Ben toch maar weer met dit muziek fragment aan de gang gegaan omdat ik het gevoel heb dit nog niet opgelost te hebben...
Dus eerst maar gaan zoeken bij Shostakovich en tot mijn verrassing het volgende gevonden over het door Postman gevonden muziekstuk:
What sounds very much like a small section of the 3rd movement of the 5th symphony appears in James Horner's ripped off soundtrack for"Clear and Present Danger" however it isn't DSCH but a copy ofthe great man. (this track also has copies of Horner's own "Aliens"music as well as a sister to some music from "Star Trek III" *sigh*)
Dit fragment is toevallig ook het stuk dat Postman denkt te herkennen...
Maar de zoektocht ging verder... wat blijkt namelijk is dat James Horner óók de componist is van de filmmuziek van ... (hoe kan het ook anders) De Titanic...
He is also composer of the score for Titanic, the highest selling orchestral soundtrack of all time.
Ik vermoed dus eigenlijk dat het muziekfragment wellicht toch uit die film komt...
Kan iemand dat checken?
Dit is de tracklijst van de CD van de filmmuziek van de titanic...
Track List:
--------------------------------------------------------------------------------
Never an Absolution 3:03
Distant Memories 2:24
Southhampton 4:02
Rose 2:52
Leaving Port 3:26
"Take Her to Sea, Mr. Murdoch" 4:31
"Hard to Starboard" 6:52
Unable to Stay, Unwilling to Leave 3:57
The Sinking 5:05
Death of Titanic 8:26
A Promise Kept 6:03
A Life So Changed 2:13
An Ocean of Memories 7:58
My Heart Will Go On 5:11
Hymn to the Sea 6:26
Total Time: (72:33)
en jongens, jongens... herkennen jullie ook zoveel titels die terugkomen in onze mol serie???
Volgens mij zit hier echt een connectie met de titanic in hoor! En ik zal verdorie die link vinden!