Hoewel ik Yin niet mocht, vond ik haar een hele terechte winnaar.
Maar ik bedoelde natuurlijk dat dit soort discussies onzin is. Als je het niet terecht vindt, moet je de regels aanpassen.
In wezen ben ik het daar mee eens... maar Yin en Olga zijn naar mijn mening de enige twee echt ONTERECHTE winnaars vanwege de omstandigeheden waarin ze wonnen.
Yin won enkel en alleen omdat de jury weigerde haar plicht te doen en een winnaar te kiezen (oké, zowel Hans als Yin zijn afgrijselijk en in mijn bottom 10 Robinsons allertijden, maar toch
). De beslissing wordt overgedragen naar mensen van BUITEN de expeditie. Oke, Ex-kandidaten, maar die mensen waren daar niet en hadden -naar mijn mening- geen recht van spreken. In plaats daarvan had men gewoon Prince in de jury laten zetelen, en daarmee uit.
Yin won alleen omdat ze niet Hans was, en dat terwijl Hans veel meer offers bracht en veel meer gedaan had om aan het einde te staan dan Yin. Al wat Yin deed was hier en daar een proef winnen (big deal), Hans zoals een Jakobien Huisman Labrador achtervolgen, en constant over de anderen kwaadspreken achter hun eigen rug. Het feit dat ze won over Hans, gewoon omdat ze zogenaamd "minder erg" was (persoonlijk ben ik het daarmee oneens), is complete
bullshit.
Olga was veel, veel erger. Ik persoonlijk ben een fan van haar, en ik denk niet dat je haar seizoen gezien had, anders had je haar ZEKER als een "onterechte" winnaar bestempeld.
Ten eerste werd ze vlak na de samensmelting weggestemd
Dan werd ze teruggebracht voor God-weet-welke reden
Dan won Lennie een proef en moest de jury kiezen wie er naast hem in de finale stond (
). Natuurlijk kiezen ze voor de persoon die ze UREN voordien in het spel gestemd hadden.
Arme Bernadette, ze stond geen schijn van kans.
En ten slotte... waarom niet, laten we er een televoting systeem dat de winnaar bepaalt in smijten
. En natuurlijk stemt men voor Olga om te winnen, want Lenny was de Devil Incarnate nadat hij -volledig terecht- voor zichzelf nadacht en zijn vriend Ignace wegstemde omdat hij hem nooit kon verslaan in de Laaste Twee. Dus NL/BE zijn kwaad op Lenny en geven de overwinning aan Olga, die niet alleen ACHTSTE had moeten eindigen, maar die ook NIETS gedaan had om haar overwinning te verdienen.
Ik begrijp niet hoe ze zo'n winnaar "terecht" kunt noemen. Ik hou van Olga, maar zij is VERRUIT de slechtste winnaar ooit van Expeditie Robinson, vanwege het feit dat ze eigenlijk nooit had mogen winnen.
Maar goed, voordat Lukie hier komt en ons wegjaagt vanwege Off-Topic geklets (met alle respect, natuurlijk ^__^) zal ik ook zeggen dat dit mijn laatste post is over "(on)terechte" winnaars en dergelijke. Als Tanja wint, zal het WEL terecht zijn omdat iedereen wist dat er een tweede kans zou zijn voor een vroege exit, en die terugkerende persoon wel degenlijk de kans heeft (en nu ook aangrijpt) om het lot in haar eigen handen te nemen en ervoor te zorgen dat ze haar potentiële victorie ook daadwerkelijk verdient, i.p.v. die haar toegesmeten te krijgen d.m.v. Sympathie stemmen.