Ik was blij te zien dat de flashback met de munt ook deze aflevering weer terug kwam!
Jij kijkt ook liever naar ER met alleen maar ''normale'' kandidaten?
Zeg nou zelf, er zit nu geen een spraakmakende kandidaat nog in het spel,
Frans, Maxim, Sergio die hadden erin moeten blijven...
Dat heb ik ook al eerder opgeworpen, het lijkt wel dat je of geen persoonlijkheid moet bezitten, of dat niet moet laten zien, of heel erg achter de ellebogen moet zijn om succesvol verder te geraken in ER. Althans, je moet je niet laten zien want dan ga je naar huis. Met bovenstaande personen was er in ieder geval actie en meer spannende televisie geweest in plaats van de blije leefgemeenschap welke we nu al 8 afleveringen achter elkaar zien. Een regenbui, een ziekenhuisbezoek, de schijnheilige stem van de ubermama op Nienke, het valsspelen en/of niet (hoeven) opvolgen van de uitgesproken regels bij de proeven, de gesprekken in drievoud en het puberaal opgeven van John en Dennis incl bijbehorende gesprek met Evi zijn zo ongeveer de hoogtepunten tot nu toe. Dan zou ik nog bijna de flashback over de munt vergeten...
Weer een redelijk saaie aflevering, het stond door die ingeschreven proef al vast dat Iwein dit zou verliezen. Wellicht was de productie zijn gekonkel en geknuffel wel zat en was er vandaar deze proef, wie zal het zeggen, maar er zijn er blijkbaar maar weinigen die het spijtig vinden dat weer iemand die tenminste "iets" brengt de strijd moet verlaten. De tien minuten over (het pellen van) bananen waren trouwens ook zeer inspirerend...
De "expeditie" is tot nu toe samen te vatten in een klein kwartier met daarin natuurlijk wel minimaal 3x de flashback van die immuniteitsmunt. Je merkt gewoon dat de productie er alles aan heeft gedaan om het toch nog iets leuker te maken voor de kijker, dat is jammer. Bij dit seizoen krijg je als kijker teveel mee hoe gescript het programma eigenlijk is. Dat haalt de magie weg van het overleven op een onbewoond eiland. Zo vraag ik me nog steeds af hoe een aangebroken kaas goed blijft in tropische omstandigheden buiten de koelkast. Waarom zat Dennis er uberhaupt zo alleen want enige beargumenteerde uitleg heb ik gemist behalve leuke reclame te maken voor de sponsor(s), het blijft immers de commerciele. En hoe zit het met al die geschoren oksels, benen en gezichten, vooral die van Jack Sparrow. Daarnaast is de spelregels continu aanpassen is een fail voor het programma imo. In vergelijking met bijna alle voorgaande seizoenen vind ik deze zeer zwak.