Dit is echt onzin hoor. De regie grijpt heus niet in omdat de Belgen collectief beter spelen dan de Nederlanders.
Jij noemt het "beter" ik noem het "berekender".
De Nederlanders zijn toch wat meer open minded (nou ja de NL dames hadden wel de verkeerde B heren voor zich), waardoor je ook zag dat Regina en Saar bij de proef Antony riepen om bij het team te komen. En de relaxte omgang van de NL heren met de B dames (die overigens bij een nieuwe indeling meteen de kans op een verbond met de B heren aangrepen)
De Belgische heren hebben zich vanaf het eerste moment erg laten kennen door hun complot tegen de dames.
Dat heeft Kim de kop gekost, en door Iwein ook de kop van Nienke.
Uiteindelijk heeft Iwein de meeste mazzel gehad, doordat de heren een dubbele stem hadden (sergio gaf de doorslag), ging Kim naar huis, doordat de immuniteit veranderde, ging Sergio naar huis (en stemde hij zelf op zijn "vriend"). Doordat de Belgische dames bedreigd waren door de sterke Nienke kon Iwein er voor zorgen dat zij ook naar huis ging (ook hier weer bewijs dat de nederlanders(en Szofi ook trouwens) niet aan complotten doen, want als ze dat hadden gewild, had Iwein er ook gewoon uit kunnen liggen. Het kwam hem ook goed uit dat Sebastian (daar kon hij niet tegen stemmen, dat was verdacht geweest) er niet bij was, zodat hij zijn invloed op de rest van het team kon vergroten. Belgen onder elkaar, je weet toch!
Als je als Iwein nu thuis bent, de uitslag weet en terug bent uit de expeditie, kijk je dan tevreden terug? Ben je dan trots op jezelf, dat vraag ik me nou af. Want wat heb je nou zelf gepresteerd als Iwein (geen proef gewonnen, geen vis gevangen, geen voedsel gevonden, nog een boom kunnen omkappen)
Hoop dat je dan niet denkt dat je Robinsonwaardig bent?