Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 68670 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 6-04-2003, 15:48:30 »
Dat laatste valt natuurlijk ook weer te betwisten Doris, omdat we natuurlijk niet zeker weten of ze die opdracht pas na 't eten kregen. 't werd wel in die volgorde getoond in de aflevering, maar er kan natuurlijk best 'n beetje met de beelden geschoven zijn door de regie.

Maar ook al wist de mol niet wat Ferdi en Elise gekozen hebben (wat ik trouwens wel nog steeds denk, maar goed), dan nog kan 't zo zijn dat de mol gewoon ingeschat heeft dat ze voor 3 zouden gaan. 3 is namelijk best wel 'n logische keuze er vanuit gaande dat er 3 nep-lumberjacks tussen zitten.

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #141 Gepost op: 6-04-2003, 15:49:04 »
Angela liet duidelijk Astrid als eerst de eveloppe trekken. Maar zou Astrid (er van uitgaand dat ze de mol is) echt geweten hebben in welke brief de kettingzaag opdracht zat? Dat ze voor dat ze naar Canada vertrok te horen kreeg: op dag 8 moet je tijdens de lumberjack opdracht de derde enveloppe van links trekken. Nee, ik denk van niet.

Als ze heeft geoefend zal ze alle andere onderdelen ook geoefend hebben.

Wel opvallend dat ze als laatste was en dus de einduitslag kon bepalen. Maar als ze al wist wat Ferdi en Elise gegokt hadden (3 opdr. winnen) dan had Astrid het kettingzagen toch juist moeten verliezen?? Dan hadden ze 4 opdr. van de 6 verloren, en dus geen geld in de pot. Of zie ik dit verkeerd?  

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #142 Gepost op: 6-04-2003, 15:57:45 »
Angela liet duidelijk Astrid als eerst de eveloppe trekken. Maar zou Astrid (er van uitgaand dat ze de mol is) echt geweten hebben in welke brief de kettingzaag opdracht zat? Dat ze voor dat ze naar Canada vertrok te horen kreeg: op dag 8 moet je tijdens de lumberjack opdracht de derde enveloppe van links trekken. Nee, ik denk van niet.

Als ze heeft geoefend zal ze alle andere onderdelen ook geoefend hebben.

Wel opvallend dat ze als laatste was en dus de einduitslag kon bepalen. Maar als ze al wist wat Ferdi en Elise gegokt hadden (3 opdr. winnen) dan had Astrid het kettingzagen toch juist moeten verliezen?? Dan hadden ze 4 opdr. van de 6 verloren, en dus geen geld in de pot. Of zie ik dit verkeerd?  

Extra geld ging er verloren als voor en de vrijstelling en het juiste aantal winstpartijen , werd gekozen. Dus moesten ze op 3 uitkomen. En ja Astrid wist welke envoloppe ze moest trekken nl de middelste.En de mol en Angela hebben gedurende de hele serie met elkaar contact bijv , met die kofferopdracht toen waren ze even alleen met zijn tweeen.

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline swatje

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 6-04-2003, 15:59:43 »
Als Astrid geweten heeft dat Ferdi en Elise op 3 gegokt hebben, zou ze juist haar opdracht moeten winnen, omdat als Ferdi en Elise goed zouden gokken en de vrijstelling namen, niet alleen het gewonnen geld ingeleverd moest worden, maar ook nog eens hetzelfde bedrag uit de pot zou gaan!
Ik denk overigens dat Astrid het niet geweten heeft, en dat Elise de mol is. Op die plek namelijk kan je er altijd voor zorgen (als je van het productieteam ingefluisterd krijgt wat de uitslag is) dat er veel geld uit de pot gaat! En daarnaast probeer je natuurlijk ook ervoor te zorgen dat de vrijstelling niet naar iemand anders gaat... Helaas mislukt omdat Ferdi zo slim was om er om te loten.

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 6-04-2003, 16:01:42 »
Volgende week kan dit topic sluiten, dan mag Astrid naar huis!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #145 Gepost op: 6-04-2003, 16:02:57 »
Volgende week kan dit topic sluiten, dan mag Astrid naar huis!

Waarop is dit gebaseerd, feiten willen we zien!

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 6-04-2003, 16:14:01 »
Waarop is dit gebaseerd, feiten willen we zien!

Uiteraard heb ik tot na de volgende aflevering geen harde bewijzen. In ieder geval zit Astrid niet op het juist molspoor.

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 6-04-2003, 16:20:25 »

Het lijkt me best mogelijk. Zo is het in ieder geval wel tijdens De Mol 2 in België gebeurd bij een van de opdrachten. Mol Hugo moest zich zo opstellen dat hij als eerste een envelop kon trekken en hij wist ook welke hij moest pakken.

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #148 Gepost op: 6-04-2003, 16:24:23 »
In ieder geval zit Astrid niet op het juist molspoor.

Hierin heb je idd gelijk , astrid stemt op de verkeerde mol :)

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #149 Gepost op: 6-04-2003, 19:44:17 »

Wat denk je nou, dat de mol in Nederland al alle opdrachten te horen krijgt en in Nederland al moet verzinnen waar zij kan mollen?? Nee dus. Elke dag wordt er een biecht afgenomen, zo ook met Astrid (de mol). Tijdens die biecht wordt de volgende dag besproken, vertelt wat de bedoeling is en welke enveloppe ze moet pakken om de opdracht in handen te houden! Trouwens, in Nederland wist de crew nog niet eens alle opdrachten, omdat ze nog niet alle opdrachten verzonnen hadden. Ze hebben in Canada terplekke opdrachten verzonnen. Dus moest Astrid ook geïnformeerd worden in Canada.

I got that tunnel vision going through my  head

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 6-04-2003, 20:14:00 »
Wat denk je nou, dat de mol in Nederland al alle opdrachten te horen krijgt en in Nederland al moet verzinnen waar zij kan mollen?? Nee dus.

Nou, dacht het wel hoor. Hét voorbeeld is natuurlijk George van vorig jaar die vantevoren geoefend heeft met oa een hoge hartslag en waterskieen.

Ik denk idd ook dat niet élke opdracht helemaal wordt doorgenomen en ook niet in dit geval met Astrid omdat ik er gewoon niet veel nut in zie om te mollen.
Dus ik denk niet dat ze van te voren zou horen welke envelop ze moest pakken en/of dat ze in NL al geoefend hadden.

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 6-04-2003, 20:25:09 »
Ik heb het fragment waarin MOL in het water verschijnt nog eens terug gekeken en zag dat degene die aan het touwtje bengelt een witte helm op heeft en dit kan dus Astrid niet zijn (zwarte helm) en het moet dus of Chandrika of Rene zijn (of degene die proefspringt ?????)

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #152 Gepost op: 6-04-2003, 21:17:48 »
Citaat
En ja Astrid wist welke envoloppe ze moest trekken nl de middelste.

Ik zou het knap vinden als ze de middelste van 6 enveloppen kan pakken hoor ;)

ik denk dat het allemaal veel te ingewikkeld is. Het productieteam moet in de gaten houden wie welk spel wint, te weten komen wat F+E in het hotel hebben gezegd en dat vervolgens weer aan de mol doorgeven. Het kan toch ook een keer gewoon toeval zijn dat Ferdi en Elise goed gokte!?

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #153 Gepost op: 6-04-2003, 21:20:25 »
Ik vond Astrid deze aflevering helemaal niet verdacht, maar als ik nou lees wat jullie allemaal schrijven krijg ik weer hoop! ;) Astrid is de Mol! 8)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 6-04-2003, 22:54:04 »
Ik zou het knap vinden als ze de middelste van 6 enveloppen kan pakken hoor ;)
Ja dat vond ik ook al een zeer interessante stelling

ik denk dat het allemaal veel te ingewikkeld is. Het productieteam moet in de gaten houden wie welk spel wint, te weten komen wat F+E in het hotel hebben gezegd en dat vervolgens weer aan de mol doorgeven. Het kan toch ook een keer gewoon toeval zijn dat Ferdi en Elise goed gokte!?
De belangrijkste vraag is er een waar alleen maar naar gegist kan worden. Wanneer kregen Ferdi en Elise de band te zien?
Voor/tijdens de opdrachten: Mol zit in het lumberjackgroepje
Na de opdrachten: Mol kan ook Ferdi of Elise zijn.

Het zou overigens wel een giller zijn als Elise de mol is, want dan is ferdi zo blind al een mol!  ;D

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 6-04-2003, 23:00:59 »
Ik denk niet dat Astrid de mol is, maar aan de andere kant zou ze wel een goeie zijn.

Als ze de mol is, heeft ze geoefend met de opdrachten, in haar geval het kettingzagen.
Ze koos "toevallig" de juiste envelop.
Als ze de mol is, wist ze vast en zeker ook of ze moest winnen ja of nee (in verband met het afkopen van de vrijstelling)

Kan iemand mij zeggen wat de volgorde van de onderdelen was? Was het Ron of Astrid die als laatste ging? Kan er dan ook iemand zien, aan de stand van de zon ofzo, of de beelden in de juiste volgorde gemonteerd zijn. (Ik ben hem vergeten op te nemen en te ongeduldig om tot vrijdag te wachten)

Als Astrid als laatste ging en er is niet gesjoemeld met de montage, dan is dat wel erg verdacht.

Maar dan rest de vraag: warrom moest Aafke er dan uit? Aafke is de enige die, weliswaars verspreid, haar kaarten op Astrid had gezet. Hoe kan ze de test dan slechter maken dan een Patricia die helemaal gefocust is op Chandrika???

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 6-04-2003, 23:18:57 »
Kan iemand mij zeggen wat de volgorde van de onderdelen was? Was het Ron of Astrid die als laatste ging? Kan er dan ook iemand zien, aan de stand van de zon ofzo, of de beelden in de juiste volgorde gemonteerd zijn. (Ik ben hem vergeten op te nemen en te ongeduldig om tot vrijdag te wachten)

In de montage was Ron's opdracht als enerlaatste en die van Astrid de laatste. De zon scheen niet, dus 't is voor ons denk ik niet te achterhalen of de volgorde van de opdrachten die wij te zien kregen overeen kwam met de werkelijk volgorde.  :-\

Ron's kwam opdracht iig na 'n andere opdracht die gewonnen was, want Astrid zegt nadat Ron gewonnen heeft iets van: 'goed zeg Ron, 2.000 euro!' wat er dus op duidt dat 't de 2de opdracht was die met succes beeindigd was en dat er dus al 2.000 euro verdiend was.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #157 Gepost op: 6-04-2003, 23:51:56 »
Opnieuw zagen we weer een hoofdrol voor de mol , Astrid met die kettingzaagopdracht:

. Ik vind het helemaal niet ver gezocht maar logisch beredeneert.

Had jij niet in een ander topic iets over dat niks logisch was???? Of zijn alleen jouw beredeneringen logisch???  :-X

« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 23:53:11 door blackmollie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 6-04-2003, 23:59:22 »
Ron's kwam opdracht iig na 'n andere opdracht die gewonnen was, want Astrid zegt nadat Ron gewonnen heeft iets van: 'goed zeg Ron, 2.000 euro!' wat er dus op duidt dat 't de 2de opdracht was die met succes beeindigd was en dat er dus al 2.000 euro verdiend was.
Wat er dus op duidt dat alles in de juiste volgorde gemonteerd is. Dank je!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #159 Gepost op: 7-04-2003, 10:35:24 »
Maar dan rest de vraag: warrom moest Aafke er dan uit? Aafke is de enige die, weliswaars verspreid, haar kaarten op Astrid had gezet. Hoe kan ze de test dan slechter maken dan een Patricia die helemaal gefocust is op Chandrika???

Volgens mij is René juist degene die al een tijdje op Astrid 'zit'. Van Aafke weet ik het niet zeker. Ze zei (volgens mij) dat het Astrid óók zou kunnen zijn. Daarnaast kan het zo zijn dat Patricia minder fouten gemaakt heeft in de test, mssn sneller is geweest in de test, maar toch niet op de juiste mol zit. Ik zeg maar zo: niets is wat het lijkt.

I got that tunnel vision going through my  head