Vorige proef was qua opvolging van regels ook al een enorme aanfluiting, dus wat dat betreft wordt de lijn mooi doorgetrokken. Ook kan ik weer geen 1 Robinsonfactor ontdekken aan deze proef, want welke kwaliteiten voor de proef goed te spelen heb je nodig om te overleven. Alleen het vuur maken in de eerste aflevering 1 heeft nog enig raakvlak, maar dat terzijde.
Wel grappig om te zien dat Dennis nog vrolijk door aan het graven is terwijl John die unit al in 1 directe beweging op tafel zet. Verder weer weinig spectaculair, dus ook op dat vlak kabbelt het lekker door dit jaar. Slapende, zwijgende, knuffelende en schijnheilige belgen in 1 kamp, twee extra vrouwen (John en Dennis die het wel even zouden regelen) in het andere kamp.
Mooiste van de aflevering, Regina die John de valsspeler nutteloze slippertjes geeft. Even op zijn plek gezet (evenals Dennis met z'n trui)
Kan iemand mij vertellen hoe elke vrouw er na 2 weken nog zo netjes geschoren bij kan lopen onder de oksels? -> waarom scheren de mannen zich dan ook niet?
Hebben ze totaal geen problemen met het eten, hebben ze helemaal geen eten meer, of heb ik iets gemist afgelopen aflevering behalve "dat is de eerste vis van de dag" en "kom we gaan pannenkoeken eten". Ik dacht dat al het meel verrot was gegaan door de regen? Maar wellicht was ruimte maken voor de immer terugkerende flashback van de immuniteitsmunt wel belangrijker, dat kan ik ook wel begrijpen het is een prachtig shot.
Ben ik de enige die elke keer weer schrikt en de gedacht heeft "owja, die is er ook nog" als Zsofi in beeld komt? Ik val al helemaal van de bank als ze wat zegt, wat gelukkig heel zelden is.
Martine: Ik gun Nienke (of is het Niecke) dat ze haar kinderen weer kan zien (kots). Terwijl Nienke tig keer vertelde dat ze haar kinderen wel mist maar toch nog echt niet naar huis wil. Natuurlijk kon de opperhoofdmoeder met een beetje nadenken wel inzien dat het liefdeskoppel tactisch zou gaan stemmen. Voor de grap zou ik dat zooitje wel eens zonder Sebastiaan willen zien, die redden het nog geen 5 minuten dan.
Expeditie Saaiheid, hopen maar dat de samensmelting wel wat pit teweeg brengt want tot nu toe vind ik de Expeditie zeer teleurstellend.