Auteur Topic: aflevering 10 - Donderdag 3 november 2011 - RTL 5  (gelezen 23489 keer)

Offline pipi langkous

• Forumlid
Re: aflevering 10 - Donderdag 3 november 2011 - RTL 5
« Reactie #60 Gepost op: 4-11-2011, 21:16:40 »
Aflevering net pas gezien... ik word zooooo moe van Nico, wat een enorme manipulant. En iedereen blijft maar dol op 'm... Of zijn ze 'bang'? Ook zo schijnheilig  ::hypocriet::'ik speel open kaart' O ja? Ik snap niet dat men hem er niet nu voor eens en voor altijd heeft uitgeknikkerd. Ik zou wel eens naast hem willen zitten als hij zichzelf terug ziet.
Momenteel lijkt er maar een echt eerlijk (en een tikkie naief ), en dat is onze schaatser.

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 4-11-2011, 22:15:43 »
Aflevering net pas gezien... ik word zooooo moe van Nico, wat een enorme manipulant. En iedereen blijft maar dol op 'm... Of zijn ze 'bang'? Ook zo schijnheilig  ::hypocriet::'ik speel open kaart' O ja? Ik snap niet dat men hem er niet nu voor eens en voor altijd heeft uitgeknikkerd. Ik zou wel eens naast hem willen zitten als hij zichzelf terug ziet.
Momenteel lijkt er maar een echt eerlijk (en een tikkie naief ), en dat is onze schaatser.

Dit soort mensen maken het juist leuk voor ons als kijker... en hij is 1 van de weinige die echt bezig is met het spel

Als we zo'n vredelievend eiland als in het begin hebben is het ook geen hol aan om te kijken!

Nee, Nico mag in de finale komen...

Offline willy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 5-11-2011, 09:03:59 »
Sascha was nu het mikpunt, maar laten we niet vergeten dat hij ook niet vies is van een trucje. Denk aan de stemafspraak met Patrick tegen Nicolas, die op het laatste moment door Patrick werd afgeblazen..
Jochem ging in eerste instantie een beetje naïf mee met Niko's informatie, en werd dus later in zijn hemd gezet.. Of hij inderdaad erover verteld zou hebben tegen Patrick en Sascha zullen we nooit weten..
Hoe vreemd kan het lopen; als toch Niko ipv Tanja naar winnaars-eiland was gegaan, was het mischien allemaal anders gegaan
Dus het komt indirect door Tanja dat Lauretta er nu uit ligt.. ;)
« Laatst bewerkt op: 5-11-2011, 11:06:36 door tarzanneke »

Offline Locusta

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 7-11-2011, 07:36:38 »
Leuke aflevering, en gelukkig ein-de-lijk Lauretta eruit, nog middels 'n spannende ontknoping ook.

Vond het wel 'n beetje 'n flop dat de balletjesstemming zo afhankelijk was van de volgorde der namen; zoals Esther al zei had ze willekeurig de witte bal aan ieder gegeven, evt alleen eentje gereserveerd voor Niko. Wellicht hadden ze beter van tevoren alle balletjes kunnen verdelen, misschien had dan ook niet bijna iedereen voor zichzelf gestemd, maar in ieder geval waren de laatste namen niet bij voorbaat kansloos geweest.
De worstenproef vond ik wel erg leuk.

Wat betreft de eliminatie:
'n aantal jaar geleden, tijdens editie Strijd der Titanen, was 'n aantal deelnemers daaraan ook actief op dit forum (jammer dat ze dat nu niet doen). Een van hen (Pieter) deed toen uit de doeken hoe het ging met stemmen: men moest meteen na de eliminatieproef aan de productie kenbaar maken op wie men zou stemmen, in verband met camerawerk etc, en ondanks dat de stemming pas 'n dag of twee later plaatsvond, viel hier met moeite van af te wijken.
Zou dat nog steeds zo zijn? Want je kreeg door de uitzending, met Niko die het zgn complot aan iedereen onthult en het bijgaande getwijfel, toch het idee dat sommige stemmen pas op het laats besloten zijn. Of zou het toch 'n beetje in scene gezet zijn?

Verder hoop ik dat de preview van volgende week misleidend is en dat Niko niet echt zijn eigen ruiten heeft ingegooid. Hij maakt het leuk en is geraffineerd met het spel bezig, en misschien niet altijd de sympathiekste, maar wel 'n goede kandidaat.
Ben benieuwd tegen wie hij die woede richt, Esther kan ik me nauwelijks voorstellen, Tanja eigenlijk ook niet zo...

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 7-11-2011, 21:50:19 »
Ik heb net de afgelopen drie uitzendingen op uitzending gemist gekeken en EINDELIJK beginnen de afleveringen een beetje interessant te worden. Er is wat gekonkel en er zijn wat écht onverwachte wendingen. Nico ontpopte zich tot een waar tacticus... maar ik vrees dat hij de top van zijn macht al bereikt heeft aan de voorstukjes van volgende week te zien :). En eindelijk is die Lauretta er uit zeg. Ik vond het maar een kleurloos persoon.

Ik stond op het punt om te stoppen met kijken, maar deze afleveringen smaken naar meer
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Katyblue

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 8-11-2011, 20:43:31 »
Ik denk ook eigenlijk dat doordat Tanja in de plaats van Niko naar winaarseiland is gegaan de stemming zo gelopen is. Als Niko met Esther en Lauretta samen had gezeten had die niet de kans gehad om het complot bekend te maken en zou dus Sasha er hebben uit gelegen.

Ik hoop echt dat Niko eruit ligt volgende week want ik vind zijn manier van spelen toch maar raar. Want op de eilandraad kwam alle schuld op Esther, dat zij het complotje had gemaakt wat ik toch wel wat betwijfel

Offline Daantjo

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 9-11-2011, 02:06:41 »
Wat een ongelooflijke rat heej, die Niko  ::jaja::

Zo hélemaal mee eens!!

Offline pieter_vdb

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 9-11-2011, 14:13:01 »
Ik vond het wel een interessante aflevering!

Eerst was ik wat teleurgesteld in Nico omdat ik dacht dat hij het complot uitvond.
Nu bleek echter dat het wel waar was!
Dus eigelijk is Nico de eerlijkste en meest oprechte speler van het spel!
Esther komt misschien als een doetje over maar ik zou er niet van verschieten als zij echt een complot had opgestart en nu haar staart intrekt en nico de dieperik induwd omdat ie eerlijk was!
Lang leve Nico , Tanja en Sascha!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #68 Gepost op: 9-11-2011, 14:15:57 »

Eerst was ik wat teleurgesteld in Nico omdat ik dacht dat hij het complot uitvond.
Esther komt misschien als een doetje over maar ik zou er niet van verschieten als zij echt een complot had opgestart en nu haar staart intrekt en nico de dieperik induwd omdat ie eerlijk was!
en je hebt niet gezien dat Nico Jochem ervan overtuigde om op Sasha te stemmen en even hij even later tegen Sasha zegt dat o.a. jochem een complot tegen hem heeft?
En je zegt nu dat Esther het complot zou hebben gestart en je juicht voor Tanja terwijl zij degene is die met Esther meegaat? Logica ben ik even weer kwijt ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 9-11-2011, 14:20:17 »

Tjonge, wat een observeringsvermogen, echt hoor, sommige mensen kunnen zichzelf in de maling nemen.  ::rofl::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 9-11-2011, 17:00:48 »
Tjonge, wat een observeringsvermogen, echt hoor, sommige mensen kunnen zichzelf in de maling nemen.  ::rofl::

Kijk maar eens naar de lichaamstaal van Esther en Tanja tijdens de eilandraad  ::vergroot::

Ik vind het juist kortzichtig om heel het 'Complot' in Niko zijn schoenen te schuiven.  Hij had tijdens deze aflevering een 'Patrick momentje'  ;D --> je niet goed voelen bij een bepaalde stemafspraak.

Esther en Tanja worden als engeltjes voorgesteld door de productie... echter heb ik een groot vermoeden dat deze dames serieus achter de schermen bezig zijn. Of er een deel over hen niet uitgezonden wordt (is in het verleden ook al genoeg gebeurd)

Dat Niko, Jochem heeft benaderd heeft ook te maken om een meerderheid te krijgen.  En Jochem was ook niet vies om hierin mee te gaan zoals vorige keer om Nicolas er uit te wippen. 
Nu Sasha en Jochem geen munten meer hebben ligt het spel ook zodanig open. Sasha heeft ook telkens al underdog bepaalde stemmen kunnen ontlopen maar wanneer de zoeklichten op hem kwamen laat hij zich tenminste van zijn gevaarlijkere kant zien..

Tevens heb ik de indruk dat Niko meer en meer beseft dat hij indien hij tegen Tanja of Esther in de finale zou staan de winst niet in zijn zak zal steken en ook deze dames een target opplakt.  Hij is een speler die iets te veel vooruit wil zien en daardoor bepaalde cruciale details over het hoofd ziet. iig ben ik blij dat er een kandidaat als Niko erin zit die bereid is om het spel te spelen binnen alle aspecten van de spelregels.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 9-11-2011, 20:54:05 »
Kijk maar eens naar de lichaamstaal van Esther en Tanja tijdens de eilandraad  ::vergroot::

Ik vind het juist kortzichtig om heel het 'Complot' in Niko zijn schoenen te schuiven. 

Esther leek verbaasd zo niet verontwaardigd over de aantijgingen en Tanja kroop in haar schulp, dat was echter richting Sascha.

Inderdaad 'complot', tussen haakjes, Niko heeft eerst Jochem en daarna Sascha ervan overtuigd dat er een complot gaande was maar de clou is natuurlijk dat er helemaal geeneen was.

Offline pepim

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2011, 23:34:23 »
Esther leek verbaasd zo niet verontwaardigd over de aantijgingen en Tanja kroop in haar schulp, dat was echter richting Sascha.

Inderdaad 'complot', tussen haakjes, Niko heeft eerst Jochem en daarna Sascha ervan overtuigd dat er een complot gaande was maar de clou is natuurlijk dat er helemaal geeneen was.

Klopt Niko heeft het complot geschapen, knap wel.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 10-11-2011, 01:02:20 »

Als je weet dat 2 mensen op 1 persoon stemmen en jezelf ook eerst in kan vinden en hierover een 4de persoon (en tevens de meerderheidsstem) inlicht waarvan je weet dat hij ook niet vies is om mee op te kar wil springen is dit volgens mij toch niet een complot opstellen... dit is gewoon puzzelen met info qua stemming van de 2 dames met een optie dat jezelf en nog iemand anders volgen. ;)

Een complot "organiseren" is volgens mijn mening nog altijd op je eentje een meerderheid overtuigen om iemand weg te stemmen.  Maar er was zogezegd geen complot dus hoe kan hij dat dan geschapen hebben?

--> mensen inlichten met (al dan niet juiste) info en het groter doen uitschijnen dat het werkelijk is, is imo toch een geweldige zet... mensen die er werkelijk in trappen zijn op dat moment de goedgelovige speelpoppen. Zowel Jochem als Sascha zijn erin getrapt want ze hebben geen munten meer.

--> beiden hebben naar mijn gevoel ook de info verkeerd uitgespeeld: Jochem door Niko onder de bus te willen gooien maar eigenlijk over het 'complot' wilde zwijgen tegenover Sascha en Sascha door de bron van zijn info te snitchen op de eilandraad; Ikzelf zou beiden binnen het spel niet meer zien als vertrouwenspersonen.

De (juiste)info verkrijgen en vertrouwen kunnen geven heel belangrijk zijn in dit stadium en qua info zat Niko wel juist over het stemgedrag van 4 personen:

Patrick en Lauretta op Jochem.
Esther en Tanja op Sacha.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 10-11-2011, 10:02:29 »
Reaver, je kan zoveel recht proberen te praten wat krom is maar in mijn optiek is en blijft Niko een ongelooflijke rat.  ::jaja::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 10-11-2011, 12:12:21 »
Reaver, je kan zoveel recht proberen te praten wat krom is maar in mijn optiek is en blijft Niko een ongelooflijke rat.  ::jaja::

Dat is absoluut jou recht dat te vinden ::ok::

Maar iedereen die er nu nog inzit heeft wel iets rat-achtig gedaan ::jaja:: ::vergroot:: maar dat is gewoon het spel, dus alles naar Niko richten vind ik nogal recht terwijl de weg op zich nogal krom is...
« Laatst bewerkt op: 10-11-2011, 12:14:10 door reaver »

Offline MaikeMeisje

• Forumlid
  • met een hart van chocolade
« Reactie #76 Gepost op: 10-11-2011, 13:14:56 »
reaver, je hele verhaal klinkt leuk. maar je vergeet dat niko vervolgens na een "nacht niet geslapen" te hebben heel zielig aan sascha gaat vertellen dat hij met deze stemafspraak in zijn maag zit en het eigenlijk niet meer wil. dat is een hele andere situatie als de stemmen van anderen inventariseren en mee gaan met de grootste groep om jezelf veilig te stellen. zoals jochem dacht dat hij moest doen na het verhaal wat niko hem vertelde.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 10-11-2011, 14:55:24 »
reaver, je hele verhaal klinkt leuk. maar je vergeet dat niko vervolgens na een "nacht niet geslapen" te hebben heel zielig aan sascha gaat vertellen dat hij met deze stemafspraak in zijn maag zit en het eigenlijk niet meer wil. dat is een hele andere situatie als de stemmen van anderen inventariseren en mee gaan met de grootste groep om jezelf veilig te stellen. zoals jochem dacht dat hij moest doen na het verhaal wat niko hem vertelde.

Niet vergeten hoor ::ohno::
-->
Hij had tijdens deze aflevering een 'Patrick momentje'  ;D --> je niet goed voelen bij een bepaalde stemafspraak.

Dat was wel de bedoeling voordat hij 'wroeging' kreeg en dat is ook zijn grootste fout geweest want Sascha heeft heel de boel opengegooid.

De manier waarop hij dit zei (naar jou interpretatie jou heel zielig, naar de mijne tactvol) is natuurlijk niet om in zijn eigen voet te schieten.  Hoe zou je het zelf verwoorden als je voor zo'n situatie stond?  Had hij dan iets moeten zeggen van :'hey gozer geniet van je laatste momenten, want je gaat naar huis omdat ik en nog 3 mensen op je gaan stemmen???

Het beste was gewoon geweest dat hij zweeg en Sascha mee naar huis had gestemd ::jaja::

Ik weet ook niet wat heel zijn motivatie hier rond is geweest maar het is best mogelijk dat hij in overweging heeft genomen indien tegen hij Tanja of Esther zou uitkomen in de finale er een grote kans bestaat dat hij de eindoverwinning niet haalt...

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 10-11-2011, 16:20:39 »
Dat hij met een 'grafiekje' aankwam had wel iets doordachts. Als het had gekund had hij mischien een PowerPoint presentatie gehouden   ;D
Mooi hoe Eddy in de eilandraad nog de verhoudingen wat duidelijker naar buiten liet komen..

Offline Bubbles

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 10-11-2011, 19:12:33 »
Vond het een leuke aflevering :) Maar wat een saaie proef...Pfff :( Echt de minste tot nog toe wat mij betreft.
Beetje onverwacht dat Lauretta eruit ging, maar het mocht wel wat mij betreft. Leuke meid maar vond dat ze niet erg veel meer toevoegde aan het programma.

Ik ben alvast benieuwd naar de volgende aflevering. :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."