De enige reden waarom ik een zwitsers zakmes heb verkozen boven een leatherman tool is dat ik er zelf prima ervaringen mee heb, maar dit kan inderdaad net zo goed een leatherman wave oid. worden, de tang daarvan is een goede toevoeging. Een zaklamp heb ik ook nog even aan gedacht, maar associeer dit toch een beetje met electronica.
Een vast mes vind ik wel erg fijn, want zelfs met vergrendeling heb ik met een vouwmes toch nooit echt het vertrouwen om er meer dan "kleine klusjes" mee te doen (zelfs al is het van goede kwaliteit), een vast mes geeft me dan toch een veel prettiger gevoel (en geen bewegende delen waar troep tussen kan gaan zitten).
Die machete ziet er goed uit, blits ding .
Leuk, reactie te krijgen van een kenner
De Leatherman van keuze zou voor mij de Surge zijn met de eenvoudige reden dat men de diamantvijl kan uitnemen om het mes te slijpen, ook de lemmetten van de 2 messen zijn iets groter dan de Wave & Charge modellen. Victorinox levert zeker goede messen af, maar ben reeds getuige geweest van enkele ongelukjes toen het onvergrendelbaar lemmet dichtging en er nog een vinger tussen zat
Als men een waterdichte zaklamp met dynamo gaat vergelijken met een ander toestel dat AC stroom of batterijen nodig heeft vind ik het nogal vrij basic tegenover een gps, e-reader, mp3... opladen met zo'n zonnecel kan natuurlijk ook maar de vraag is hoe lang het zal meegaan in een vochtige, zoute omgeving?
Maar je hebt zeker een punt dit ff aan te kaarten
in dat geval zou ik ook opteren voor een vast mes.
Een vast mes is idd een goede middelmaat om iets zwaarder werk mee te doen alsook het fijner werk, persoonlijk vind ik het mes van Mykel Hawke (ontwerper van die machete) zeker de moeite. Tops Hellion 2020 -->
Alsook de Extrema Ratio Ontos -->
maar beiden, vooral de extrema hebben toch een aardig prijskaartje.
Als het dan meer budgetgericht zou moeten, zou ik kiezen voor de Harsey hunter van Gerber
-->
Tot hiertoe heb ik nog geen vast mes gevonden dat qua budget, functionaliteit en design me volledig kan bekoren
Welk merk en vast model geniet jouw voorkeur?