Auteur Topic: Patrick Martens [Kandidaat - NL]  (gelezen 46033 keer)

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Patrick Martens [Kandidaat - NL]
« Reactie #120 Gepost op: 18-11-2011, 00:00:29 »
Denk ik ook... In een kleine groep kan hij het zich permitteren om weinig te doen (ook erg begrijpelijk om de reden die ik net al gaf). je zit in deze expeditie ook dat hij steeds meer uit de verf komt naarmate de groep kleiner wordt. Er wordt steeds meer van hem verwacht en je ziet dat hij dan ook doet want hem wordt gevraagd.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline pepim

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 18-11-2011, 00:03:03 »
Denk ik ook... In een kleine groep kan hij het zich permitteren om weinig te doen (ook erg begrijpelijk om de reden die ik net al gaf). je zit in deze expeditie ook dat hij steeds meer uit de verf komt naarmate de groep kleiner wordt. Er wordt steeds meer van hem verwacht en je ziet dat hij dan ook doet want hem wordt gevraagd.

Uit de verf, hoezo uit de verf gekomen?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #122 Gepost op: 18-11-2011, 00:03:58 »
Uit de verf, hoezo uit de verf gekomen?
positief in beeld gebracht ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 18-11-2011, 00:06:39 »
positief in beeld gebracht ;)

mwoah

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 18-11-2011, 00:06:54 »
Wat ik daarmee bedoel is dat hij toch wel wat minder lui is dan in de eerste afleveringen. Ook is hij een grote sociale factor in de groep wat je ook niet als onbelangrijk moet zien.

Offline pepim

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 18-11-2011, 00:08:39 »
Wat ik daarmee bedoel is dat hij toch wel wat minder lui is dan in de eerste afleveringen. Ook is hij een grote sociale factor in de groep wat je ook niet als onbelangrijk moet zien.

Ik heb blijkbaar een heel ander beeld van deze Patrick, sociaal? Nee dat is hij niet, wel manipulator (stoker cq complotten smeden) en dat is zeker een ander verhaal.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #126 Gepost op: 18-11-2011, 00:09:10 »
mwoah
in ieder geval niet zo negatief als toen met Lauretta over dat hij zo lui zou zijn ;). Hij maakt nu echt kansen in de proeven en eindigd zo'n beetje altijd tweede, na Niko.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 18-11-2011, 00:10:09 »
Ik denk dat je inderdaad een ander beeld heb...

Offline pepim

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 18-11-2011, 00:11:43 »
Ik denk dat je inderdaad een ander beeld heb...
Ja ik heb een heel negatief beeld, dus, nou ja smaken verschillen nu eenmaal. Ik hoop dat hij niet wint, maar dat geldt voor mij ook voor Tanja, ook negatief.

Offline michael9

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 18-11-2011, 00:12:39 »
Ja ik heb een heel negatief beeld, dus, nou ja smaken verschillen nu eenmaal. Ik hoop dat hij niet wint, maar dat geldt voor mij ook voor Tanja, ook negatief.

eens  ;D

Patrick heeft natuurlijk wel het geluk dat het een spel is, hij houd zich zeer goed staande door zijn sociale skills. Ik vraag mij altijd wel af hoe een persoon het er vanaf zou brengen als je eens echt op een onbewoond eiland strand en daar minimaal een half jaar moet zitten, wat voor Robinson ben je dan? Dan kan je ook niet klagen en de helft van de tijd nergens energie voor hebben. Als ik naar voorgaande criteria kijk zou Nicolas echt de ultieme winnaar zijn geweest  :)

Eigenlijk is het de eiland raad die de skills van de ultieme Robinson enigszins vertroebeld, Robinson Crusoë heeft vast ook geen eilandraden gehad en had niet eens de mogelijkheid om te zeiken op diegenen die zijn mond voeden. Sociaal is het slim van Patrick maar in mijn beeld van ultieme Robinson vind ik het een zwaktebod.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 00:21:34 door michael9 »

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 18-11-2011, 01:09:29 »
Patrick doet het wel goed de laatste tijd. Hij komt niet meer lui over (wordt niet meer als lui in beeld gebracht), doet het sociaal goed en is goed in de proeven (maar steeds net niet goed genoeg). Maar nog steeds vind ik dat valse van hem erg jammer. De manier waarop hij over Jochem praat als die er niet bij is en de manier waarop hij hem af en toe "uitlacht" als ie er wel bij is, blijft me soms tegenstaan. Hij heeft volgens mij wat moeite om andere mensen (met wie het niet zo goed klikt) in hun waarde te laten en dat vind ik een heel vervelende eigenschap.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 12:28:03 door Narya »

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 18-11-2011, 08:16:15 »
Eens met Narya ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 18-11-2011, 10:51:41 »
Anderzijds is hij voor veel mensen een steun en toeverlaat als ze het moeilijk hebben. Hij heeft meerdere mensen uit een dip weten te praten.

Dat hij negatief was over Nicolas kan ik me voorstellen. Hij was niet de enige die compleet kriegel werd van hem. En dat was vast niet omdat Nicolas gewoon hard wilde werken, maar ik vermoed dat hij regelmatig bijna manisch tekeer ging. Anders waren er echt niet zoveel mensen geweest die hem liever kwijt dan rijk waren (terwijl hij natuurlijk wel voor voedsel zorgde).

Ook van Jochem kan ik me goed voorstellen dat die hem bij tijd en wijle op zijn zenuwen werkt. Volgens mij zegt hij dat eerlijk tegen Jochem en ook in een biecht of tegen anderen. Ik vind het niet zo raar dat hij zijn gedachten en overwegingen met de camera deelt; dat is toch een beetje de bedoeling bij dit programma? Of moeten we alleen maar naar zwijgende mensen zitten kijken die 'hun ding doen'?

Kortom: ik vind Patrick meestal een open en eerlijk persoon, met inderdaad wat valse randjes en een redelijk groot ego. En hij heeft zich een periode van de expeditie behoorlijk oprotunistisch gedragen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #133 Gepost op: 18-11-2011, 12:22:34 »
Eens met Narya ::jaja::

Is dat je kloonaccount? ;D :P

Maar ben het er ook wel mee eens. Vind Patrick duidelijk sterker worden (hij lijkt zich mentaal steeds beter in de expeditie thuis te voelen) maar die valse randjes van hem sieren hem niet echt. Snap best dat mensen je op den duur kunnen gaan irriteren, maar daar zou je best anders mee om kunnen gaan.
Geniet nooit met mate...

Offline Expeditie Rob

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-11-2011, 12:27:53 »
Is dat je kloonaccount? ;D :P

Maar ben het er ook wel mee eens. Vind Patrick duidelijk sterker worden (hij lijkt zich mentaal steeds beter in de expeditie thuis te voelen) maar die valse randjes van hem sieren hem niet echt. Snap best dat mensen je op den duur kunnen gaan irriteren, maar daar zou je best anders mee om kunnen gaan.
Zo slecht pak hij het niet aan vind ik.
Hij zegt nog 'Jochem is echt een hele lieve jongen maar...'
Dus hij brengt het wel enigsinds positief.
There's no show like a reality show ;)

Offline Emiel.B.

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 18-11-2011, 12:29:38 »
Wie niet sterk is moet het slim spelen. Doordat hij de anderen liet werken kon hij zijn eigen krachten bewaren. uiteindelijk gaat het erom dat je overleefd op een eiland en dat je het tot het einde volhoudt. Op welke manier je tot dat einde komt maakt in dit geval niets uit. Niet Robinsonwaardig wil ik het dus zeker niet noemen. Een duidelijke definitie van Robinsonwaardig is ook niet te geven, alleen dat je uiteindelijk overleefd en dat doet Patrick zeker.

Mhowah dat anderen alles voor je doen.. hutten bouwen, koken, eten zoeken en vuurmaken noem ik niet echt overleven hoor  ::rofl::

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 18-11-2011, 12:31:09 »
oprotunistisch

::rofl:: Is dit freudiaans?

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 18-11-2011, 12:35:12 »
Zo slecht pak hij het niet aan vind ik.
Hij zegt nog 'Jochem is echt een hele lieve jongen maar...'
Dus hij brengt het wel enigsinds positief.

Klopt, in de biechtstoel wel, maar het is ook een type dat hoorbaar zucht, met z'n ogen rolt en oogcontact zoekt met z'n vriendjes, op zoek naar bevestiging/bondgenoten, als Jochem (of Nicholas) iets doet of zegt wat hem op de zenuwen werkt. Het is meer dat soort gedrag waar ik niet zo goed tegenkan.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 18-11-2011, 15:38:39 »
::rofl:: Is dit freudiaans?
Oeps  ::schaam::
Maar ik denk het niet, want voor mijn pool moet hij er echt in blijven.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #139 Gepost op: 18-11-2011, 18:02:19 »
Hij laat zich de laatste afleveringen wel meer zien (ook bij de proeven), en ik zie in hem nog steeds de winnaar. Echter, als persoon vindt ik hem steeds minder worden. Zoals hij (in mijn ogen) neerbuigend deed over Jochem tegenover tanja gaat mij te ver...
Ich bin ein Bärliner!