Wat ik opvallend vind, is dat veel mensen het een molactie vinden als je je opdracht laat mislukken tegen een lumberjack. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het is de taak van de mol er voor te zorgen dat de kans zo groot mogelijk is dat Elise en Ferdi juist raden hoeveel opdrachten ze hebben laten slagen. Nou, de kans lijkt me groot dat ze 3 zeggen, als ze positief denken. Verliezen van de echte incalculeren en gewoon winnen van de nepperds. Wat dan. De mol wil natuurlijk een bepaalde opdracht (Astrid mag als eerst een envelop kiezen), wil een echte lumberjack, dus zal je als 1e, 2e of 3e kiezen (dan zit er nog minstens 1 in, Astrid koos als 3e). Verder is het het beste als de mol zijn opdracht als laatste uitvalt. De kans is namelijk best groot dat er dan 2 (1 verlies tegen een nepperd) of 3 opdracht (alle wedstrijden tegen nepperds verloren). Astrid heeft dus het spel in handen. Verliest ze haar opdracht, zal niemand dat haar kwalijk, maar wint ze, is ze een heldin. Maar haar zege heeft de groep uiteindelijk wel €6000,= gekost ... Ze zat dus op de ultime positie, naast Elise en Ferdi!