Maar dat bedoel je natuurlijk met alle respect
Uhmm... neen, niet?
Ik heb weinig (lees: geen) respect voor hoe Niko zich in allerhande bochten kronkelt en de waarheid verdraait opdat hij als de "Goede Persoon" gezien wordt. Oh, en het feit dat hij zichzelf ziet als de "meest verdiendende A Finalist" (*beuargh*) vind ik ronduit walgelijk. Hij is zo vol van zichzelf en hij vind dat het spel moet gaan zoals HIJ het wil, en diegene die het wagen daar tegenin te gaan (ookal is het om -ocharm- hun eigen vel te redden), zijn de slechten en die moeten er aan!!!
Dat is zijn gedachtegang, en deze is al meerdere malen tot uiting gekomen. Om het met een Ãmerikaanse boutade te zeggen:
"His true colors have finally come out, and they're not part of any rainbow I've ever seen." Als jij je achter hem wil scharen, mij best. Over smaken en kleuren valt nu eenmaal niet de discussiëren en ik ga het ook niet proberen. Ik kan alleen maar mijn eigen gevoelens ten opzichte van hem verkondigen, en dat probeer ik zo rationeel en op respectvolle wijze respectloos te doen.
In ieder geval schaar ik me niet achter wat ik definiëer als hypocriet, achterbaks, spelbedervend ongein zoals het "spel" (?) dat Niko nu aan het spelen is. Ik heb meer respect voor spelers als Tanja die tenminste niet bang zijn om te doen wat ze moeten doen om te kunnen winnen, zelfs over lijken gaan. Zolang ze er voor uitkomen is het oké voor mijn. (want ik vind, als je een spel speelt, moet je er ook 100% achter staan.).
Ikzelf kant me echter tegen Niko's "spel" met "spel" tussen aanhalingstekens omdat zijn "spel" niet meer is dat een grote egotrip, waarbij hij zich schaamteloos in zelfmedelijden rondwentelt als meneerke Van Driessche zijn goesting voor een keertje niet krijgt.
"And I just cannot Support that" ~ Candice Woodcock-Cody - Survivor Heroes vs Villains."
Edit: Met alle respect natuurlijk ^__^