Dan zou ze toch wel een leek hebben uitgekozen om tegen te zagen. Ik zie d'r geen mollenstreek in. Overigens was dat met George toen ook een misrekening. George heeft er 4x zoveel geld bij geskied als Dick er weer af kon peddelen. Niet echt een geslaagde actie dus.
Opnieuw zagen we weer een hoofdrol voor de mol , Astrid met die kettingzaagopdracht:
Doordat Astrid geoefend had met kettingzagen kon ze 2 dingen doen : net doen alsof ze er niks van kon als dat nodig was om de stand op 2 overwinningen te houden. Het valt niet op als je verliest van een echte lunmerjack met kettingzagen , zeker niet als vrouw zijnde. Omdat ze geoefend had en omdat de stand op dat moment 2 overwinningen was koos ze voor de tweede optie waarbij ze zelf zo goed mogelijk moest zagen. Ze werd daarbij een handje geholpen door de lumberjack die er zelf niks van bakte. Waarschijnlijk had hij een seintje van angela gekregen dat hij dit slecht mogelijk moest doen om Astrid de opdracht te laten winnen en zo op 3 overwinningen te komen. Het zou best zo kunnen zijn , maar dat is niet helemaal duidelijk uit de aflevering dat op dat moment Ferdi en Elise hun keuze al hadden gemaakt en dus 3 zeiden en ook te gaan voor de vrijstelling en anders was het getal 3 wel de meest logische keuze geweest, aangezien er 3 lumberjacks aanwezig waren.
Andere zaken die op een molactie duiden zijn:
1 ) Astrid pakt als eerste de envoloppe , dit moest ze wel doen om de zaagopdracht in eigen hand te houden . Ze wist welke envoloppe ze moest kiezen.
2 ) Astrid doet als laatste de opdracht : zo kan ze maximale invloed uitoefenen op de uiteindelijk aantal gewonnen partijen. Ze kon de opdracht doen slagen dan wel doen verliezen, en zo geschiedde. Ik denk zelf dat ze al wist wat ferdi en elise gekozen hadden op dat moment dat kon ook omdat astrid helemaal als laatste kwam met haar opdracht en dus ook gunstig voor het tijdsverloop.
Ja en wie dit allemaal te ver gezocht vind, moet het zelf maar weten. Ik vind het helemaal niet ver gezocht maar logisch beredeneert.