Ik heb effe het uitgerekend en de mogelijk scenarios afgelopen
NikoNiko wint tegen Sascha (met de stemmen van Nicolas, Anne, Esther en Jochem. Het valt nog te bezien wat Tanja doet. Lau en Pat zijn waarschijnlijk voor hun vriend Sascha.)
Niko Verliest tegen Tanja, Patrick en Jochem (zie onder)
Verdict: Kleine kans, bovendien als hij een "A-Finale" nastreeft moet hij met Jochem (de andere "athleet" die nog in het spel zit) in de finale staan, waar hij
verliest. Daarbij, hij wordt afgeschilderd als een inconsistente hypocriet en een heethoofd. Ik geloof nooit dat de makers er zoveel op zouden focussen als Niko won. Hij wordt gepresenteerd zoals Hans, niet als Marcel.
TanjaTanja wint tegen Niko, met de stemmen van Anne, Esther, Patrick en Lauretta. Dit is een schatting, maar ik denk dat Tanja close genoeg is met de vrouwen (en Patrick) om te winnen. Jochem en Nicolas kunnen ook op Tanja stemmen, maar ik vermoed dat ze liever Niko zien winnen, omdat hij meer "pro-kracht" is (wel, doet alsof hij pro-kracht is, ugh
). Sascha is de enige echt logische stem voor Niko.
Tanja wint tegen Sascha, met de stemmen van Nicolas, Anne, Lauretta, Esther en waarschijnlijk ook Jochem. Patrick stemt ZEKER op zijn vriend Sascha in de finale. Niko stemt zeker NIET op Tanja... en Jochem is 60-40 voor Tanja, omdat ze meer moeite doet/gedaan heeft om te winnen dan Sascha ooit deed.
Tanja Verliest tegen Jochem. Ik geef Tanja vs Patrick een kans van 60-40 in het voordeel van Patrick.
Verdict Goede kans Tanja heeft een goede kans om het spel te winnen als ze het einde haalt, en deze aflevering gaf on een goed overzicht HOE ze het kan doen: door proeven te winnen en door telkens de grootste bedreiging te elimineren. Dit was de eerste aflevering waar ze echt in een -deels- negatief daglicht gesteld werd, en zelfs dan nog werd ze door Niko overschaduwd in negativiteit, wat zeer goed is voor haar kansen (omdat ze niet zo negatief uit het hele debacle kwam).
PatrickPatrick wint tegen Niko, met de stemmen van Lauretta, Esther, Sascha en Tanja. Jochem en Anne kunnen ook op hem stemmen. Nicolas is een stem die 100% voor Niko is, geen kans dat die op Patrick stemt. Zelfs dan nog, 4 gegarandeerde stemmen is voldoende om het spel te winnen.
Patrick wint(?) tegen Tanja, met de stemmen van Lauretta, Esther, Sascha en Niko, tenzij Esther bitter is t.o.v. Patrick om haar weg te stemmen en haar stem in Tanja's richting smijt. Ik geef Patrick het voordeel omdat Anne en Jochem twee "wildcards" zijn die op zowel hem als Tanja kan stemmen, ookal vind ik de kans dat ze op Tanja stemmen groter dan die waarbij ze op Patrick stemmen. (dus, Patrick heeft een betere kans om de meerderheid van de stemmen te behalen omdat hij maar één van de wildcards nodig heeft om te winnen, terwijl Tanja ze
alledrie nodig heeft.) Nicolas is de enige stem waarvan ik zeker weet dat die voor Tanja zal zijn.
Patrick wint van Sascha, met de stemmen van Anne, Esther, Tanja en Jochem. Waarschijnlijk ook die van Lauretta, met een goede kans voor Niko. Nicolas is, alweer, de enige echt zekere stem die niet voor Patrick is.
Patrick verliest van Jochem Verdict: Matig-tot-goed. Kans. Patrick heeft geen ENKELE vijand in het spel, en is daardoor ook zo ver weten te komen. Objectief gezien is hij de beste speler in dit seizoen. Als hij het einde haalt is de kans om te winnen enorm... maar daar wringt het schoenjte. Door zijn matige prestaties in proeven en zijn gebrek aan munten is hij een ENORM gemakkelijk doelwit. Hoe Patrick de finale haalt valt nog te bezien, en dat is met gemak zijn grootste struikelblok voor de overwinning. Een andere indicatie naar een mogelijk verlies: Zagers en Verhalenvertellers winnen zelden. Patrick behoort tot beide categorieën... oei oei oei.
NEXT: Sascha & Jochem