Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 68705 keer)

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2003, 15:57:01 »
voor school zit ik wel eens in ee montage studio, en volgens mij is het (bijna) onmogelijk om dat erin te monteren. Als je goed kijkt zie je ook dat die draaikolken bewegen. Ook als de andere kandidaten springen zie je - geloof ik - van die stromingen in het water.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Coen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 5-04-2003, 16:47:37 »
Inderdaad, ik weet niet precies wat het budget van de AVRO is voor Wie is... de mol? maar het manipuleren van stromend water in de montageruimte is één van de lastigste zaken. Ik moet toegeven dat het zeer opvallend was, maar het zag er naar mijn mening ook te natuurlijk uit om het gemonteerd te laten zijn.

Als het toch een montage was: petje af voor degene die dat gedaan heeft. Moet hem vast en zeker enige tijd gekost hebben. Misschien is de eerste uitzending niet uitgesteld vanwege Idols, maar vanwege deze montage.  :P

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #122 Gepost op: 5-04-2003, 17:04:13 »
Inderdaad, ik weet niet precies wat het budget van de AVRO is voor Wie is... de mol? maar het manipuleren van stromend water in de montageruimte is één van de lastigste zaken. Ik moet toegeven dat het zeer opvallend was, maar het zag er naar mijn mening ook te natuurlijk uit om het gemonteerd te laten zijn.

Als het toch een montage was: petje af voor degene die dat gedaan heeft. Moet hem vast en zeker enige tijd gekost hebben. Misschien is de eerste uitzending niet uitgesteld vanwege Idols, maar vanwege deze montage.  :P

De kans dat er per toeval door stroming het woord mol in een willekeurig stromend water te lezen valt is klein. De kans dat het ook nog eens in het programma wie is de mol gebeurt is nog kleiner. De kans dat het daarbij per toeval ontzettend  goed is verstopt in een soort flashback is wel heel erg klein.

Maar niets is onmogelijk!

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 5-04-2003, 17:49:02 »
De kans dat er per toeval door stroming het woord mol in een willekeurig stromend water te lezen valt is klein. De kans dat het ook nog eens in het programma wie is de mol gebeurt is nog kleiner. De kans dat het daarbij per toeval ontzettend  goed is verstopt in een soort flashback is wel heel erg klein.

Maar niets is onmogelijk!

Klopt ook helemaal Calimero, maar ik zou het toch een bijzondere prestatie vinden!

Bovendien vind ik het niet echt duidelijk dat er MOL staat. OL kan ik er wel in lezen, maar die M is me wat vaag. De O ziet er vrij natuurlijk uit, maar de L lijkt wat fake.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #124 Gepost op: 5-04-2003, 18:04:56 »
Mischien hadden ze een shot met alleen een O in het water en dachten ze bij de montage van: Die M(of H) en L monteren we er even bij en ze zijn weer even zoet daar op .com...  ;D
Iemand met gezond verstand vind ik.
Net wat ik zat te denken, thx, Bertha.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #125 Gepost op: 5-04-2003, 18:24:00 »
Mischien hadden ze een shot met alleen een O in het water en dachten ze bij de montage van: Die M(of H) en L monteren we er even bij en ze zijn weer even zoet daar op .com...  ;D

Ik begrijp die theorie wel en misschien is dat ook wel zo , maar er bestond een redelijke  kans dat het fragment met het woord mol in het water niet was opgemerkt. Het zat echt goed weggestopt. Zouden ze daar al die moeite voor genomen hebben?

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #126 Gepost op: 5-04-2003, 18:26:52 »
Ik begrijp die theorie wel en misschien is dat ook wel zo , maar er bestond een redelijke  kans dat het fragment met het woord mol in het water niet was opgemerkt. Het zat echt goed weggestopt. Zouden ze daar al die moeite voor genomen hebben?
Ik denk het wel.
In de Mol heb ik nog nooit een overduidelijke hint gezien.
Deze zijn steeds vrij goed verborgen.
Dit is duidelijk een hint.
Maar ik denk echter dat deze verwijst naar degene die voor Astrid heeft gesprongen en bijgevolg deze kringetjes in het water heeft achtergelaten.

Als Angela nu in een deuk ligt zitten we dus fout    ;D

« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 18:27:41 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #127 Gepost op: 5-04-2003, 18:31:06 »
Hint of niet, ik vind het een beetje te makkelijk om het gelijk aan Astrid te linken (het kwam in beeld toen Astrid sprong, dus het slaat op Astrid). Dat ik Astrid verdenk is om andere dingen.

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #128 Gepost op: 5-04-2003, 18:32:01 »
Ik denk het wel.
In de Mol heb ik nog nooit een overduidelijke hint gezien.
Deze zijn steeds vrij goed verborgen.
Dit is duidelijk een hint.
Maar ik denk echter dat deze verwijst naar degene die voor Astrid heeft gesprongen en bijgevolg deze kringetjes in het water heeft achtergelaten.

Als Angela nu in een deuk ligt zitten we dus fout    ;D

Er is niemand in het water beland! Dus dan ik vind ik die verwijzing niet zo sterk als het zo bedoelen.

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #129 Gepost op: 6-04-2003, 00:29:06 »
Ze moet wel geoefend hebben met een moterzaag anders lukt het niet zulke dunne plakjes te zagen. Daarnaast had ze ook het initiatief om de 1ste envoloppe te pakken. Dit moet je ook doen als je in eigen hand wil houden wat voor opdracht je krijgt. Daarnaast maakte ze er er 3-3 van. 3 opdrachten winnen en 3 verliezen is de meest logische stand waarvoor elise en ferdi zouden kiezen en dat is dus ook gebeurt. Er is dus extra veel geld van de pot gegaan.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 6-04-2003, 00:51:29 »
Pakte Astrid de eerste envelop? Oh dat is dan wel verdacht ja.
Ik ben er van overtuigd dat als de mol aan het lumberjacken was (en dus niet in het hotel) dat hij geoefend heeft met de opdracht.

Astrid is inderdaad wel erg goed met de zaag, en een lumberjack kampioen kan best wat dunner zagen dan een lumberjack leek.

Ik vond Ron ook wel verdacht, zo snel als hij was. Of heeft hij na zijn bunjijumpen al zijn angsten overwonnen?
En 3-3 kon het alleen maar worden wanneer Ron ook van de echte lumberjack won.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 6-04-2003, 02:33:11 »
Ze moet wel geoefend hebben met een moterzaag anders lukt het niet zulke dunne plakjes te zagen. Daarnaast had ze ook het initiatief om de 1ste envoloppe te pakken. Dit moet je ook doen als je in eigen hand wil houden wat voor opdracht je krijgt. Daarnaast maakte ze er er 3-3 van. 3 opdrachten winnen en 3 verliezen is de meest logische stand waarvoor elise en ferdi zouden kiezen en dat is dus ook gebeurt. Er is dus extra veel geld van de pot gegaan.

Aha, dus ze pakte als eerste de envelop omdat ze het kettingzagen geoefend had om zo (ook al had ze geen idee wat alle anderen zouden presteren) een 3-3 stand te bewerkstelligen, wat de andere 2 vermoedelijk, naar alle waarschijnlijkheid, hopelijk, mischien zouden kiezen.

Ik vind dat lichtelijk vergezocht.

Ik zie nauwelijks/geen mol-kansen voor de mol in die eerste opdracht en zie het halen van Astrid van haar persoonlijke duel als onmols. :)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 6-04-2003, 11:00:53 »
Astrid is voor mij sinds aflevering 4 van vorige week een twijvel gevalletje.
Ga haar steeds meer verdenken.
Ik weet het niet zeker en ook niet of het hier al eerder genoemd is.
Maar is het niet mogelijk dat Astrid in de Supermarkt in een Koel Kast (Sommige super markten en Catring bedrijven hebben koel kasten waar in je kan staan) het filmpje heeft opgenomen als zij de mol is.
Mol zat in het filmpje af en toe voor uit te buigen (handen vrijven meschien ook ?)op een witte achtergrond.
Voor de mol,zou dat een idealen positie zijn om zo'n filmpje op te nemen.
In de Hut (waar ze dat filmpje bekeken) stond Astrid in de kamer nog al erg ver af en haar handen had zich om zich en een beetje in elkaar en voor uit te buigen,als of ze het koud had.

« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 11:04:39 door Pierce Brosnan »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #133 Gepost op: 6-04-2003, 11:16:29 »
Aha, dus ze pakte als eerste de envelop omdat ze het kettingzagen geoefend had om zo (ook al had ze geen idee wat alle anderen zouden presteren) een 3-3 stand te bewerkstelligen, wat de andere 2 vermoedelijk, naar alle waarschijnlijkheid, hopelijk, mischien zouden kiezen.

Ik vind dat lichtelijk vergezocht.

Ik zie nauwelijks/geen mol-kansen voor de mol in die eerste opdracht en zie het halen van Astrid van haar persoonlijke duel als onmols. :)

Ik zie ook niet echt molkansen, maar stel dat Astrid al geoefend heeft met het zagen en wil dat de stand 3-3 wordt, dan kan ze dus zelf beslissen of ze expres extra dun snijdt of juist niet.

Offline HeinZ_Mol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 6-04-2003, 11:44:02 »
k vind het zwaar verdacht dat een leek wint met dunne plakjes zagen, dat een echte houthakker minder controle heeft over een grote kettingzaag dan een willekeurige astrid lijkt me wel heel erg niet logisch, tis gewoon erg lastig met zon ding omgaan, laat staan dunnere plakjes als een proffesional te snijden.

Dit kan ze nooit zonder oefening, het is misschien net als george bij dat waterskieen, dat ze probeert de opdracht zo goed mogelijk te doen, zodat er misschien 4 gewonnen zouden hebben en Elise en Ferdi dat nooit geraden zouden hebben

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 6-04-2003, 11:49:21 »
k vind het zwaar verdacht dat een leek wint met dunne plakjes zagen, dat een echte houthakker minder controle heeft over een grote kettingzaag dan een willekeurige astrid lijkt me wel heel erg niet logisch, tis gewoon erg lastig met zon ding omgaan, laat staan dunnere plakjes als een proffesional te snijden.

Dit kan ze nooit zonder oefening, het is misschien net als george bij dat waterskieen, dat ze probeert de opdracht zo goed mogelijk te doen, zodat er misschien 4 gewonnen zouden hebben en Elise en Ferdi dat nooit geraden zouden hebben

Dan zou ze toch wel een leek hebben uitgekozen om tegen te zagen. Ik zie d'r geen mollenstreek in. Overigens was dat met George toen ook een misrekening. George heeft er 4x zoveel geld bij geskied als Dick er weer af kon peddelen. Niet echt een geslaagde actie dus.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #136 Gepost op: 6-04-2003, 14:18:47 »
Dan zou ze toch wel een leek hebben uitgekozen om tegen te zagen. Ik zie d'r geen mollenstreek in. Overigens was dat met George toen ook een misrekening. George heeft er 4x zoveel geld bij geskied als Dick er weer af kon peddelen. Niet echt een geslaagde actie dus.
Opnieuw zagen we weer een hoofdrol voor de mol , Astrid met die kettingzaagopdracht:

Doordat Astrid geoefend had met kettingzagen kon ze 2 dingen doen : net doen alsof ze er niks van kon als dat nodig was om de stand op 2 overwinningen te houden. Het valt niet op als je verliest van een echte lunmerjack met kettingzagen , zeker niet als vrouw zijnde. Omdat ze geoefend had en omdat de stand op dat moment 2 overwinningen was koos ze voor de tweede optie waarbij  ze zelf zo goed mogelijk moest zagen. Ze werd daarbij een handje geholpen door de lumberjack die er zelf niks van bakte. Waarschijnlijk had hij een seintje van angela gekregen dat hij dit slecht mogelijk moest doen om Astrid de opdracht te laten winnen en zo op 3 overwinningen te komen. Het zou best zo kunnen zijn , maar dat is niet helemaal duidelijk uit de aflevering dat op dat moment Ferdi en Elise hun keuze al hadden gemaakt en dus 3 zeiden en ook te gaan voor de vrijstelling en anders was het getal 3 wel de meest logische keuze geweest, aangezien er 3 lumberjacks aanwezig waren.

Andere zaken die op een molactie duiden zijn:

1 ) Astrid pakt als eerste de envoloppe , dit moest ze wel doen om de zaagopdracht in eigen hand te houden . Ze wist welke envoloppe ze moest kiezen.

2 ) Astrid doet als laatste de opdracht : zo kan ze maximale invloed uitoefenen op de uiteindelijk aantal gewonnen partijen. Ze kon de  opdracht doen slagen dan wel doen verliezen, en zo geschiedde. Ik denk zelf dat ze al wist wat ferdi en elise gekozen hadden op dat moment dat kon ook omdat astrid helemaal als laatste kwam met haar opdracht en dus ook gunstig voor het tijdsverloop.

Ja en wie dit allemaal te ver gezocht vind, moet het zelf maar weten. Ik vind het helemaal niet ver gezocht maar logisch beredeneert.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 6-04-2003, 14:33:16 »
Ik had dit precies net zo beredeneerd in 't Aflevering 4-topic. Ik zie hier ook 'n fijne sabotagekans voor Astrid, die bovendien niet eens zo opvalt omdat 't lijkt alsof ze zeer onmols is bezig geweest.

Dit zelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor Ron, met als minpuntje dat hij niet de keuze had voor 'n bepaalde envelop, omdat hij pas nadat 'n aantal anderen er 'n getrokken had aan de beurt kwam.  :-\

Ik blijf dus nog maar effe bij Astrid als mol hangen denk ik.....maar misschien verandert dit nadat ik vanavond de aflevering nog 'n keer bekeken heb.  ;)

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #138 Gepost op: 6-04-2003, 14:45:09 »
Ik had dit precies net zo beredeneerd in 't Aflevering 4-topic. Ik zie hier ook 'n fijne sabotagekans voor Astrid, die bovendien niet eens zo opvalt omdat 't lijkt alsof ze zeer onmols is bezig geweest.

Dit zelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor Ron, met als minpuntje dat hij niet de keuze had voor 'n bepaalde envelop, omdat hij pas nadat 'n aantal anderen er 'n getrokken had aan de beurt kwam.  :-\

Ik blijf dus nog maar effe bij Astrid als mol hangen denk ik.....maar misschien verandert dit nadat ik vanavond de aflevering nog 'n keer bekeken heb.  ;)

fijn iemand die logisch beredeneert. Denk jij ook dat de uitslag van ferdi en elise al bekend was bij de mol?

Voor Ron geldt hetzelfde . maar :

Je kan niet oefenen om maar  1 seconden sneller te zijn dan je tegenstander. Je kan veel beter kettingzagen in dunne plakjes.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #139 Gepost op: 6-04-2003, 15:07:06 »
Denk jij ook dat de uitslag van ferdi en elise al bekend was bij de mol?
volgens mij kan dit niet, want ferdi en elise kregen die vraag pas voorgelegd nadat de wedstrijdjes gespeeld waren. ze zien namelijk beelden van de kandi met zijn/haar tegenstander en moeten daar dan hun conclusies uit trekken. het kan natuurlijk zo zijn dat die beelden voor de opdrachten genomen waren, maar dat lijkt me niet aannemelijk omdat de opdrachten dan pas 's avonds plaatsvonden omdat elise en ferdi na het eten naar de band gingen kijken...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!