Zeer leuke aflevering!
Niko behoort voor mij persoonlijk tot de groep van leuke kandidaten, samen met Tanja, Esther (en Sascha). Ik denk dat hij fysiek nog zeer sterk is en zijn opleiding en gamers-talent zullen hem zeker helpen bij de proeven. Ik denk dat hij Esther koos om 2 redenen: hij had nog een redelijk goede band met haar in Kamp Zuid en hij dacht dat Esther tweede ging zijn bij de proef. Op een gegeven moment kon je even zien hoe Niko en Esther aan het overleggen waren wie ze gingen meenemen. Ik denk dat Niko toch ook Patrick mee wou nemen om hem beter te leren kennen en hem te scheiden van Lauretta. Dus, een goede strategische zet.
Jochem vond ik maar een oninteressant figuur deze aflevering. Ergens had ik verwacht dat Anne voor een verrassing ging zorgen op de eilandraad en er toch nog ging in blijven, maar het mocht niet zijn. Ze trok wel een heel zuur gezicht toen de anderen teruggingen naar het eiland en Evi heeft ook geen napraatje gemaakt met haar... =)
Ofwel was de preview zeer misleidend, ofwel belooft de volgende aflevering heftig te worden. Onverwachts een complot tegen Sascha en dan nog wel door Esther??? En Niko die Jochem informeert over dit complot???