Leuke aflevering. Super jammer dat Nienke eruit is, maar dat maakte de eilandraad wel spannend. Dat wil zeggen, het had de eilandraad spannend gemaakt, als ze bij de vooraankondiging niet hadden gezegd dat het verrassend zou worden. Conclusie: zowel Iwein als Tatiana gaat er niet uitgestemd worden. Kortom toen we zagen dat Iwein op Nienke ging stemmen was het wel duidelijk. Ik moet er echt aan gaan denken dat ik het geluid uit zet bij de vooraankondigingen voortaan.
Dan de proef. Inderdaad gewoon een aanfluiting. Ik denk niet dat Dennis door die blinddoek heen kon kijken, maar dat John er doorheen kon kijken was gewoon duidelijk. Hij liep in één rechte lijn met de troffee naar de plank waar die trofee op moest, zonder dat Regina ook maar een aanwijzing gaf. Zeer sportief van kamp Noord dat ze daar verder geen punt van hebben gemaakt na de proef. Ik had het denk ik echt niet kunnen laten om daar wat van te zeggen.
De prijs was ook wel zeer interessant. Handig dat Antony toch al die spullen bij zich had. Terecht dat Regina geen Ipods heeft meegenomen, wat heb je daar verder nou aan. En mooi hoe Jackson reageerde op zijn foto en de reactie van Saar op de trui was ook mooi.
Verder vond ik het apart dat Regina en Saar volgens Dennis op hem moesten stemmen omdat het zijn vriendinnen waren, maar dat het omgekeerd blijkbaar niet zo geldt. Als ze zulke goede vrienden zijn,had hij toch ook wel op één van hen kunnen stemmen. Die reactie viel me echt een beetje tegen van Dennis. Ook van John trouwens.
Dan de actie van Martine. Ik denk dat het geen opzet was, anders is ze wel een hele goede actrice. Hoewel het wel echt een supervage actie was. En ook inderdaad heel erg tegenstrijdig. "Ik dacht dat zij het het minst erg zou vinden, maar ik ging er vanuit dat er verder toch niemand op haar ging stemmen." Ja, als je haar er niet uit wilt, waarom stem je dan op haar. Heel erg vaag. Jammer, want ik vond Nienke echt een leuke kandidaat.
Ik ben benieuwd naar volgende week. Ik verwacht dat er eerst weer een proef zal komen en dat zeker één iemand de samensmelting niet zal halen. Ik ben benieuwd wat de rol is van Sugar en Sebastiaan, of die inderdaad al zeker zijn van hun plaatsje in de samensmelting.