Auteur Topic: Aflevering 3 - Donderdag 15 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 25428 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Donderdag 15 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #60 Gepost op: 17-09-2011, 14:44:48 »
Jammer dat er niemand in de grot is gebleven tot nu toe, zo wordt het terugkomen in het spel erg moeilijk. Terwijl het principe zo leuk is: degene van de afvallers die terugkomt in het spel heeft een grote kans op de overwinning, zie Ryan en Olga. Jammer dat Freddy daar niet aan dacht.

Dat de productie koos voor nog een stemming snap ik wel. Er moeten mensen die grot in, anders valt dat hele 'terugkomen in de expeditie'-idee weg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline willy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 19-09-2011, 08:18:21 »
Je kunt je afvragen waarom zo'n oude kandidaat meedeed aan ER..  Mischien moet er een 'Senioren ER' komen..
Lijkt me interessant, al die oudjes die niet naar de grot willen.. :)
« Laatst bewerkt op: 19-09-2011, 08:45:30 door tarzanneke »

Offline LaLoupe

• Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
« Reactie #62 Gepost op: 19-09-2011, 13:15:45 »
Je kunt je afvragen waarom zo'n oude kandidaat meedeed aan ER..  Misschien moet er een 'Senioren ER' komen..
Lijkt me interessant, al die oudjes die niet naar de grot willen.. :)

Een senioren ER lijkt me ook interessant. maar niet om bovengenoemde reden. je zult verbaasd staan wat 'oude' mensen allemaal kunnen! Fysiek en mentaal.
Duidelijk is in de huidige ER's waar oudere bij waren, werden ze niet gewaardeerd en meestal vanwege hun minder fysieke kracht bij de proeven. Wat kracht betreft kan een oudere nooit tegen een 27 jarige op, dat is logisch. Fysieke proeven zouden dan aangepast moeten worden.

'oudere' mensen in ER zijn bij voorbaat al gedoemd eerder weggestemd te worden. Jonge mensen hebben geen behoefte aan 'oudere' mensen omdat jonge mensen denken dat ze altijd gelijk hebben. Dat hoort nu eenmaal bij die leeftijd.
Bovendien worden 'oudere' mensen zowiezo in de echte wereld niet zo gewaardeerd. Die worden op de TV min of meer seniel behandeld.
jammer hoor want het is soms een verademing een senior die vanuit ervaring en een zekere soort van wijsheid spreekt, te zien dan al die jonge mensen die allemaal hetzelfde doen en zeggen. En dan heb ik het niet over ingebeelde mensen als Mart Smeets.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 19-09-2011, 13:36:30 »
Mart Smeets in een grot, het lijkt me nu al leuk, misschien iets voor omroep Max?   ::tandpastasmiley::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 19-09-2011, 13:47:30 »
Ze zouden nu beter al beginnen aan de selecties en terug met onbekenden, ditmaal met een serieuze psychologische screening om nog meer ervan overtuigd te zijn dat er geen mensen afhaken want dit is echt frustrerend om naar te kijken...

De enige imo waardige reden om uit het spel te stappen is van medische aard.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #65 Gepost op: 19-09-2011, 14:56:32 »
Mart Smeets in een grot, het lijkt me nu al leuk, misschien iets voor omroep Max?   ::tandpastasmiley::

En dan collectief vergeten waar die grot ook al weer was......
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 19-09-2011, 19:42:33 »
Wat ik me nog afvroeg: waarom kunnen de kandidaten zien hoeveel immuniteitsmunten ze inzetten als ze die tijdens een eilandraad gebruiken? Nu heeft de kandidaat die ze als laatste mag inzetten een voordeel. Ik hoop niet dat dat consequenties zal hebben voor één van de volgende eilandraden.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #67 Gepost op: 19-09-2011, 22:30:04 »
Ze weten niet hoeveel / of mensen een immuniteitsmun heeft. Dus het verrassingseffect blijft.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 20-09-2011, 05:47:00 »
Ben benieuwd hoe het gaat bij een gelijke stand op toekomstige eilandraden.. Gaan eerder uitgebrachte stemmen beslissen, en tellen ingezette immuniteitsmunten dan ook mee.. ?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #69 Gepost op: 20-09-2011, 07:41:16 »
Ben benieuwd hoe het gaat bij een gelijke stand op toekomstige eilandraden.. Gaan eerder uitgebrachte stemmen beslissen, en tellen ingezette immuniteitsmunten dan ook mee.. ?
::jaja::, net zoals in andere series kijken ze naar eerdere eilandraden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #70 Gepost op: 20-09-2011, 18:06:22 »
::jaja::, net zoals in andere series kijken ze naar eerdere eilandraden.
Dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat tarzanneke bedoelde of alle stemmen tellen (dus ook degenen die zijn weggehaald door een joker) of alleen de stemmen die niet door de joker zijn weggehaald!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #71 Gepost op: 20-09-2011, 18:07:16 »
Dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat tarzanneke bedoelde of alle stemmen tellen (dus ook degenen die zijn weggehaald door een joker) of alleen de stemmen die niet door de joker zijn weggehaald!
de stemmen die door een munt zijn weggehaald zijn volgens mij gewoon weg.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #72 Gepost op: 20-09-2011, 18:17:36 »
Dat lijkt mij ook, maar weet iemand het ook zeker?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bubbles

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 20-09-2011, 20:23:13 »
Het was natuurlijk te varwachten, maar erg jammer voor Sipke-Jan dat hij op deze manier uit het spel moet. Zeker omdat hij er echt nog iets van wou proberen maken.

Jammer dat Katerine zo snel opgaf en niet wat langer probeerde. Maar had dit ergens wel verwacht dat ze zou opgeven. :P
Dat van Freddy had ik helemaal niet zien aankomen eigenlijk. Schrok echt dat hij zo snel opgaf.
Erg jammer voor Tanja dat ze op deze manier naar de grot moet. Ben benieuwd hoe Tanja het nu zal redden in de grot. Ik denk wel dat zij niet zo snel zal opgeven. Zij gaat wel proberen volhouden denk ik.

Verder vond ik het wel een leuke proef. Kamp zuid heeft echt een goeie zaak gedaan denk ik met Jochem in hun team te nemen. ::ok::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-09-2011, 05:05:41 »

Maar wat als Katerine of Tanja een munt hadden ingezet? (allebei met één stem verloren)   :-\\

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2011, 12:31:22 »
Maar wat als Katerine of Tanja een munt hadden ingezet? (allebei met één stem verloren)   :-\\
dat is nog niet voorgekomen en beiden hebben natuurlijk ook geen stemmen van eerdere eilandraden. Ik weet niet wat de productie zou doen maar ik denk dat het meest waarschijnlijke is dat er een duel komt dan.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 21-09-2011, 23:38:41 »
Misschien een herstemming waar men enkel kan kiezen uit de 2 met de meeste stemmen?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #77 Gepost op: 21-09-2011, 23:48:18 »
Bij Tanja en Sylvia zou dat een optie zijn.
Bij Anne en Katherine stemde iedereen al op één van beiden ;).

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 22-09-2011, 01:39:24 »
Is al gebeurd in de Amerikaanse variant... indien er terug een gelijke stand was (even aantal kandidaten), volgde er een duel of volgde er een ander alternatief.

Het is toch al voorgevallen dat er mensen van stem veranderde met grote verbazing tot gevolg... >:D

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 22-09-2011, 10:04:40 »
Wat een wonderbaarlijk papier wordt gebruikt bij de eilandraad..
Bij het voorlezen van de stemmen uit de urn zie ik geen enkele vouw.. ;D