Apart dat ik hier nog nergens heb gelezen dat die proef oneerlijk was doordat er een achterlijn was.
Dit in combinatie dat een ploeg wordt uitgeloot om als eerste te moeten. Het was zeker een nadeel, maar in het licht van hoe het ging zou ik zeggen dat kamp zuid toch terecht gewonnen heeft.
Het valt me ook op dat mensen zich te makkelijk naar de slachtbank laten leiden. Ik denk dat dit komt omdat deze mensen zo in elkaar steken (en vermoeid/hongerig zijn), maar het zou natuurlijk ook een klein beetje kunnen komen omdat ze weten dat je er toch nog niet uit ligt als je wordt weg gestemd.
Ik snap ook niet dat er niet wat geritseld wordt met de munten. Als je het vergelijkt met Survivor .. daar is menigmaal een HII van eigenaar verwisseld omdat dat tactisch beter uitkwam. Ik heb hier na aflevering 1 geen munt meer gezien en al helemaal geen fluister gehoord over het idee van munten doorspelen om je maatje/alliantie in leven te houden.
Ook ben ik wat teleurgesteld in Jochem. Als trouwe schaatsfan had ik meer van hem verwacht. Hij zei: ik had de verkeerde techniek .. maar dan had ik hem 2,5 minuten lang de verkeerde techniek willen zien uitvoeren ipv deze trieste vertoning.
Tanja in de grot was natuurlijk een verademing in vergelijking met haar voorgangers. Weinig geouwehoer en ze heeft beide boten al half in elkaar.
Aan de gesprekken die je hoort tijdens de proef verklappen ze al dat kamp zuid gaat winnen (hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt op dat moment). Ondanks dat het een hele gave proef was (ik ben sowieso fan van waterproeven), heb ik toch liever dat ze de uitkomst niet van te voren spoileren.
Laatste opmerking: wat was dat gesprek van Evi op de eilandraad saai! Dat voegde echt helemaal niks toe. Ze moet maar eens kijken naar Jeff Probst op zijn goede momenten.
"Hey, jou ken ik. Jij bent toch Nicholas van de Pfafs? Nou dan is het nu tijd om te gaan stemmen"