Misschien kregen ze een bedrag per dag? Of een een steeds hoger bedrag in volgorde van afvallen?
Zou ik niet eens zo raar vinden. BN-ers en BV-ers (en alle andere B-ers) worden voor van alles gevraagd wat voor de gewone mens een buitenkansje is, maar voor hun toch ook een beetje gewoon werk. Denk aan aan tafel zitten bij Pauw en Witteman of bij Paul de Leeuw, meedoen aan een verborgen camera programma, Sterren op het ijs, of noem maar op. Heel leuk allemaal,maar het kost ook tijd en er moet uiteindelijk wel geld in het laatje komen. Voor sommige van de deelnemers zal het bedrag een schijntje zijn in vergelijking met wat ze verdienen/verdiend hebben. Voor anderen is het noodzakelijk om minimaal anderhalve maand niet werken te kunnen financieren. Bekend zijn is niet gelijk aan rijk zijn.
En volgens mij heb ik gelezen dat ze nog heel wat moeite hadden om genoeg kandidaten voor deze bijzondere expeditie te kunnen vinden. Blijkbaar was het echt wel nodig er iets tegenover te stellen. Bij een gewone expeditie kunnen ze echter met gemak genoeg mensen vinden, dus dan is geld bieden niet nodig. Daar zijn de selectieprocedures dan weer tijdsintensiever en dus duurder.