Auteur Topic: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 18509 keer)

Offline Oobe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #40 Gepost op: 30-09-2011, 08:35:05 »
heyy wanneer komt er de Torrent uit voor afl.05??
kan nie wachten!! ::tandpastasmiley:: rtl gemist werkt niet in vlaanderen  :\'(

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #41 Gepost op: 30-09-2011, 11:33:29 »
Ik vind de Eilandraad nogal sturend eigenlijk. De vragen die Eddy stelde maakten eigenlijk al duidelijk aan Jochem dat hij stemmen kon verwachten, en aan Anne dat zij niet goed lag bij de andere Vlamingen. Door de manier van vragen stellen konden deze kandidaten aanvoelen dat ze maar beter munten konden inzetten...

Helemaal mee eens! Bovendien vind ik het jammer dat Eddie in zijn vraagstelling altijd wat negatief lijkt te zijn over het smeden van complotten.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #42 Gepost op: 30-09-2011, 11:43:14 »
Ik denk niet dat dat door de vragen van Eddy of Evi de kandidaten iets te horen krijgen wat ze niet allang weten..
Het zijn wel 'gerichte' vragen, Eddy en Evi zullen wel wat beelden van te voren te zien krijgen.. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #43 Gepost op: 30-09-2011, 13:18:44 »
Ik denk dat iedereen vragen krijgt van Eddy en dat alleen degene die voor het verloop van het programma interessant zijn ook daadwerkelijk de final cut halen. Vragen dus waarmee ze de spanning nog even op kunnen bouwen.

Trouwens het is nu de tweede keer dat er overdag een eilandraad (of derde) is gehouden. Kan iemand me uitleggen waarom ze dan toch nog zo suf met een fakkel lopen?  's Avonds vind ik het wel gaaf, maar overdag is wel "bijzonder"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #44 Gepost op: 30-09-2011, 14:54:35 »
Ik vind dat valse van Patrick ook een beetje jammer. Op de beelden is Nicolas ook helemaal niet op een drammerige, irritante manier actief, dus dat gemekker van die niksnutten begint een beetje vervelend te worden.

Helemaal mee eens, ik vond Patrick een leuke kandidaat maar gisteren vond ik hem echt irritant, ik snap best dat je je kan ergeren als een ander wel actief is terwijl je zelf geen energie hebt maar die ergernis zou dan toch eerder op jezelf moeten slaan, niet op de ander, nu had ik het idee dat hij in feite gewoon strontjaloers is op Nicolas.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #45 Gepost op: 30-09-2011, 14:58:35 »
Helemaal mee eens, ik vond Patrick een leuke kandidaat maar gisteren vond ik hem echt irritant, ik snap best dat je je kan ergeren als een ander wel actief is terwijl je zelf geen energie hebt maar die ergernis zou dan toch eerder op jezelf moeten slaan, niet op de ander, nu had ik het idee dat hij in feite gewoon strontjaloers is op Nicolas.
Kan me helemaal vinden in Patrick, goh wat lijkt me dat vermoeiend zo'n gozer die op het heetst van de dag allerlei dingen gaat doen en ook nog gaat verlangen dat je mee doet.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #46 Gepost op: 30-09-2011, 15:13:50 »
Kan me helemaal vinden in Patrick, goh wat lijkt me dat vermoeiend zo'n gozer die op het heetst van de dag allerlei dingen gaat doen en ook nog gaat verlangen dat je mee doet.

Ik heb dat Nicolas helemaal niet horen vragen hoor, het was Eddy die in de voice-over zijn afkeuring liet blijken over het feit dat niemand Nicolas leek te willen helpen, hemzelf heb ik daar niet over gehoord. Buiten dat moet er ook nog wel gegeten worden natuurlijk, hoe zou de reactie van de anderen zijn geweest als Nicolas er wel in was geslaagd om een paar vissen te vangen kan je je afvragen.




Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #47 Gepost op: 30-09-2011, 15:25:59 »
Ik heb dat Nicolas helemaal niet horen vragen hoor, het was Eddy die in de voice-over zijn afkeuring liet blijken over het feit dat niemand Nicolas leek te willen helpen, hemzelf heb ik daar niet over gehoord. Buiten dat moet er ook nog wel gegeten worden natuurlijk, hoe zou de reactie van de anderen zijn geweest als Nicolas er wel in was geslaagd om een paar vissen te vangen kan je je afvragen.




evenzogoed omgekeerd heb ik Patrick ook niet horen beweren dat hij dan mee wou eten van de vis die Nicolas dat eventueel gevangen zou hebben.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #48 Gepost op: 30-09-2011, 18:29:54 »
Dit was een hele leuk aflevering! Misschien wel de leukste tot nu toe. 2 dame's in de grot die er echt voor gingen/gaan; dat Sylvia opgeeft is natuurlijk jammer, maar ze heeft het geprobeerd, en bovendien met de boot meegeholpen, en misschien nog mooier: Tanja een hart onder de riem gestoken!

De eilandwissel was een mooie draai aan het spel. En de eliminatieopdracht was een hele leuke, al moet ik eerlijk zeggen, dat er toch wel een paar regels hadden mogen zijn, want vooral tegen het einde werd het werkelijk vrijworstelen...

De eilandraad was de spannendste en interessantste tot nu toe. Een mislukt complot, verloren jokers, en (gelukkig) Doborah naar de grot... En ook onbetaalbaar de gezichten van Kobe en vooral Niko bij de stemmen voor Deborah. Dat hadden ze totaal niet zien aankomen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline bangka island

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #49 Gepost op: 30-09-2011, 22:49:33 »
Helemaal mee eens, ldhmolletje!

Misscien dat Niko (ofKobe) de rekening volgende keer gepresenteerd krijgt voor zijn strategie. Dat zal ie zich beseft hebben!

Ben benieuwd naar volgende week.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #50 Gepost op: 1-10-2011, 04:59:12 »
Prachtig dat operatie 'pita' mislukt is, met als gelukkige uitkomst dat Deborah oprot.
Waar ik de rest aanstellerig vond om op te geven, hoop ik van haar dat ze dat meteen doet,
tenzij Tanja haar gezelschap op prijs stelt, want haar gun ik wel veel.

Wat mij betreft mag kamp Noord, exclusief Nicolas, gewoon opgedoekt worden.
Stel lamlendige nietsnutten dat nog gaat zitten zeuren als een wel de moeite wil doen.
Nicolas heeft alle recht zich te beklagen over zijn teamleden, maar dat doet hij niet eens,
vond het slechts jammer dat niemand kwam helpen.
Ik had nog nooit van hem gehoord voorheen (van de meeste anderen ook niet), maar hij is de enige van de hele kliek die mijn sympathie kan wegdragen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #51 Gepost op: 1-10-2011, 07:13:45 »
Die boot is waarschijnlijk achter de hut gelegd opdat ie niet gestolen wordt, en niet zoals onze wijsneus Patrick denkt omdat ie lek zou zijn..  Er hoort oorspronkelijk nog een motor in, vandaar het gat aan de achterkant voor de schroef-as.
Nicolas kennende zal hij het gat gauw gedicht hebben.. ;)

Offline billie turf

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #52 Gepost op: 1-10-2011, 08:11:26 »
Ik vond de proef niet zo leuk, een beetje te rommelig.
De pita-complotters vond ik eigenlijk vanaf het begin al niet zo leuk ::ohno::, dus natuurlijk hoop ik dat die niet gaan winnen.
Maar ook al komt een van hen in de finale, dan zal die waarschijnlijk toch niet gekozen worden. Wel gek dat ze daar nooit rekening mee houden.

Wat betreft het continue gesjouw en geknutsel van Nicolas, hij doet het waarschijnlijk ook om de tijd door te brengen (de dagen zullen vast lang duren), maar met weinig eten en fysieke proeven mag je ook wel eens je energie sparen.
Zolang hij niet klaagt dat de anderen niks doen, moeten zij ook niet klagen dat hij wel wat doet.
En je hoeft toch ook niet persé met heel de groep overal aan mee te doen, anders krijg je net zulke genante situaties als met Anne vorige week.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #53 Gepost op: 1-10-2011, 08:59:56 »
Ik denk dat binnenkort trouwens de samensmelting wel eens plaats kan vinden. Sipke Jan kreeg een brief mee dat hij na 13 grot met die boot kon gaan varen. Ik dacht gezien te hebben dat het spel nu 13 dagen bezig is, dus de groot loopt nu een dag of 10. Dus ik denk nog één iemand naar de grot, dan halen er 9 via de eilanden de samen smelting, en ééntje via de grot. Dan heb je er 10.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #54 Gepost op: 1-10-2011, 13:58:29 »
Nog effies over die munten, eigenlijk is het vreemd dat ze die eerst moesten pakken vervolgens moesten gaan zitten en ze daarna pas op tafel mochten leggen, je zou dan als je ziet dat iemand voor je maar 1 munt neerlegd alsnog kunnen besluiten om er ook maar 1 neer te leggen ipv (als voorbeeld) de 2 munten die je eigenlijk neer had willen leggen. Toch?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #55 Gepost op: 1-10-2011, 13:59:23 »
ja zat ik ook te denken toen ik het zag.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #56 Gepost op: 1-10-2011, 14:54:55 »
Mischien beter om eerst je munten neer te leggen voor je gaat zitten.. :)

Offline gamebird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #57 Gepost op: 1-10-2011, 19:16:08 »
Ik vond het geweldig dat het complot niet lukte, Deborah is sociaal echt de zwakste, dus terecht naar de grot. Niko en Kobe zijn te vroeg begonnen met hun complotjes, dat kan hun fataal worden. In de grot kan Deborah zich bewijzen als een echte vechtster, want dat is ze wel volgens mij.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #58 Gepost op: 2-10-2011, 13:43:37 »
Het was toch niet zo lastig voor Nico en Kobe om te beredeneren hoeveel munten ze Deborah of Nico moesten laten inzetten om een goede kans te hebben de stemronde te overleven? Dan ga je niet aan de minimum kant zitten. Het is belangrijk dat het tegenstandergroepje binnen jouw kant in ondertal komt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat die munten erg sterk zijn. Verdwijnt wel een beetje het old school allianties in aantallen. Niemand schijnt nog het tactisch besef te hebben dat het weggeven van munten in sommige gevallen slimmer kan zijn dan ze in de broekzak houden.

Ik ben benieuwd hoe ze gaan bepalen wie er van de grot terug mag. Ik denk dat 90% van de kijkers dan klakkeloos Tanja zal invullen. Als ze de grotbewoners zelf laten stemmen is haar kans een stuk kleiner.

Ik denk dat de stemafspraak van de nietbelgen met Anne gewoon wat minder opvallend is geweest. Dus niet mogelijk om te registreren voor de camera. Het kan immers zo weinig zijn als een knikje in iemand haar richting. Of een naam fluisteren op het moment de rest het niet hoort.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #59 Gepost op: 2-10-2011, 15:40:34 »
Hoezo 'klakkeloos'?  Als iemand het verdient om bij de samensmelting te komen is het Tanja wel..