso onnozel om volgens het met de sterkste naar de finale-principe te stemmen, want je zal de 'zwakkeren' vrijwel altijd wel een keer nodig hebben in het spel.

Ik zie het dan ook eerder als een krampachtige poging van Niko om zijn eigen positie veilig te stellen daar hij meent tot de sterkeren te behoren, maar die opzet begint hoe langer hoe meer te mislukken. Niko heeft het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt door Sascha nieuw leven in te blazen en het vertrouwen van Jochem en Tanja te beschamen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #23 Gepost op: 10-11-2011, 22:28:25 »

Omdat Niko geen zwarte stem had, ze gingen voor iemand met een zwarte stem en aangezien Esther sterker is als Sacha werd het dus Esther.

Ik weet dat dat de reden was om niet op Nico te stemmen, maar zo blijft Nico zijn munten houden en wordt het steeds moeilijker hem eruit te stemmen. Daarom had ik als ik hen was een gokje willen wagen (ook omdat ik verwacht had dat de stemmen op verliezerseiland verdeeld zouden zijn en dus 3 stemmen op Nico genoeg zouden kunnen zijn) en met z'n drieen op Nico gestemd. En achteraf gezien had dat gokje dus goed uitgepakt. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline michael9

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 10-11-2011, 23:20:36 »
Begin steeds meer pro-niko te worden. Je wordt genaaid door een waardeloze regel bij een proef en vervolgens niet meegenomen naar winnaarseiland door iemand die je 2X hebt meegenomen en de week ervoor zelfs je plekje voor hebt afgestaan, dan verdien je het om te winnen. Tanje out next week please ::zwaai::

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 10-11-2011, 23:24:16 »
Ik weet dat dat de reden was om niet op Nico te stemmen, maar zo blijft Nico zijn munten houden en wordt het steeds moeilijker hem eruit te stemmen. Daarom had ik als ik hen was een gokje willen wagen (ook omdat ik verwacht had dat de stemmen op verliezerseiland verdeeld zouden zijn en dus 3 stemmen op Nico genoeg zouden kunnen zijn) en met z'n drieen op Nico gestemd. En achteraf gezien had dat gokje dus goed uitgepakt. ;)

Ah zo, nu snap ik je!  ::jaja::

Offline Test

« Reactie #26 Gepost op: 10-11-2011, 23:40:17 »
Ik snap de kritiek op de proef niet zo heel eerlijk gezegd. Gemiddeld gezien hebben vrouwen bij zo'n fysieke proef sowieso veel minder kans om te winnen. Dus als er geen tijdsverschil was geweest tussen Niko en Tanja was de uitslag van te voren wel bekend. Was dat dan wel eerlijk geweest?

Tuurlijk had Tanja nu wat voordeel omdat zij in de eerste ronde wat minder hard hoefde te rennen omdat Esther niet zo goed ging. Maar dat was niet iets wat ze vantevoren wist. Dus als Esther sneller was geweest en er dus meer strijd was geweest tussen de dames, was het misschien wel minder gunstig voor haar uitgepakt. Daarbij leek Niko vantevoren zich al te hebben neergelegd bij zijn verlies.
Geniet nooit met mate...

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-11-2011, 23:47:14 »
Inderdaad, door die voorsprong heeft Tanja alleen maar gewonnen... dus zo'n held is het niet... Die voorsprong sloeg echt kant nog wal....

Eerst janken om NIko z'n nek en dan hij zijn prijs afstaan en hem nu niet meenemen?

Nee, wat een naar mens is dat Tanja-geval. En complotten smeden tot en met...
 Hopelijk vliegt ze er volgende week uit. Niko is de enige die het spel een beetje leuk en op een goede manier speelt.

Patrick was vandaag ook overdreven in beeld, irriter me ook aan zijn manier van doen en praten... mag er ook wel uit.

« Laatst bewerkt op: 10-11-2011, 23:52:54 door Emiel.B. »

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 10-11-2011, 23:57:03 »
En trouwens, helaas weer een sterkere speler, dus Robinson, eruit.....

Offline Aikaturbo

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 11-11-2011, 00:34:21 »
Ik snap de kritiek op de proef niet zo heel eerlijk gezegd. Gemiddeld gezien hebben vrouwen bij zo'n fysieke proef sowieso veel minder kans om te winnen. Dus als er geen tijdsverschil was geweest tussen Niko en Tanja was de uitslag van te voren wel bekend. Was dat dan wel eerlijk geweest?

Tuurlijk had Tanja nu wat voordeel omdat zij in de eerste ronde wat minder hard hoefde te rennen omdat Esther niet zo goed ging. Maar dat was niet iets wat ze vantevoren wist. Dus als Esther sneller was geweest en er dus meer strijd was geweest tussen de dames, was het misschien wel minder gunstig voor haar uitgepakt. Daarbij leek Niko vantevoren zich al te hebben neergelegd bij zijn verlies.

Leuk! Discussiemateriaal. Ben je niet van mening dat het geen bal uitmaakt of Tanja het wist, ja of nee? Als ik letterlijk met de laatste stok over kan gaan steken en ik zie dat mijn concurrent de tweede stok net in het plankje zet, dan ga ik rustiger en veel zorgvuldiger met mijn laatste stokje om. Ik ren niet als een malloot naar de overkant. Dus ja, daar heeft Tanja sowieso een seconde of makkelijke twintig of dertig gepakt. Die vrouw heeft die instelling ook, zoals we konden zien bij de proef met de eieren, die Niko wel won. Ze ging gewoon rustig, maar zorgde dat ze geen fouten maakte.

Als je die twintig seconden van de minuut afhaalt, heb je nog veertig seconden over. die zouden een stuk eerlijker zijn geweest. Daarnaast had Tanja minstens 5 minuten de tijd om volledig uit te rusten, terwijl je kon zien dat Niko die proef al als een uitgemelkt stuk vee begon. Zweet op zijn hoofd en nog steeds knalrood.

Het is gewoon feitelijk niet zo eerlijk verlopen. Schade.
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline michael9

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 11-11-2011, 00:35:45 »
Inderdaad, door die voorsprong heeft Tanja alleen maar gewonnen... dus zo'n held is het niet... Die voorsprong sloeg echt kant nog wal....

Eerst janken om NIko z'n nek en dan hij zijn prijs afstaan en hem nu niet meenemen?

Nee, wat een naar mens is dat Tanja-geval. En complotten smeden tot en met...
 Hopelijk vliegt ze er volgende week uit. Niko is de enige die het spel een beetje leuk en op een goede manier speelt.

Patrick was vandaag ook overdreven in beeld, irriter me ook aan zijn manier van doen en praten... mag er ook wel uit.

Ik hoop dat je zag dat Tanja haar tijd met bijna een halve minuut verbetert heeft, zo'n groot verschil duidt erop dat ze niet echt haar best heeft hoeven doen in de eerste ronde door al die fouten van Esther. Niko was echt kansloos want hij heeft wel een superscherpe tijd neer moeten zetten.

Offline Test

« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2011, 00:56:42 »
Leuk! Discussiemateriaal. Ben je niet van mening dat het geen bal uitmaakt of Tanja het wist, ja of nee? Als ik letterlijk met de laatste stok over kan gaan steken en ik zie dat mijn concurrent de tweede stok net in het plankje zet, dan ga ik rustiger en veel zorgvuldiger met mijn laatste stokje om. Ik ren niet als een malloot naar de overkant. Dus ja, daar heeft Tanja sowieso een seconde of makkelijke twintig of dertig gepakt. Die vrouw heeft die instelling ook, zoals we konden zien bij de proef met de eieren, die Niko wel won. Ze ging gewoon rustig, maar zorgde dat ze geen fouten maakte.

Als je die twintig seconden van de minuut afhaalt, heb je nog veertig seconden over. die zouden een stuk eerlijker zijn geweest. Daarnaast had Tanja minstens 5 minuten de tijd om volledig uit te rusten, terwijl je kon zien dat Niko die proef al als een uitgemelkt stuk vee begon. Zweet op zijn hoofd en nog steeds knalrood.

Het is gewoon feitelijk niet zo eerlijk verlopen. Schade.

Eddy heeft duidelijk voor de proef gezegd dat de tijd van de winnaar belangrijk zou zijn voor de tweede ronde. In mijn optiek denk ik dan niet dat een deelnemer dan denkt "Laat ik maar zo langzaam mogelijk doen, want dat is beter voor de tweede ronde". Eerder zal iemand dan denken: "Laat ik maar zo snel mogelijk zijn."

Als je vantevoren weet welke factor jouw tijd van de eerste ronde zou betekenen voor de tweede ronde, dan zou je daar op kunnen anticiperen. In zoverre maakt het m.i. dus wel uit of je vantevoren weet hoe de tijd van de eerste ronde je kansen in de tweede ronde beïnvloedt.

Tuurlijk heeft Tanja nu voordeel gehad. Maar had de bedenker van de proef dit kunnen weten? Of dacht hij een deelnemer gaat in de eerste ronde zo snel mogelijk en strijdt in de tweede ronde feitelijk tegen zijn/haar eigen tijd. De deelnemer die het meest zijn/haar tijd verbetert of het minst zijn tijd verslechtert, wint de proef. Zo haal je dus het fysieke verschil tussen man en vrouw eruit. Dat is m.i. de opzet van de proef geweest.
Geniet nooit met mate...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2011, 01:20:08 »
Super leuke aflevering. Ik begin Tanja nog leuker te vinden en ze heeft de proef terecht gewonnen. Wat Test ook zegt, vrouwen zijn minder fysiek gebouwd dus dat ze een voorsprong kreeg was eigenlijk helemaal niet erg, maar eerder rechtvaardig. Niko was erg zwak om halverwege de proef al op te geven en zo tekeer te gaan. Wel erg jammer van Esther :(. Ze was na Tanja mijn favo. Valt me ook tegen van Jochem. Esther heeft zoveel voor hem gedaan en hem altijd gesteund en nu stemt hij haar keihard weg. Ik ben erg blij dat Tanja tactisch is gaan stemmen en haar ogen op Niko heeft gericht. Het word tijd dat iemand de gamer uit zijn eigen spelletje gaat spelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline essie75

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2011, 05:47:24 »
Ik vind het dit keer wel een leuke aflevering, een van de beste tot nu toe. Vorige week het beste deel: het verbaasde gezicht van Lauretta, leek er bijna op toen het Geert de kop kostte (complot van Hans, Yin en Geert tegen Hiu Kwan).
toen had ik weer heimwee naar onbekende NL en B in Expeditie Robinson.
Tanja blijkt toch tactisch te kunnen stemmen, ze is alleen niet zo slim.
Hoe langer je kiest niet op niko te stemmen, hoe meer hij zeker is van zijn plaats in de finale.
hij heeft tenslotte 3 munten. Sascha en Patrick stemmen volgens mij niet op Niko, Jochem en Tanja wel waarschijnlijk. Dan krijg je hem er alleen uit als hij 2 zwarte stemmen heeft, hij niet alle munten inzet en er niet iemand anders 3 stemmen tegen krijgt, zoals Jochem (wat een slap gedoe zeg, op Esther stemmen). Als Niko geen zwarte stemmen heeft, hoeft hij niet eens alle munten in te zetten, dan is 1 voldoende. Volgens mij is het ook nog maar 1 eilandraad voor de finale, dus dat wordt nog lastig. Maw, goed gespeeld van Niko.

deze aflevering teleurgesteld in 2 dingen (Jochem die op Esther stemt en Tanja die Niko niet meeneemt naar het eiland, terwijl hij haar 2 keer meeneemt en gvd zelfs zijn plaats aan haar afstaat, waren het dan toch krokodillentranen?)

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2011, 09:46:40 »
Ik hoop dat je zag dat Tanja haar tijd met bijna een halve minuut verbetert heeft, zo'n groot verschil duidt erop dat ze niet echt haar best heeft hoeven doen in de eerste ronde door al die fouten van Esther. Niko was echt kansloos want hij heeft wel een superscherpe tijd neer moeten zetten.
Ik hoop dat je ook zag dat Niko terecht het spel zo oneerlijk vond en vanwege die minuut voorsprong geen kans meer zag en daarom minde motivatie had?

Dat vrouwen fysiek minder sterk zijn, oké... maar compenseer dat ergens anders mee...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2011, 10:12:14 »
Ja volgens mij hebben we nog één eilandraad.
Voorspelling:
Sasha en Niko gaan voor Tanja maar die heeft nog 3 munten.
Tanja en Jochem gaan voor Niko maar die heeft ook nog 3 munten
Patrick gaat met één van beiden mee?
Dat betekend dat de zwarte stemmen zullen bepalen wie er naar huis gaat en ik schat zo in dat dat Sasha word.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michi

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2011, 12:58:30 »
Ja volgens mij hebben we nog één eilandraad.
Voorspelling:
Sasha en Niko gaan voor Tanja maar die heeft nog 3 munten.
Tanja en Jochem gaan voor Niko maar die heeft ook nog 3 munten
Patrick gaat met één van beiden mee?
Dat betekend dat de zwarte stemmen zullen bepalen wie er naar huis gaat en ik schat zo in dat dat Sasha word.

Tanja heeft nog maar 2 munten

Offline klimmer

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2011, 14:25:09 »
Ik vind het dit keer wel een leuke aflevering, een van de beste tot nu toe. Vorige week het beste deel: het verbaasde gezicht van Lauretta, leek er bijna op toen het Geert de kop kostte (complot van Hans, Yin en Geert tegen Hiu Kwan).
toen had ik weer heimwee naar onbekende NL en B in Expeditie Robinson.
Hoe langer je kiest niet op niko te stemmen, hoe meer hij zeker is van zijn plaats in de finale.
hij heeft tenslotte 3 munten. Sascha en Patrick stemmen volgens mij niet op Niko, Jochem en Tanja wel waarschijnlijk. Dan krijg je hem er alleen uit als hij 2 zwarte stemmen heeft, hij niet alle munten inzet en er niet iemand anders 3 stemmen tegen krijgt, zoals Jochem (wat een slap gedoe zeg, op Esther stemmen). Als Niko geen zwarte stemmen heeft, hoeft hij niet eens alle munten in te zetten, dan is 1 voldoende. Volgens mij is het ook nog maar 1 eilandraad voor de finale, dus dat wordt nog lastig. Maw, goed gespeeld van Niko.

deze aflevering teleurgesteld in 2 dingen (Jochem die op Esther stemt en Tanja die Niko niet meeneemt naar het eiland, terwijl hij haar 2 keer meeneemt en gvd zelfs zijn plaats aan haar afstaat, waren het dan toch krokodillentranen?)

helemaal mee ens, geweldig amusante aflevering! Dit zijn nou echt de afleveringen die ik leuk vind, erg fysieke proef tactisch stemmen en veel drama!

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 11-11-2011, 15:42:01 »
Als ik een beetje probeer in te schatten wie op wie zal stemmen in de finale, denk ik dat Tanja in een finale met Esther minder kans had gemaakt dan in een finale met Niko. En in een finale met Patrick maakt ze op dit moment denk ik ook minder kans dan in een finale met Niko. Dus zonder dat ze het zich misschien realiseerde, was het m.i. juist slim om Esther uit het spel te werken en Niko in het spel te houden, zeker nu de positie van Niko steeds meer deukjes oploopt.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Sarah70

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 11-11-2011, 15:59:08 »
Ik heb wel ontzettend genoten van het genieten Jochem op Winnaarseiland.  ;D ;D ;D
Ik weet dat veel mensen hem niet zo mogen als kandidaat, maar ja een sportman is vaak een einzelganger....
Maar ik vond het zo leuk dat hij ook eens mee mocht, zou anders wel heel sip zijn geweest.