Voor mij mag Tatiana winnen, ze heeft het meeste tegenwind gekregen mede dankzij Sebas en Martine die de aandacht van zichzelf wilde schuiven voor een stemming... Dat het een landenstrijd gaat worden, geloof ik niet al betwijfel ik sterk 2 afgevallen finalisten voor Tatiana zullen stemmen.. ook heeft ze geen enkele luxeprijs mogen ervaren uitgez. de doucheprijs van Antony die hij gedeeld heeft met iedereen en daarna met een duel bedankt werd.
Ik hoor ook dat Tatiana veel geluk heeft gehad om te komen waar ze staat maar de meesten vergeten wel dat de 3 Nederlanders die nu de finaleproef moeten spelen ook het geluk hebben gehad dat ze door de mazen van het net zijn geglipt omdat Iwein bij een proef direct moest vertrekken en Antony de ballen niet had om Iwein z'n strategie door te zetten.
Sebas heeft imo een veel te makkelijk parcours gehad zonder enige vorm van tegenwind waardoor hij misschien afgerekend kan worden indien hij tegen Tatiana staat. Zelf heeft hij niet al te veel op eigen initiatief gepresteerd, bij de proeven werd hij door anderen nooit buiten spel gezet of werd zijn proef bemoeilijkt. Op het laatste was het ook enkel meer commanderen dan zelf een poot uitsteken. Zijn tactiek om mannen eruit te werken waardoor hij als enige overbleef doet me ook beetje denken aan Richard al had die een heel ander social gameplay (die buiten vuur maken en vieze dingen doorslikken ook niet echt een proeventijger was) Ook heb ik Sebas kunnen betrappen op enkele tegenstrijdige acties. (Antony de hemel inprijzen dat hij dit verdiende te winnen met de hang proef, gezeik over de sterkste doorgaan en toch op hem stemmen, vertellen dat hij vanaf het begin op Tatiana stemde maar heeft wel het complot tegen Frans in gang gezet,...)
Saar is favoriet van vele maar voor mij was ze gewoonweg de irritatiefactor van deze expeditie: haar gezeur om eerlijk en oneerlijk, emotioneel gedoe omdat sebas haar geen brief gunde, ze de meeste zandzakken kreeg en omdat ze 3 stemmen kreeg en toch niet naar het duel moest, haar (overdreven) enthousiast geschreeuw,... dat hoeft voor mij allemaal niet.
Regina speelde volgens mij het beste spel van allemaal; al heeft ze imo niet echt een slimme keuze gemaakt om Saar mee te nemen op resortprijs waar ze zich volgepropt hebben met eten en daarna beiden nog eens mee de voeten onder de eettafel schoven op de eilanden..
Dit laatste zou voor mij zou dit ook al een reden zijn waardoor zij of Saar de duimen zouden moeten leggen tegenover Tatiana.
Kortom ik geef Tatiana een goede kans tegenover alle 3