Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 68644 keer)

Offline Blubber

• Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 12-04-2003, 01:11:31 »
Als dat echt zo zou zijn dan zouden we het zeker weten! Helaas geloof ik je niet. ;D
Nou Heinz, dan zou ik je toch echt willen aanraden aflevering 3 nog eens te bekijken, want het is overduidelijk.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 12-04-2003, 01:18:23 »
Echter, de overtuigende reden dat zij voor mij de Mol niet is, is dat zij tegen het afkopen van de executie is in aflevering 2. Ze had als Mol de "grootste slag in de geschiedenis van de Mol" kunnen slaan en 18.000 euro kunnen verspelen. Ze had een doorslaggevende stem en niemand zou het haar kwalijk nemen voor afkopen te stemmen, want ze wist nog niet zeker of ze zou afvallen. Ik kan niet geloven dat de Mol zo'n kans laat schieten.
Helemaal mee eens! De enige twee die dit ook deden zijn Ferdi (gelooft iemand nog echt dat hij de mol is?) en Julien.... Need I say more? Met haar ene stem had Astrid de weegschaal kunnen laten doorslaan naar 5 tegen 4 vóór afkopen, maar dat deed ze niet.

« Laatst bewerkt op: 12-04-2003, 01:18:38 door Jayne »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #202 Gepost op: 12-04-2003, 11:28:05 »
Nou Heinz, dan zou ik je toch echt willen aanraden aflevering 3 nog eens te bekijken, want het is overduidelijk.

Hm. Ik heb het net nog even bekeken, en wat ik wel zie is dat Astrid even achterom kijkt, als Chandrika aan komt gelopen, maar ik zie haar toch echt geen knipbeweging maken. Ze zwaait alleen wat met haar handen volgens mij. :-\

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 12-04-2003, 11:51:55 »
Hm. Ik heb het net nog even bekeken, en wat ik wel zie is dat Astrid even achterom kijkt, als Chandrika aan komt gelopen, maar ik zie haar toch echt geen knipbeweging maken. Ze zwaait alleen wat met haar handen volgens mij. :-\

Daar heb ik ook naar lopen zoeken, maar het ook niet kunnen vinden. Ze zwaait met haar handen, meer heb ik ook niet kunnen vinden.
Als het zo overduidelijk is... maak er dan even een plaatje van ofzo...

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #204 Gepost op: 12-04-2003, 12:34:36 »
Het is zowiezo een beetje onzin, want hoe kan Astrid nou weten dat er ruzie zal ontstaan? ;)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #205 Gepost op: 12-04-2003, 18:57:17 »
Het is zowiezo een beetje onzin, want hoe kan Astrid nou weten dat er ruzie zal ontstaan? ;)

Wel, ik heb haar wel zien knippen. Ze kan ook weten dat er iets te gebeuren staat, want terwijl Chandrika springt zijn Ferdi en Patricia al met elkaar aan het smoezen. Overigens was er door de beslissing over wie er mocht springen al duidelijke onenigheid.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #206 Gepost op: 12-04-2003, 19:22:46 »
Wel, ik heb haar wel zien knippen.
Kan je dan even precies aangeven wanneer ze dit doet.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 12-04-2003, 19:24:54 »
Kan je dan even precies aangeven wanneer ze dit doet.

Vlak nadat Chandrika is komen aanrennen. Moest ook twee keer terugspoelen voor ik het zag, maar toen ik het dus eenmaal gezien had, kon ik er ook echt niet meer overheen kijken.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Blubber

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 13-04-2003, 03:21:00 »
Vlak nadat Chandrika is komen aanrennen. Moest ook twee keer terugspoelen voor ik het zag, maar toen ik het dus eenmaal gezien had, kon ik er ook echt niet meer overheen kijken.
Verdi, ook hier moet ik je gelijk geven. Let eens op de stand van die vingers. Als je spontaan iemand die aan komt rennen in de armen wilt sluiten, strek je niet alleen je armen uit, maar ook je vingers. Astrid strekt alleen de wijs- en de middelvinger, ze is dus voorbereid op de knipbeweging.

Ik heb het overigens al jaren bij het verkeerde eind en ik hoop van harte dat ik het nu opnieuw mis heb. Ik betrap mezelf erop dat ik deze aflevering saai vond. Er viel niets te mollen...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #209 Gepost op: 13-04-2003, 12:08:43 »
Ik weet niet meer wat ik moet denken. Aan de ene kant heeft Astrid in deze aflevering weinig kans gehad om te mollen, want ze is er gewoon uitgehaald, ook het molfilmpje aan het begin sloeg duidelijk niet op Astrid, aan de andere kant heb ik van de andere 6 kandidaten weinig verdachte zaken gezien.

Sowieso heeft Astrid een beetje een rare positie. Het lijkt wel of ze Astrid weg willen hebben, misschien is er iets wat wij niet mogen weten (privé-situatie of zoiets). Als Astrid niet de mol is, is ze wel vet benadeelt, uit haar woorden begreep ik dat ze opnieuw moest beginnen (zal wel op Aafke hebben gestemd??). Nu heeft ze de andere kandidaten ook een hele aflevering niet aan het werk kunnen zien. Haar kansen zijn daardoor wel weer erg klein. Het zal mij niks verbazen als ze gaat.

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #210 Gepost op: 13-04-2003, 14:27:36 »
Ik vond het tijdens de uitzending erg raar, dat ze uit de groep gehaald werd en dat ze er dus 2 dagen niet bij is geweest. Toen ik hoorde dat ze de kans kreeg om het geld te nemen en er dan uit te gaan, sloegi k een beetje op tilt! HOe kon dat nu: Astrid is toch de mol?? Toch??? Maar hoe langer ik erover na ging denken, des te duidelijker werd het me. Astrid blijft, is dus toch gewoon de mol. Als ze zegt dat ze blijft, en dus het geld in de pot terecht komt, verdenken minder mensen haar omdat ze de pot spekt. Het is immers wel een groot bedrag waar het om gaat! De rest zal dan vast niet meer zo op haar letten, want Astrid gunt immers iedereen het geld.

Misschien dat iemand anders hier een andere theorie over heeft. Ik hoor het graag.

I got that tunnel vision going through my  head

Offline brammetje

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 13-04-2003, 14:41:15 »
Astrid is dus NIET de mol. ze krijgt aan het begin v.d. aflevering het filmpje met de mededeling van angela dat er de komende dagen geld uit de pot zal gaan verdwijnen, en dat is dus ook de bedoeling van de programmamakers. als dat zo is, dan zal angela echt niet perse astrid uit de groep halen als ze de mol zou zijn. de mol is dan ineens twee dagen op non-actief gesteld.

aan de andere kant (ik twijfel toch aan mezelf hoor) kan astrid wel de mol zijn, maar dan zal ze wel weg moeten gaan, en op miraculeuze wijze weer terug komen, zonder geld uiteraard (ik meen dat in de 2e serie ook iets soortgelijks voorviel, maar dan met een gewone kandidaat). ook vind ik het opvallend dat bijna alle opdrachten gelukt zijn deze opdrachten, en als een opdrach islukte, was dat (volgensmij) niet door een mollestreek.

een ding is zeker; de mol heeft zich stilgehouden deze aflevering.

WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline thie

• Forumlid
  • Mollenstreek? Nou...
« Reactie #212 Gepost op: 13-04-2003, 15:10:55 »
Ik weet niet meer wat ik moet denken. Aan de ene kant heeft Astrid in deze aflevering weinig kans gehad om te mollen, want ze is er gewoon uitgehaald, ook het molfilmpje aan het begin sloeg duidelijk niet op Astrid, aan de andere kant heb ik van de andere 6 kandidaten weinig verdachte zaken gezien.
En gelijk slaagt er dus een complexe opdracht...

Ik geloof overigens dat de filmpjes aan het begin er gewoon achteraf zijn bijverzonnen om twijfel te zaaien bij de kijkers volgens het bekende FUD principe. Ik twijfel zelf ernstig aan de kwaliteit van de 'hints' die daarin zitten.

E.Thie Phone Mole

Offline Mollenvlo

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 15-04-2003, 19:17:50 »
Tsja... Astrid blijft een moeilijk geval. Maar 't feit dat nu zij 2 dagen weg was er van een geweldige samenwerking sprake is zonder 'gemol'kan toch ook geen toeval zijn...
ben dus errug benieuwd wat ze gaat zeggen... Volgens mij blijft ze!!!

Krabben helpt niet, Mol!!!!!

Offline renske

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 16-04-2003, 01:08:48 »
Astrid lijkt me gewoon niet slim genoeg om de mol te zijn. Ze heeft zo'n interessant-doenerige (ik vind het nogal ergerlijk) manier van praten, vind ik. Ik kan me niet voorstellen dat de mol-redactie haar zou uitkiezen als mol. Of ze moet wel heeeeeel erg slim zijn.
Patricia heeft ook een irritante manier van praten, maar bij haar kan ik me nog wel voorstellen dat ze de mol zou zijn.
Ik hoop dat in ieder geval Chandrika bij de laatste drie zit, want die is leuk en ze kan nog line-dansen ook.
Wat ik raar vind is dat Astrid helemaal niet verbaasd leek toen Angela haar 's morgens weghaalde bij het ontbijt. En op een gegeven moment zegt Ferdi iets als: het is wel raar zonder Astrid. Ik ga bijna denken dat er inderdaad iets aan de hand was en dat ze snel het een en ander in scene hebben gezet om haar op een spannende manier af te laten gaan. Aan de andere kant zouden ze haar waarschijnlijk dan niet in een skilifthuisje neerzetten.

Offline Blubber

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 16-04-2003, 01:38:18 »
Astrid lijkt me gewoon niet slim genoeg om de mol te zijn. Ze heeft zo'n interessant-doenerige (ik vind het nogal ergerlijk) manier van praten, vind ik. Ik kan me niet voorstellen dat de mol-redactie haar zou uitkiezen als mol. Of ze moet wel heeeeeel erg slim zijn.
Pardon?!? Astrid maakt op mij juist een veel intelligentere indruk dan alle andere kandidaten. Juist daarom vond ik haar gezeur over het geld in deze aflevering zo doorzichtig.
Als je van tevoren weet dat zich 5.000 mensen aanmelden als kandidaat kan je niet volhouden dat je meedoet vanwege het geld.
Bovendien kan ik me niet indenken dat IDTV een willekeurige kandidaat zomaar twee dagen uit het spel haalt (de gelijke-kansen-theorie).
Ik vind de "bewijslast" tegen Astrid ook vele malen sterker dan die tegen de andere kandidaten. Daarom heb ik nu (voor het eerst) het gevoel dat de mol  door toedoen van de spelleiding door de mand valt.
Maar nogmaals, ik hoop dat ik het (voor de zoveelste keer) bij het verkeerde eind heb.

Offline Mollenvlo

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 16-04-2003, 02:00:05 »
Die uitspraak dat volgens jou Astrid niet de mol kan zijn doet mer erg denken aan wat er vorig seizoen door Ellen en Jantien over George werd gezegd. "De Avro kan dit spel toch niet in handen leggen van zo'n chaotisch typje (ofzoiets)".   Niets is wat het lijkt!!!

Krabben helpt niet, Mol!!!!!

Offline Blubber

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 16-04-2003, 02:40:37 »
Zomaar een ideetje: zou het zo kunnen zijn dat Astrid op eigen verzoek twee dagen uit het spel is gehaald, omdat ze het lullig vond dat uitgerekend Aafke de derde afvaller was? Ik vond haar reactie bij het afscheid van Aafke namelijk nogal raar. Ik dacht dat die twee redelijk goed met elkaar overweg konden, maar bij de executie hield Astrid zich (heel erg) afzijdig.
En dan die rare biecht, toen Aafke vertelde dat ze haar koker had geopend ("een kwestie van vertrouwen").

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 16-04-2003, 14:50:35 »
Misschien hebben Aafke en Astrid ruzie gehad omdat Aafke had verteld dat zij haar koker had geopend?

D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 16-04-2003, 17:19:29 »
Als Aafke en Astrid zo goed met elkaar overweg konden is het toch logisch dat Astrid zich verraden voelden. Ze spreken samen af om er niets over te zeggen, hebben samen een geheim... en die afspraak verbreekt Aafke door het ineens in de groep te gooien. Waarschijnlijk zonder dit te overleggen met Astrid. Daarmee brengt ze Astrid, die ook haar koker geopend heeft, in een lastige situatie. Moet zij het nu ook vertellen? Of moet ze haar mond houden? Wat zijn de gevolgen daarvan enz.

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...