Ik vind dat valse van Patrick ook een beetje jammer. Op de beelden is Nicolas ook helemaal niet op een drammerige, irritante manier actief, dus dat gemekker van die niksnutten begint een beetje vervelend te worden.
Verder ben ik het er ook mee eens dat de allereerste proef er nu nog bij halen als scherprechter grote onzin is. Helemaal omdat die proef niet per se om snelle tijden ging, maar ook een belangrijk sociaal aspect had (dat Jochem zowel snel was als veel spullen had meegenomen doet er voor de discussie niet toe). Iemand zei dat Deborah wel degelijk een stem had gekregen, maar dat lijkt me niet, toch? Anders hadden ze toch op basis daarvan besloten, zoals altijd?
Ik denk trouwens niet dat het een (tegen)complot was van Jochem, Esther en Anne. Ik denk dat het gewoon drie persoonlijke stemmen tegen Deborah waren. Ze moeulijk is het niet om haar niet echt te mogen. Alleen bij Esther was het wellicht (deels) tactiek. Maar van een complot was volgens mij geen sprake. Het complot van Kobe vond ik wel erg slim, maar dan hadden ze Deborah wel een muntje moeten geven. Al had ik in eerste instantie ook niet verwacht dat Jochem munten zou inzetten, dus het complot leek mij wel een grote kans van slagen te hebben. Ik betwijfel ten zeerste of het gelukt zou zijn om Anne erbij betrekken, zoals iemand suggereerde. Ik denk niet dat zij zich bij Deborah en haar mannen zou hebben aangesloten.
Ik vind dat ze nu wel zouden moeten doorpakken trouwens. Als Zuid nog een proef verliest, moeten ze gewoon netjes afspreken Kobe eruit te stemmen, die zal wel minder munten over hebben dan Niko. Het zal wel niet zo bewust gebeuren, maar het zou wel volkomen logisch zijn.