Leuke aflevering, en gelukkig ein-de-lijk Lauretta eruit, nog middels 'n spannende ontknoping ook.
Vond het wel 'n beetje 'n flop dat de balletjesstemming zo afhankelijk was van de volgorde der namen; zoals Esther al zei had ze willekeurig de witte bal aan ieder gegeven, evt alleen eentje gereserveerd voor Niko. Wellicht hadden ze beter van tevoren alle balletjes kunnen verdelen, misschien had dan ook niet bijna iedereen voor zichzelf gestemd, maar in ieder geval waren de laatste namen niet bij voorbaat kansloos geweest.
De worstenproef vond ik wel erg leuk.
Wat betreft de eliminatie:
'n aantal jaar geleden, tijdens editie Strijd der Titanen, was 'n aantal deelnemers daaraan ook actief op dit forum (jammer dat ze dat nu niet doen). Een van hen (Pieter) deed toen uit de doeken hoe het ging met stemmen: men moest meteen na de eliminatieproef aan de productie kenbaar maken op wie men zou stemmen, in verband met camerawerk etc, en ondanks dat de stemming pas 'n dag of twee later plaatsvond, viel hier met moeite van af te wijken.
Zou dat nog steeds zo zijn? Want je kreeg door de uitzending, met Niko die het zgn complot aan iedereen onthult en het bijgaande getwijfel, toch het idee dat sommige stemmen pas op het laats besloten zijn. Of zou het toch 'n beetje in scene gezet zijn?
Verder hoop ik dat de preview van volgende week misleidend is en dat Niko niet echt zijn eigen ruiten heeft ingegooid. Hij maakt het leuk en is geraffineerd met het spel bezig, en misschien niet altijd de sympathiekste, maar wel 'n goede kandidaat.
Ben benieuwd tegen wie hij die woede richt, Esther kan ik me nauwelijks voorstellen, Tanja eigenlijk ook niet zo...