Auteur Topic: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 18510 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #20 Gepost op: 29-09-2011, 22:04:01 »
Goed bedacht van hem en Kobe maar toch niet aan alles gedacht :)

Ze speelden veel te riskant, ze hadden in beginsel Anne als alliantiepartner moeten rekruteren. Een alliantie van drie personen is op dit moment veel te klein, helemaal nu er volop munten beschikbaar zijn die stemmen neutraliseren. Mochten ze Anne perse buiten de alliantie willen houden en toch Jochem willen wegstemmen dan had Deborah minimaal twee munten moeten inzetten, tenminste als ze daar de beschikking over had. En anders had Kobe of Niko een munt kunnen schenken aan Deborah.

Nog even een puntje van kritiek: het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat degene die bij de eerste proef een snellere tijd neerzette in het spel blijft in het geval van een gelijkspel op de eilandraad. Al helemaal niet omdat dit pas op het allerlaatste moment werd verteld, althans zover wij te zien hebben gekregen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #21 Gepost op: 29-09-2011, 22:07:02 »
Eddy zei dat dit bekend was, dus dan mag je aannemen dat dit inderdaad aan de kandidaten is verteld. Het is inderdaad een vreemde regel. Maar goed, Jochem en Deborah hadden geen van beide al eerder stemmen gehad en er moet toch iemand uit. Waarom dan niet door middel van het resultaat van die eerste proef.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #22 Gepost op: 29-09-2011, 22:07:55 »
Nog even een puntje van kritiek: het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat degene die bij de eerste proef een snellere tijd neerzette in het spel blijft in het geval van een gelijkspel op de eilandraad.

DAt dacht ik idd ook. Als je bv. trager was omdat je veel spullen had gepakt voor je team...dan wordt je nu gestraft voor sociaal gedrag... tja...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #23 Gepost op: 29-09-2011, 22:09:20 »
Analyse voor deze aflevering:

Tanja: een kanjer van een wijf. Voor mij nu al de winnaar.
Sylvia: jammer van haar besluit maar o zo goed hoe ze Tanja beschrijft. Sylvia begint zichzelf te leren kennen en dat is erg goed.

Esther: sterk en onafhankelijk.
Deborah: Zeer irritant. De manier waarop ze Anne terecht wees op het niet terugtrekken bij het spel vond ik buitengewoon onaangenaam. Anne had trouwens een bal gevangen! Terecht dat Deborah eruit is.
Anne: Ben blij dat ze er nog is, nu heeft ze meer kans tegenover de 2 Belgische heren. Gaat niet fel in tegen Deborah en dat is goed. kent haar kracht.
Jochem: Sympathiek, gevoelvol en zelfkennis.
Kobe: Irritant met zijn complotjes.
Niko: Een nietszeggend individu. Draagt niet positief bij aan het geheel.

Do: niet bijzonder interessant persoon, net als haar muziek. Erg doorsnee.
Lauretta: Had ik meer van verwacht maar misschien niet te zien door keuze van beelden. Ze hielp in ieder geval Nicolas mee met water uit de boot halen en was fanatiek in het spel.
Nicolas: Doordouwer.
Patrick: Wat een soap. Het wassen beeld in Madame Tussaud is levendiger dan hij. Niets gewend en lijkt me verwend.
Sascha: Tja ook geen licht maar wel een aardige vent.
Dit kamp was vandaag een lamlendig geheel. Niet boeiend.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #24 Gepost op: 29-09-2011, 22:14:39 »
Vond het een leuke aflevering maar die proef vond ik te ver gaan, alles was geoorloofd en het ging wel erg ruig.
Als je zag hoe die gasten op Nicholas doken dat vond ik echt niet normaal meer, net wat hij zegt, straks breekt hij daar zijn nek.
Trap in zijn kloten ook nog.
Nee op zich is het een vermakelijke proef om te zien maar kan niet zeggen dat ik het veilig vond.

De reden van Syl om op te geven snap ik, had het gevoel dat ze het ook een beetje deed om tanja meer kans te geven, heel lief dat ze ook nog hielp met de boot.
Ze komt over alsof ze eindelijk zichzelf aan het vinden is en ik vind haar een leuke en open meid.

Niko heeft een denkfout gemaakt met zijn complot, hij had op Esther moeten stemmen, die waande zich nog veilig. Die zou dus geen munten in zetten. Hij had kunnen rekenen op het feit dat Jochem munten in zou gaan zetten, tactische fout dus.
Niet slim en je zag aan zijn gezicht dat hij dat heel snel besefte.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #25 Gepost op: 29-09-2011, 22:17:33 »
Ze speelden veel te riskant, ze hadden in beginsel Anne als alliantiepartner moeten rekruteren. Een alliantie van drie personen is op dit moment veel te klein, helemaal nu er volop munten beschikbaar zijn die stemmen neutraliseren. Mochten ze Anne perse buiten de alliantie willen houden en toch Jochem willen wegstemmen dan had Deborah minimaal twee munten moeten inzetten, tenminste als ze daar de beschikking over had. En anders had Kobe of Niko een munt kunnen schenken aan Deborah.

Nog even een puntje van kritiek: het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat degene die bij de eerste proef een snellere tijd neerzette in het spel blijft in het geval van een gelijkspel op de eilandraad. Al helemaal niet omdat dit pas op het allerlaatste moment werd verteld, althans zover wij te zien hebben gekregen.

Ik weet dat ik het in voorgaande jaren al eens gezegd heb, maar ik ben het altijd met je eens  ::ok:: En inderdaad, ze hadden na het gelijkspel gewoon nog een keer moeten stemmen en dan alleen op Jochem en Deborah. Al was het dan waarschijnlijk nog een gelijkspel geweest, but you never know!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #26 Gepost op: 29-09-2011, 22:21:10 »
Grappig was dat in het topic van aflevering 4 er over werd gediscusieerd wat er zou gebeuren bij een gelijke stand. Wij wisten dat als kijker nog niet.

Nu zei eddy: "zoals jullie weten, telt bij een gelijke stand de eerste proef" Het was dus wel bij de kandidaten bekend ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #27 Gepost op: 29-09-2011, 22:22:33 »
Eddy zei dat dit bekend was, dus dan mag je aannemen dat dit inderdaad aan de kandidaten is verteld. Het is inderdaad een vreemde regel. Maar goed, Jochem en Deborah hadden geen van beide al eerder stemmen gehad en er moet toch iemand uit. Waarom dan niet door middel van het resultaat van die eerste proef.

Ik had niet meegekregen dat Eddy vertelde dat dit al bekend was. Maar waarom zou je het niet laten beslissen door middel van het resultaat van de eerste proef? Omdat het volkomen willekeurig is, je kunt net zo goed een muntje opgooien of het laten afhangen van het moment waarop de betreffende personen voor het laatst naar de wc zijn gegaan. En zoals Dwaastoo al schreef hadden de kandidaten de eerste proef een keuze, proberen een zo snel mogelijke tijd neer te zetten of proberen zo veel mogelijk waardevolle spullen (en neutraliserende munten) mee te nemen voor het team. Alleen het feit al dat de personen die aanvankelijk hebben gekozen voor de tweede optie nu benadeeld worden is merkwaardig.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #28 Gepost op: 29-09-2011, 22:24:24 »
Nu zei eddy: "zoals jullie weten, telt bij een gelijke stand de eerste proef" Het was dus wel bij de kandidaten bekend ???

inderdaad, maar wanneer is dat dan bekend gemaakt vraag ik mij af?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #29 Gepost op: 29-09-2011, 22:34:08 »
Eddy zei dat dit bekend was, dus dan mag je aannemen dat dit inderdaad aan de kandidaten is verteld. Het is inderdaad een vreemde regel. Maar goed, Jochem en Deborah hadden geen van beide al eerder stemmen gehad en er moet toch iemand uit. 
Deborah had tijdens de eerste eilandraad wel een stem gekregen, van Lauretta. Dus op basis van eerdere stemmen zou zij ook zijn weggestemd.

Ze speelden veel te riskant, ze hadden in beginsel Anne als alliantiepartner moeten rekruteren. Een alliantie van drie personen is op dit moment veel te klein, helemaal nu er volop munten beschikbaar zijn die stemmen neutraliseren. Mochten ze Anne perse buiten de alliantie willen houden en toch Jochem willen wegstemmen dan had Deborah minimaal twee munten moeten inzetten, tenminste als ze daar de beschikking over had. En anders had Kobe of Niko een munt kunnen schenken aan Deborah.
Deborah had maar één munt, maar het was inderdaad slimmer geweest als Niko één van z'n drie munten aan haar had gegeven. Kobe voelde zich blijkbaar ook niet helemaal veilig aangezien hij twee munten inzette.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #30 Gepost op: 29-09-2011, 23:28:05 »
Ik zat ook te denken dat Deborah minstens 2 munten had moeten inzetten, hadden ze met zijn drieën toch wel voor moeten kunnen zorgen...

Wat mij opviel, Jochem had het wel een paar keer over een complot, maar ondertussen stemden de andere drie toch ook allemaal "toevallig" op Deborah, lijkt me sterk dat dat volledig los van elkaar gebeurd is...

Jammer dat Sylvia opgaf, ik krijg steeds meer respect voor Tanja die het als enige (in haar eentje) 3 dagen in de grot volhield, terwijl de rest het ofwel niet eens een nacht trok of na een nachtje al opgaf... Die leuke feestsfeer van de twee dames in de grot was ook snel voorbij, wel sympathiek dat ze eerst nog hielp met de boot voor ze weg ging...

Ik heb me toch wel zitten ergeren aan Patrick en Sasha die zaten af te geven op Nicolas, nog steeds bijna alsof het iets negatiefs is dat hij veel energie heeft en (als enige) hard werkt... Toen hij terug kwam van zijn boot tocht nog sarcastisch liggen doen van: er staat water in, goh wat een verrassing... Maar als hij wel vis had gevangen hadden ze vast wel de energie gevonden om toch hun deel op te eten...

De proef was tof, al hadden er wel iets meer regels mogen zijn over wat wel en niet mocht, al is bij zo'n grote hoop mensen een onbedoelde knie of elleboog op een vervelende plek natuurlijk altijd mogelijk... Sportief van Evi dat ze haar modderbad zo goed opvatte...

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #31 Gepost op: 29-09-2011, 23:31:59 »
Volgens mij heeft Sylvia twee dagen in de grot gezeten of minimaal 36 uur of ik moet me sterk vergissen.

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #32 Gepost op: 29-09-2011, 23:52:28 »
Echt respect voor Tanja, zij snapt waar het over gaat. Sylvia was leuk, maar het was al duidelijk dat zij het niet ging redden.
Erg fijn dat het complot (jammerdebammer toch dat het weer van 3 belgen komt)om Jochem er uit te krijgen niet is gelukt. Ik heb echt genoten van Deborah's gezicht toen ze het begreep.
Ben benieuwd wie er sterker blijkt te zijn van de 2 dames in de grot.
Niet dat ik een enorme fan van Jochem ben, hij is te solitair voor de expeditie vind ik, maar ik vond het Kobe-Nico-Deborah trio inmiddels iets te blij met zichzelf.
Ik heb deze expeditie moeite om echt een favoriet te hebben, voor het eerst!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #33 Gepost op: 30-09-2011, 00:28:48 »
wat een geweldige aflevering was dit.
De kampwissel was natuurlijk leuk om te zien, anders was het wel heel erg zuur geweest voor kamp noord. Nu kan kamp zuid ook eens voelen wat 'echt' overleven is. De eilandraad was natuurlijk gewoon super, elke keer hopen van 'kom op, hopelijk hebben esther en jochem ook op deborah gestemd!'. Maarja eigenlijk was het nog mooier geweest als Niko eruit zou gaan... achjah één van de drie moest gewoon gaan en dat is gebeurd ::trots::. De grot was echt een feest om naar te kijken. Sylvia komt binnen en het is lachen geblazen ::rofl::. Veel respect voor Tanja! En toch nog best lief dat Sylvia de boten helpt af te maken en Tanja nog even goede moed in praat. Over het algeheel een super aflevering!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #34 Gepost op: 30-09-2011, 01:38:58 »
Ik zat ook te denken dat Deborah minstens 2 munten had moeten inzetten, hadden ze met zijn drieën toch wel voor moeten kunnen zorgen...

Wat mij opviel, Jochem had het wel een paar keer over een complot, maar ondertussen stemden de andere drie toch ook allemaal "toevallig" op Deborah, lijkt me sterk dat dat volledig los van elkaar gebeurd is...

Jammer dat Sylvia opgaf, ik krijg steeds meer respect voor Tanja die het als enige (in haar eentje) 3 dagen in de grot volhield, terwijl de rest het ofwel niet eens een nacht trok of na een nachtje al opgaf... Die leuke feestsfeer van de twee dames in de grot was ook snel voorbij, wel sympathiek dat ze eerst nog hielp met de boot voor ze weg ging...

Ik heb me toch wel zitten ergeren aan Patrick en Sasha die zaten af te geven op Nicolas, nog steeds bijna alsof het iets negatiefs is dat hij veel energie heeft en (als enige) hard werkt... Toen hij terug kwam van zijn boot tocht nog sarcastisch liggen doen van: er staat water in, goh wat een verrassing... Maar als hij wel vis had gevangen hadden ze vast wel de energie gevonden om toch hun deel op te eten...

De proef was tof, al hadden er wel iets meer regels mogen zijn over wat wel en niet mocht, al is bij zo'n grote hoop mensen een onbedoelde knie of elleboog op een vervelende plek natuurlijk altijd mogelijk... Sportief van Evi dat ze haar modderbad zo goed opvatte...

Helemaal mee eens. Ik vond Patrick eerst wel een leuke kandidaat maar als hij alleen met zijn 'vriendjes' is dan komt er een valse kant naar boven.
Ben overigens al wel benieuwd hoe de groep samen valt bij een eventuele samensmelting.

Het is natuurlijk ook afhankelijk wie uit de grot terugkomt. Maar je hebt met Niko/ Kobe en Sascha/ Patrick wel 2 duo's die het vrij tactisch willen spelen. Wellicht een alliantie met elkaar, of anders een zo groot mogelijk front willen vormen.

Tanja blijft overigens verrassen, Petje af!




Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #35 Gepost op: 30-09-2011, 01:52:36 »
Waarom hebben ze voor de proef niet gewoon Deborah en Anne strootjes laten trekken? Dan beslist het lot en krijg je geen wrevel achteraf..
Vond die proef wel erg hard, voor hetzelfde geld krijgt iemand een serieuze blessure.
Die eilandwissel was wel een leuke twist, jammer voor Sylvia kwam ie net te laat..  :)
Vond het wel belachelijk dat team Geel voor wat kokosnoten een hele boom omhakken. (een bananenpalm is tot daar aan toe)
Goed van Jochem dat ie geen tweede wilde omhakken. Hij weet natuurlijk hoe in zijn oude team kokosnoten uit de bomen werden gehaald..
Zou ie toch 'ns aan de Belgische jongens moeten uitleggen.. ;)
« Laatst bewerkt op: 30-09-2011, 02:08:28 door tarzanneke »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #36 Gepost op: 30-09-2011, 01:59:21 »
Ik vind dat valse van Patrick ook een beetje jammer. Op de beelden is Nicolas ook helemaal niet op een drammerige, irritante manier actief, dus dat gemekker van die niksnutten begint een beetje vervelend te worden.

Verder ben ik het er ook mee eens dat de allereerste proef er nu nog bij halen als scherprechter grote onzin is. Helemaal omdat die proef niet per se om snelle tijden ging, maar ook een belangrijk sociaal aspect had (dat Jochem zowel snel was als veel spullen had meegenomen doet er voor de discussie niet toe). Iemand zei dat Deborah wel degelijk een stem had gekregen, maar dat lijkt me niet, toch? Anders hadden ze toch op basis daarvan besloten, zoals altijd?

Ik denk trouwens niet dat het een (tegen)complot was van Jochem, Esther en Anne. Ik denk dat het gewoon drie persoonlijke stemmen tegen Deborah waren. Ze moeulijk is het niet om haar niet echt te mogen. Alleen bij Esther was het wellicht (deels) tactiek. Maar van een complot was volgens mij geen sprake. Het complot van Kobe vond ik wel erg slim, maar dan hadden ze Deborah wel een muntje moeten geven. Al had ik in eerste instantie ook niet verwacht dat Jochem munten zou inzetten, dus het complot leek mij wel een grote kans van slagen te hebben. Ik betwijfel ten zeerste of het gelukt zou zijn om Anne erbij betrekken, zoals iemand suggereerde. Ik denk niet dat zij zich bij Deborah en haar mannen zou hebben aangesloten.

Ik vind dat ze nu wel zouden moeten doorpakken trouwens. Als Zuid nog een proef verliest, moeten ze gewoon netjes afspreken Kobe eruit te stemmen, die zal wel minder munten over hebben dan Niko. Het zal wel niet zo bewust gebeuren, maar het zou wel volkomen logisch zijn.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #37 Gepost op: 30-09-2011, 08:17:25 »
Ik vind de Eilandraad nogal sturend eigenlijk. De vragen die Eddy stelde maakten eigenlijk al duidelijk aan Jochem dat hij stemmen kon verwachten, en aan Anne dat zij niet goed lag bij de andere Vlamingen. Door de manier van vragen stellen konden deze kandidaten aanvoelen dat ze maar beter munten konden inzetten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #38 Gepost op: 30-09-2011, 08:18:39 »
inderdaad, maar wanneer is dat dan bekend gemaakt vraag ik mij af?
de enige reden waarom deze tie-braker niet suf is, als dit voor die renpartij is verteld. Dat was in principe ook wel mooi geweest, dat ze dat ook nog in hun overweging mee moesten nemen. En kan dan in het vooraf inschatten van de stemmen als een soort 'extra'-stem meegenomen worden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Donderdag 29 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #39 Gepost op: 30-09-2011, 08:21:57 »
Ik vind de Eilandraad nogal sturend eigenlijk. De vragen die Eddy stelde maakten eigenlijk al duidelijk aan Jochem dat hij stemmen kon verwachten, en aan Anne dat zij niet goed lag bij de andere Vlamingen. Door de manier van vragen stellen konden deze kandidaten aanvoelen dat ze maar beter munten konden inzetten...
Het viel mij ook op. Ik dacht ook al, zo Jochem, heb je het gehoord van Eddy: MUNTEN INZETTEN!!! Komt natuurlijk doordat ze dat ook hebben laten zien, dus dat we wisten waar Eddy het over had.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”