Alle kandidaten Belgie bekend:
Anne De Baetzelier
Tanja Dexters (Miss België)
Nicolas Liébart (‘De Pfaffs’)
Niko Van Driessche (VJ)
Katerine Avgoustakis (Zangeres)
Deborah Ostrega (Actrice)
Freddy De Kerpel (Bokser)
Bron
Ik woon in Vlaanderen, dus ik kan wel wat toelicten voor de NL folks hier.
Anne - Meh. Zij was een presentatrice, ex-miss België en ex-politica (voor LDD, de plaatselijke gimmick partij). Voor wat ik over haar weet is ze nogal kordaat en sympathiek. Ik ben vanzelsprekend niet zeker, maar ik denk dat ongeveer hetzelfde zal zijn (als speler, character en mens) als Martine Prenen. Een Moralistisch moederfiguur.
Tanja - prachtig. Tanja is een spreekwoordelijk dom blondje-annex-spraakwaterval die elke show waarin ze meedoet automatisch beter maakt (gewoon omdat zij er in is). Het is moeilijk om Tanja te beschrijven voor een publiek dat haar niet kent, maar ze is goedlachs en ongewild grappig, en als ze haar vrolijk humeur kan behouden denk it dat ze wel populair kan worden bij het publiek.
Nicolas - lol, wat een NOZEM. Het is jaren dat ik nog naar een aflevering van de Pfaffs gekeken heb, maar ik herinner me dat Nicolas snobistisch, verwend en humeurig is - ik denk dat hij negatief geportreteerd zal worden, wat voor mij trouwens goed is (negatieve characters <3) Ik betwijfel echter wel of hij eigenlijk in staat het hele avontuur van begin tot eind vol te houden.
Niko - Ken ik niet. Ik ken wel zijn band, Nailpin. Hard Rock, met de nadruk op
hard(e muziek die je oren doet flapperen).
Katherine - Dit kan interessant worden. Ik ken Katherine niet *zo* goed (Haar muziek </3), dus eigenlijk kan niet al te veel over haar zeggen. Ze komt wel over als vriendelijk en prinses-achtig. Ik denk dus niet dat ze het lang zal volhouden.
Deborah - Olga 2.0. Serious. Kordaat, koel (NL spelling) en ijzersterk. Het zou me verbazen als ze de samensmelting niet haalt (tenzij ze geNiekeRömert word :-P). Ik persoonlijk verwacht dat ze inderdaad zoals Olga zal zijn, zonder het zware accent en plotselinge wissels tussen Nederlands en Engels.
Freddy - Freddy heeft al eerder meegedaan aan dergelijke programma's. Herinner je je Björn nog? Freddy valt onder dezelfde beschrijving: de zonderlinge naturalist die zich blind op overleven stort en de anderen irriteert. Helaas is Freddy een stuk sympathieker dan Björn. Voor mij persoonlijk is dit slecht vanwege twee redenen: 1) Björns social incompetentie was wat hem zo *echt* en geweldig maakte 2) Freddy kan het -zonder al te veel moeite- ver schoppen, gewoon vanwege zijn kracht. Ondanks het feit dat ik hem persoonlijk mag, vrees ik (en dit is puur persoonlijk, dus hecht er niet te veel belang aan) dat hij -net als Saar vorig jaar- lijnrecht tegenover mijn favorieten zal staan (haast altijd de mensen die niet sterk zijn en dus hun hersenen moeten gebruiken om verder te geraken). Ik persoonlijk zal Freddy alleen maar echt tof vinden als hij ook strategisch begint na te denken (of toch een zeker tolerantie heeft t.o.v. andere strategen) of vroeg er aan gaat vanwege zijn passionele overlevingsdrang, die volgens mij hem niet echt populair zal maken bij de Nederlanders op zijn team.