Auteur Topic: Aflevering 8 - Donderdag 20 oktober - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 22682 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - Donderdag 20 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #40 Gepost op: 21-10-2011, 03:21:08 »
Ik begrijp die aantrekking van zo'n gezamelijk bad niet, lig je een beetje in elkaars vieze water te badderen..
Geef iedereen een stukje zeep en een flesje shampoo, en laat ze zich lekker in zee schoonmaken..  :)
Shot in de ochtend van het bad zag er inderdaad niet best uit!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 21-10-2011, 03:50:02 »
Inderdaad, of zo'n jungledouche, die meen ik al eens eerder gezien te hebben in een vorige serie.

Offline willy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 21-10-2011, 04:32:44 »
Hoe gaat dat eigenlijk bij de munten zoeken? 
 Bijv. Tanja dwaalt door het bos, plotseling ziet ze een camera-ploeg staan en kijkt omhoog, waar ze een bamboe-kokertje ontdekt in een boom.. ;D

Offline Locusta

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 21-10-2011, 05:08:17 »
Jammer dat er weer 'n leuke Belg en goede kandidaat het spel moet verlaten,
terwijl dat groepje vervelende Hollanders maar blijft. Ze beginnen me iedere week meer te irriteren. (Voor de goede orde: die van het voormalige rode kamp, Esther en Jochem komen niet zo nadrukkelijk in beeld maar lijken me wel kandidaten die de winst willen.) Alhoewel Sacha deze aflevering wel wakker lijkt te zijn geworden en besefte dat het misschien verstandig was aansluiting bij de actieveren te zoeken.
Goed gestemd van Anne natuurlijk als ze in de gaten had dat Nicolas niet zo goed lag bij zijn ex-team en stemmen zou krijgen. Ik hoopte zo dat die laatste stem voor Lauretta zou zijn; arme Nicolas, hij begreep er niks van. Maar ook niet slim gestemd natuurlijk.
Hopelijk blijven uiteindelijk kandidaten Esther, Tanja en Jochem samen met spelletjesspeler Nico over.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 21-10-2011, 05:34:26 »
Nico duwt een boot het water in, gaat er een uurtje of wat in zitten, vangt een visje, en heeft meteen airs van 'ik doe meer dan de anderen.. Vang jullie eigen vis maar..'
  Voor mij mag hij de volgende zijn die eruit gaat..

Offline Locusta

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 21-10-2011, 05:50:10 »
Van mij had hij zijn visje niet hoeven delen met Patrick,
die al te beroerd is bij het idee om alleen maar in de boot te gaan zitten.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 21-10-2011, 06:10:44 »
Je hoeft niet in een boot te zitten om vis te vangen. Waar is die net gebleven? Oh ja, daar hebben Nicolas en Nico een hangmat van gemaakt. Ook handig..   ;D
Als ze op Vissers-eiland vis nodig hebben vangen ze die heus wel, ook zonder Nico.. ;D
Ben wel benieuwd hoe ze aan eten gaan komen op 'Winnars-eiland'..
« Laatst bewerkt op: 21-10-2011, 06:29:31 door tarzanneke »

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #47 Gepost op: 21-10-2011, 08:23:01 »
Pff wat een afgang deze aflevering. En wat baal ik dat Nicholas weg is. Tuurlijk is het ook zijn eigen schuld, snap niet dat hij niet op anne stemde samen met Sascha. Oke wel tof van Sascha dat hij niet op Nicholas stemde, had ik wel verwacht van hem namelijk.
Maar ik ben zo klaar met dit seizoen, ga ook niet meer kijken volgende week. Vind er niets meer aan.
Alleen Tanja mag van mij wel winnnen maar ik heb geen zin meer om naar de afleveringen te kijken die zo slaapverwekkend zijn, en een constant klagende patrick begint me ook de keel uit te hangen. Ik snap niet hoe je je kan ergeren aan iemand die aan het werk is, je hoeft hem toch niet te helpen.
Vond Niko wel weer leuk deze aflevering, maar aan de andere kant vond ik hem ontactvol dat hij niet de rest pushte om op anne te stemmen.
Als ze volgende jaar weer Robinson doen zonder BN ers ga ik wel weer kijken maar voor dit jaar ben ik er wel klaar mee. Wie er wint maakt me niks uit.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2011, 17:23:59 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline essie75

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 21-10-2011, 08:27:21 »
Op winnaars eiland is er toch altijd eten, anders heet het geen winnaars eiland.
En voor de zoveelste week op rij geven ze Patrick zoveel spreektijd, ze laten Jochem, Esther en Anne nauwelijks aan het woord. Ja anne kijkt veel betekenend als ze merkt dat zij er mss niet uit hoeft bij de eliminatie, maar meer ook niet.
je krijgt zoveel zeur zeur zeur gedoe van Lauretta en vooral Patrick.
Niko had wellicht beter Patrick mee genomen naar het eiland, dan had er geen complot geweest.
Nicolas en Niko hadden ook op anne moeten stemmen, dan had Nicolas nog in de expeditie gezeten.
In mijn timeline op twitter werd het terecht al gezegd. "we kunnen wel stoppen met kijken, de echte robinson is weggestemd" Ik las hier ook ergens iets over dat nicolas niet sociaal was. maar dat is dikke onzin natuurlijk, kijk maar naar Esther, Tanja, Niko en toch ook Sascha, die konden het goed met hem vinden. Ik ga nog wel kijken, ik mis nooit een aflevering, maar toch, het is minder leuk nu er een waardig kandidaat uit is gegaan door een complot van 3 luie zeurders.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #49 Gepost op: 21-10-2011, 08:30:51 »
Nou weet je ik stop ook niet snel met kijken. Maar had er dit jaar al eerder neiging naar hoor. Vind het zo saai allemaal en zo weinig echt leuke kandidaten.
En ja na gisteren zie ik geen reden meer om te blijven kijken. Wat nog nooit eerder is gebeurd bij mij. Nou ja tijdens het Hans en Yin regime heb ik ook vaak bijna de tv uitgezet maar dankzij Hiu bleef ik dan kijken. Maar heb daar nu geen reden meer voor.
Ik vraag me trouwens af wie de bron van het kwaad was in dit complot, patrick of Anne.
Denk trouwens dat Esther ook op Nicholas heeft gestemd, en Tanja op Patrick. Tanja zou nooit op Nicholas stemmen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Locusta

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 21-10-2011, 08:45:44 »
Ik begrijp die aantrekking van zo'n gezamelijk bad niet, lig je een beetje in elkaars vieze water te badderen..
Geef iedereen een stukje zeep en een flesje shampoo, en laat ze zich lekker in zee schoonmaken..  :)

Hoe zit dat eigenlijk?
Ze hebben toch altijd wat eigen spullen bij zich? (kleren)
Is het verboden dat daar zeep en tandpasta tussenzit?

Offline TomB

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 21-10-2011, 10:04:25 »

Ik vraag me trouwens af wie de bron van het kwaad was in dit complot, patrick of Anne.
Denk trouwens dat Esther ook op Nicholas heeft gestemd, en Tanja op Patrick. Tanja zou nooit op Nicholas stemmen.

Wat zeuren we toch met z'n allen. Het is een spel. En het werd gisteren gewoon minder goed gespeeld door Nicholas. Jochem was geen fan van hem, Patrick ergerde zich aan hem, Laurette heeft geen enkel idee en Anne ( grrrrr) was bezig te overleven. Meer niet. Op het andere eiland waren ze toch zeker ook bezig met de eilandraad. En we weten toch van de vorige afleveringen van ER dat de regie ons manipuleert. Ik bedoel daarmee dat we alleen een zeurende Patrick te zien krijgen en een stille Jochem en een hyperactieve Nicholas enz.  Het is maar een spelletje met relatief verwende deelnemers. Voor mij zit er zowieso geen echte robinson bij. Op naar de volgende eilandraad !   ::jaja::

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 21-10-2011, 10:11:47 »
En we weten toch van de vorige afleveringen van ER dat de regie ons manipuleert. Ik bedoel daarmee dat we alleen een zeurende Patrick te zien krijgen en een stille Jochem en een hyperactieve Nicholas enz.
Hear hear!!!
Ook logisch dat ze er iets van proberen te maken, want verder is er ook HELEMAAL niets te beleven aan ER met BN'ers en BB'ers.

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline jorge

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 21-10-2011, 10:33:29 »
Dan lijkt het me dat België net zo hard een complot heeft gesmeden? Dus terechte exit Nicolas!

Nico stemt op Lauretta
Nicolas stemt op Lauretta
Tanja stemt op Lauretta
Anne stemt op Nicolas
Jochem stemt op Nicolas
Patrick stemt op Nicolas
Lauretta stemt op Nicolas
Esther stemt op Patrick
Sascha stemt op Anne
+ twee zwarte stemmen op Anne

Ik snap niet hoe jij hier een complot in kan zien?
Lauretta heeft 3 stemmen gehad maar deze mensen zaten niet alledrie samen op het eiland dus ze wisten niet van elkaar wie op wie stemde. Daarnaast zagen we dat Nicolas het lot liet beslissen tussen Lauretta en zijn Landgenoot Anne.

Het is in dit stadium ook niet verwonderlijk dat Lauretta stemmen krijgt want ze is samen met Anne de zwakste, voert niks uit en zeurt aan 1 stuk door.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 21-10-2011, 11:59:15 »
Dat constante geklaag over complotten hangt me de keel uit. Stemafspraken maken hoort er gewoon bij als je wilt winnen, punt. Als je daarover wilt zaniken, kun je beter stoppen met kijken, want dan snap je sowieso niks van het hele concept van Expeditie Robinson. Allemaal leuk en aardig dat er mensen zijn die de idee aanhangen dat alleen een stoere, hardwerkende Robinson die ook nog eens goed is in de proeven de titel verdient, maar dat zijn in de context van dit spel gewoon naïeve romantici. Als puntje bij paaltje komt, is het vooral een sociaal spel, een populariteitswedstrijd zo je wilt.

Van een "complot" om Nicolas eruit te werken was hier trouwens niet eens sprake, althans niet voor zover je dat op tv kon zien. Jochem en Patrick ergerden zich aan hem, Lauretta is een meeloper van Patrick en Anne speelde daar slim op in. Als Nicolas slim was geweest, had ie er gewoon nog in gezeten en had ie bovendien geweten hoe de verhoudingen lagen, zodat ie in het vervolg wellicht wat tactischer was gaan spelen. Hoe jammer ik het ook vind, Nicolas is eigenlijk verantwoordelijk voor z'n eigen aftocht, hij heeft zich laten piepelen.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #55 Gepost op: 21-10-2011, 12:05:47 »
Een matige (en bij vlagen saaie) aflevering was dit inderdaad. Al was de proef wel weer leuk, met een (on)verwachte winnaar (na de intro van vorige week wist je het eigenlijk al). En verder? Nicolas die eruit vliegt mede door zijn eigen misser door niet op Anne in te zetten...
Wat ik alleen jammer vind is dat er dit jaar behoorlijk veel door de kandidaten 'gezeurd' wordt over van alles en nog wat...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 21-10-2011, 12:08:35 »
De "wat doe ik hier"s zijn inderdaad niet van de lucht.  ;D

Offline jorge

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 21-10-2011, 13:02:18 »
Dat constante geklaag over complotten hangt me de keel uit. Stemafspraken maken hoort er gewoon bij als je wilt winnen, punt. Als je daarover wilt zaniken, kun je beter stoppen met kijken, want dan snap je sowieso niks van het hele concept van Expeditie Robinson. Allemaal leuk en aardig dat er mensen zijn die de idee aanhangen dat alleen een stoere, hardwerkende Robinson die ook nog eens goed is in de proeven de titel verdient, maar dat zijn in de context van dit spel gewoon naïeve romantici. Als puntje bij paaltje komt, is het vooral een sociaal spel, een populariteitswedstrijd zo je wilt.

Van een "complot" om Nicolas eruit te werken was hier trouwens niet eens sprake, althans niet voor zover je dat op tv kon zien. Jochem en Patrick ergerden zich aan hem, Lauretta is een meeloper van Patrick en Anne speelde daar slim op in. Als Nicolas slim was geweest, had ie er gewoon nog in gezeten en had ie bovendien geweten hoe de verhoudingen lagen, zodat ie in het vervolg wellicht wat tactischer was gaan spelen. Hoe jammer ik het ook vind, Nicolas is eigenlijk verantwoordelijk voor z'n eigen aftocht, hij heeft zich laten piepelen.

Helemaal mee eens, iedereen ziet overal een complot in en keurt dit af, op enkele mensen na dan.
Maar er is nog nooit iemand geweest die Robinson heeft gewonnen zonder een keer tactisch te stemmen of stem afspraken te maken.Voor ons als kijker is het jammer dat Nicolas vertrekt maar hij heeft dus blijkbaar niet de gehele package om Robinson te winnen want tactisch schiet hij tekort. 

Offline Da Wizz

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 21-10-2011, 15:08:54 »
Zo te lezen zijn er maar weinig mensen die het wel een leuke/interessante aflevering vonden. Ik vraag me af of ik nu makkelijk te entertainen ben of dat er gewoon echt veel geklaagd wordt op dit forum. :P

De eilandraad was echt spannend en ik vond het leuk om te zien hoe de verhoudingen in het nieuwe kamp zichtbaar werden. Interessant om zo te zien hoe er verschillende duo's, groepjes en eenlingen zijn. Jammer voor Nicolas, maar het zat er aan te komen. Als je wilt overleven, moet je je meestal aanpassen aan de grootste groep, en dat deed hij blijkbaar de hele expeditie al niet.

En geweldig dat ze niet meer die balletjes-stemmen gebruiken gevolgd door een duel. Dat maakte de eilandraad altijd minder spannend en meestal werd de winnaar van het duel toch steeds weer opnieuw naar het duel gestemd. Ik vind het beter zo  ::ok::

Offline klimmer

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 21-10-2011, 15:16:48 »
Zo te lezen zijn er maar weinig mensen die het wel een leuke/interessante aflevering vonden. Ik vraag me af of ik nu makkelijk te entertainen ben of dat er gewoon echt veel geklaagd wordt op dit forum. :P

De eilandraad was echt spannend en ik vond het leuk om te zien hoe de verhoudingen in het nieuwe kamp zichtbaar werden. Interessant om zo te zien hoe er verschillende duo's, groepjes en eenlingen zijn. Jammer voor Nicolas, maar het zat er aan te komen. Als je wilt overleven, moet je je meestal aanpassen aan de grootste groep, en dat deed hij blijkbaar de hele expeditie al niet.

En geweldig dat ze niet meer die balletjes-stemmen gebruiken gevolgd door een duel. Dat maakte de eilandraad altijd minder spannend en meestal werd de winnaar van het duel toch steeds weer opnieuw naar het duel gestemd. Ik vind het beter zo  ::ok::

Ik ben het helemaal met jou eens, ik vond de aflevering ook vermkelijk.
Ik vond het vooral leuk dat de kanditaten eindelijk eens strategisch beginnen te stemmen om hun eigen kansen te vergoten, zoals Anne deed.