Voor mij was zeker niet de beste aflevering. Al moet ik eerlijk toegeven dat het idee van deze samensmelting wel briljant is. Zwaar tegenvallend (en eigenlijk ook kinderachtig) is natuurlijk het opgeven van Dennis (waar op zich nog wel wat voor te zeggen is) maar vooral dat van John... (dat sloeg werkelijk helemaal nergens op; het leek net een tenniswedstrijd waar hij 1 set achter stond en geen zin meer had om verder te tennissen...)
Wat ik helemaal irritant vind is de wijze waarover bepaalde Vlaamse kandidaten over hun Nederlandse medekandidaten praten. Het is nu overduidelijk dat Martine bewust voor Nienke is gegaan, zodat zij lekker samen met haar mede-Vlamingen Iwein, Tatiana en Antony overblijft. Hopelijk trapt Zsofi (en Sugar) hier niet in, want zoals die 4 samenklitten ligt het er dik bovenop dat zij direct na de Nederlanders gaan sneuvelen... Iwein speelt op zich nog wel het mindspel goed, en heeft compleet overwicht op Tatiana. (ik denk dat zij alles voor hem zal doen) Martine is een heel sluwe vrouw, met een steeds meer naar voren komen anti-Nederlandse houding, en Antony heeft de afgelopen dagen alleen maar alsof gedaan, dat hij vriend van de Nederlandsen zou zijn. Maar zoals eerder gezegd, het zou me niks verbazen als hij de 'aanvoerder' is en uiteindelijk zal beslissen wie eruit gaan.
Wat ook ergerlijk was, was hoe onrespectabel de heren praatten over Regina en Saar... Ik denk dat wij dus nu ook gewoon als we het over Iwein hebben mogen spreken over 'die dikke' (zoals zij het hebben over 'die grote' en 'die kleine') Hopelijk lukt het ze niet om Saar of Regina weg te krijgen, want dan vrees ik voor de rest van de expeditie, dat het een behoorlijk saaie kan worden. Niet omdat het dan alleen maar Vlamingen zijn, maar omdat er dan alleen maar behoorlijk saaie (oke, Iwein is niet echt saai) en irritante personen overblijven. Voor het spel zal het super zijn als een van het bovengenoemde kwartet zou gaan opgeven...
Het is trouwens voor RTL5 niet te hopen dat eerst Regina en dan Saar (en evt Sebastiaan) eruit gaan, want dan vrees ik dat de kijkcijfers zullen gaan instorten...