Eens, mevrouw vind het iets TE vanzelfsprekend dat ze "cadeau's" krijgt en vervolgens niks terug hoeft te doen. Echt niet normaal, 3X dankzij Niko op dat eiland zitten en hem de eerste beste keer passeren, ongelovelijk...
2 maal dacht ik... maar ik kan je hierin volgen.
Voor de eindwinst (gunfactor van jury) is het misschien ook beter keuzes te maken die eerder plichtgebonden zijn ipv emotioneel gestuurde beslissingen.
Mooie uitspraak van Tanja: "Een kado geef je aan iemand omdat je daarmee deze persoon een plezier wilt doet, niet omdat je een kado terug wilt hebben." (of iets van die strekking)
Mja dat is juist een beetje het probleem bij mensen zoals Tanja om dit als een cadeau te interpreteren ipv een gunst en "De ene gunst is de andere waard."
Bij een cadeau verwacht men idd dat men het je gunt en niet terug voor hoeft te doen zoals bij een verjaardag of een of andere gelegenheid en ik had wel de indruk dat Niko dit haar echt gunde, maar tevens is het naar mijn mening net iets te marginaal en ordinair om binnen dit spel te denken dat je enkel maar kan ontvangen, zonder er iets voor terug te doen en dan nog op het einde verwachten dat ze je de winst gunnen.
Om het via een voorbeeld weer te geven ben ik van mening dat indien men jou een rondje betaalt dan betaal je er eentje terug. Wil je er geen terug betalen? Geen probleem maar neem het aanbod dan ook niet aan en betaal je eigen ding.