Auteur Topic: [Kandidaat BE] Iwein  (gelezen 129873 keer)

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Iwein
« Reactie #240 Gepost op: 14-10-2010, 22:43:23 »
Hmm haat is een sterk woord he.. vergeet niet dat iemand behoorlijk 'neergezet' kan worden door de regie.. Dat hebben met name de mensen die je hier aanhaalt in het verleden ook aan den lijve ondervonden.

Ik vind het nog steeds persoonlijk eerder een zwaktebod om het spel op deze manier te spelen. Tactisch denken en allianties smeden is een ding, maar als je het echt hebt over zover willen gaan dat je iemand mentaal probeert te knakken of kapot te krijgen (zoals I. en Johnny beramen).. dat gaat me toch iets te ver. Terwijl dit nou niet bepaald mentaal noch fysiek de sterkste of sympathiekste speler is zelf mijns inziens..Dus dan probeer je eigenlijk via de achterdeur en over de ruggen van anderen heen verder te komen..

Dan heb je niet meer door dat het nog steeds een spel is en ga je een bepaalde grens over die (imho) je niet over hoort te gaan. :-\\

Ik ben het hier volledig mee oneens. Waarom zou het mentaal proberen te laten knakken van een andere speler een grens overschrijden?

Offline Rogue

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
« Reactie #241 Gepost op: 14-10-2010, 22:43:51 »
Nee Hatch jij bekijkt alles vanuit het Survivor aspect. Waarom kijk je eigenlijk naar Robinson als je Survivor zo leuk vind? Ik zie het helemaal nie als een afspiegeling van het echte leven, wat is dat nou voor onzin. Waar baseer je dat op? ik zie heus wel dat alles op ene eiland heel anders gaat dan in het echte leven.
Alleen de manier waarop sommige mensen zoals Iwein spelen, daar word ik gewoon ziek van, jij niet. Prima toch. Iedereen blij, nou ja alleen jij eigenlijk.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #242 Gepost op: 14-10-2010, 22:46:07 »
Ik ben het hier volledig mee oneens. Waarom zou het mentaal proberen te laten knakken van een andere speler een grens overschrijden?
Omdat dat nogal ehm WREED is.
Dingen die ook niet in een samenleving thuis horen en ook niet in ER.
Dat betekend gewoon iemand's leven proberen te verpesten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #243 Gepost op: 14-10-2010, 22:46:26 »
Ja daar horen complotten bij enzo maar om dat nu meteen in aflevering 1 te gaan doen door sterke vrouwen in het oog te nemen dat vind ik laf. Iwein maakt een complot om zijn eigen hachje te redden, omdat hij zelf zo zwak is.
Ja dan heeft hij de mazzel dat er mensen met hem meelopen, maar ik vind dat persoonlijk erg zwak. Hij heeft de bel-ned strijd opgelaaid in aflevering 1. Een record denk ik.

Waarom niet aflevering 1 en wel aflevering x? Welk verschil maakt dat?

Verder, Iwein heeft groot gelijk dat hij zijn eigen hachje redt. Wat had hij dan moeten doen? Zich er maar bij neer leggen?

Mijns inziens is Iwein een veel sterkere speler dan alle 4 de dames die jij zo sterk vindt bij elkaar.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 14-10-2010, 22:49:16 »
Dat is niet helemaal waar, ik zie Robinson als een overlevingsspel. Tuurlijk horen daar complotten bij, dat weet ik ook wel, ik kijk al jaren en loop hier ook al jaren. Ik weet ook heel goed hoe jij erover denkt, maar ik denk er iets anders over. Ik zie Robinsonwaardig als iemand die hard werkt in een kamp, die goed kan overleven op een eiland ( ook alleen ) die goed kan meedraaien in een groep, iemand die met de sterkste naar een finale wil gaan, niet met de zwakste. Dat zijn mijn robinson idealen.
Ja daar horen complotten bij enzo maar om dat nu meteen in aflevering 1 te gaan doen door sterke vrouwen in het oog te nemen dat vind ik laf. Iwein maakt een complot om zijn eigen hachje te redden, omdat hij zelf zo zwak is. Ja dan heeft hij de mazzel dat er mensen met hem meelopen, maar ik vind dat persoonlijk erg zwak. Hij heeft de bel-ned strijd opgelaaid in aflevering 1. Een record denk ik.

Ja en daarover verschillen we duidelijk van mening, ik zie het juist als een kracht dat Iwein anderen voor zijn karretje weet te spannen en zelfbewust genoeg is om te beseffen dat hij zonder allianties en tactische ingrepen niet erg ver in het spel zal gaan komen. Het zou toch wat zijn als Iwein zich er maar bij neer moest leggen dat hij niet ver zal geraken omdat hij in bepaalde opzichten onderdoet voor veel andere kandidaten? Iwein legt zich daar juist niet bij neer en vecht voor wat hij waard is met alle middelen die hij heeft. Dat vind ik bewonderenswaardig. Oftewel Iwein mag dan zwak zijn op bepaalde terreinen maar dat weet hij te compenseren door het op andere terreinen ruimschoots goed te maken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #245 Gepost op: 14-10-2010, 22:50:15 »
Nee Hatch jij bekijkt alles vanuit het Survivor aspect. Waarom kijk je eigenlijk naar Robinson als je Survivor zo leuk vind?

Waarom niet?

Citaat
Ik zie het helemaal nie als een afspiegeling van het echte leven, wat is dat nou voor onzin. Waar baseer je dat op?

Op je afkeur over achterbakse spelletjes, stemafspraken, etc. Dingen die ik in het echte leven ook afkeur maar die in een spel gewoon zijn toegestaan.

Citaat
ik zie heus wel dat alles op ene eiland heel anders gaat dan in het echte leven.
Alleen de manier waarop sommige mensen zoals Iwein spelen, daar word ik gewoon ziek van, jij niet. Prima toch. Iedereen blij, nou ja alleen jij eigenlijk.

Tsja, ik snap niet wat het probleem met Iwein's spel nou eigenlijk is. Hij speelt slim, dat kan niemand ontkennen. Hij breekt ook geen regels. Zorgt voor interessante TV, etc. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hem als speler niet kunnen waarderen.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #246 Gepost op: 14-10-2010, 22:53:29 »
Iwein is gewoon een sluwe vos die overal (tot nu toe) vrij gemakkelijk doorheen slipt, hij speelt het spel op een geniale wijze. Maar ik ben bang dat hij na de samensmelting snel door de mand zal vallen, en dan snel weggestemd gaat worden.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #247 Gepost op: 14-10-2010, 22:54:46 »
Ach ja ik vind het weer echt onbegrijpelijk dat jij hem wel kan waarderen. Ieder zijn mening he.
Ik vind complotten in aflevering 1 onnodig en zwak. Accepteer dat de zwakste eruit gaat, ga niet meteen complotten maken om je eigen hachje te redden, Iwein hoort niet thuis in Robinson, hij kan niks, hij slaapt alleen maar. Wat hij wel kan is achterbaks zijn en mensen om de tuin leiden. Daarom zit hij er nog in, dat vind jij knap ik vind dat walgelijk. Dat zjin in mijn ogen geen robinsons

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #248 Gepost op: 14-10-2010, 22:55:05 »
Omdat dat nogal ehm WREED is.

Dat is niet wreed.

Citaat
Dingen die ook niet in een samenleving thuis horen en ook niet in ER.

Die stelling snap ik dus niet. Hoezo niet? Dit is geen realiteit maar een spel.

Citaat
Dat betekend gewoon iemand's leven proberen te verpesten.

Jij gaat echt veel te ver. ER is niet iemands leven. Het is, nogmaals, een spel.

Mensen die collectief op een forum schreeuwen dat Iwein onbetrouwbaar is als hij alleen is met vrouwen omdat hij vindt dat Tatiana een lekker kontje heeft of dat Yin een slechte moeder voor haar zoontje is omdat ze een egoïstisch spel heeft gespeeld in ER. dat zijn mensen die iemand's leven verpesten.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #249 Gepost op: 14-10-2010, 22:57:16 »
Iwein is gewoon een sluwe vos die overal (tot nu toe) vrij gemakkelijk doorheen slipt, hij speelt het spel op een geniale wijze. Maar ik ben bang dat hij na de samensmelting snel door de mand zal vallen, en dan snel weggestemd gaat worden.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Hij weet het vast nog heel wat afleveringen uit te houden door zijn complotjes.
Eerst de nl'ers eruit spelen.
Dat zijn er drie, en als dan het noodlot dreigt gooit hij zijn joker tatiana in het vuur.
Dan zit hij al bij de laaste vier hea.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #250 Gepost op: 14-10-2010, 22:58:33 »
Ach ja ik vind het weer echt onbegrijpelijk dat jij hem wel kan waarderen. Ieder zijn mening he.
Ik vind complotten in aflevering 1 onnodig en zwak. Accepteer dat de zwakste eruit gaat, ga niet meteen complotten maken om je eigen hachje te redden, Iwein hoort niet thuis in Robinson, hij kan niks, hij slaapt alleen maar. Wat hij wel kan is achterbaks zijn en mensen om de tuin leiden. Daarom zit hij er nog in, dat vind jij knap ik vind dat walgelijk. Dat zjin in mijn ogen geen robinsons

Ja, maar het punt is dat wat jij zwak vindt niet aansluit bij het idee achter dit spel. Als fysiek zwakke mensen of mensen die geen kampwerk doen altijd maar als eerste uit de expeditie moesten dan waren de regels daar wel naar. Dat is niet zo. Slim spelen (achterbaks of niet) is ook een kracht, en zeker als je dat op dag 1 doet en daarmee bewust je eigen hachje redt. Helemaal als je het vervolgens op de laatste eilandraad voor de samensmelting nog eens voor elkaar krijgt.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #251 Gepost op: 14-10-2010, 22:58:50 »

Ik zeg niet dat hij een echte Robinsoner is, alleen dat hij gewoon het spel geniaal speelt. Ik zelf ben ook voor de survival mentaliteit, en ja die heeft Iwein absoluut niet, maar het spel zoals hij het speelt is nou eenmaal een deel van Robinson, of je het leuk vind of niet.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #252 Gepost op: 14-10-2010, 22:59:35 »
Dat is niet wreed.

Die stelling snap ik dus niet. Hoezo niet? Dit is geen realiteit maar een spel.

Jij gaat echt veel te ver. ER is niet iemands leven. Het is, nogmaals, een spel.

Mensen die collectief op een forum schreeuwen dat Iwein onbetrouwbaar is als hij alleen is met vrouwen omdat hij vindt dat Tatiana een lekker kontje heeft of dat Yin een slechte moeder voor haar zoontje is omdat ze een egoïstisch spel heeft gespeeld in ER. dat zijn mensen die iemand's leven verpesten.
Iemand mentaal onderuit halen is hetzelfde als pesten.
En het spel is een reality progamma.
Mensen ondergaan dit in levende lijve.
Mensen hebben op het eiland wel degelijk gevoelens.
Dat jij het leuk vind als mensen lekker sadistisch elkaar gaan wegpesten betekend niet dat mijn stelling bullshit is.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #253 Gepost op: 14-10-2010, 23:00:49 »
Ja, maar het punt is dat wat jij zwak vindt niet aansluit bij het idee achter dit spel. Als fysiek zwakke mensen of mensen die geen kampwerk doen altijd maar als eerste uit de expeditie moesten dan waren de regels daar wel naar. Dat is niet zo. Slim spelen (achterbaks of niet) is ook een kracht, en zeker als je dat op dag 1 doet en daarmee bewust je eigen hachje redt. Helemaal als je het vervolgens op de laatste eilandraad voor de samensmelting nog eens voor elkaar krijgt.

Wie bepaald dan wat het idee is achter dit spel? jij? Evi? Staat dat ergens op papier dan? volgens mij niet. Iedereen denkt er anders over, iedereen heeft een andere definitie bij wat er bij dit spel hoort en wat niet.
Je hebt het over regels? welke regels? zijn er robinson regels

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #254 Gepost op: 14-10-2010, 23:07:13 »
 ::niet-ok:: Ongeschrikt! ::tandpastasmiley::

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #255 Gepost op: 14-10-2010, 23:10:22 »
Iemand mentaal onderuit halen is hetzelfde als pesten.
En het spel is een reality progamma.
Mensen ondergaan dit in levende lijve.
Mensen hebben op het eiland wel degelijk gevoelens.
Dat jij het leuk vind als mensen lekker sadistisch elkaar gaan wegpesten betekend niet dat mijn stelling bullshit is.

Reality TV betekent slechts dat het een nabootsing is van de realiteit. Deze nabootsing wordt beperkt door factoren als spelregels, prijzen, het feit dat er camera's draaien, etc. etc.

Realty TV ≠ realiteit

Mensen proberen mentaal te laten knakken valt binnen de regels van het spel en daar is dus niets mis mee. Natuurlijk zijn er grenzen, met name wanneer de middelen het doel voorbij streven (John vs Esther) maar daarvan is vooralsnog geen sprake.

Als je de geldprijs wilt hebben en de eer van het winnen moet je tegen een stootje kunnen.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #256 Gepost op: 14-10-2010, 23:11:09 »
Wie bepaald dan wat het idee is achter dit spel? jij? Evi? Staat dat ergens op papier dan? volgens mij niet. Iedereen denkt er anders over, iedereen heeft een andere definitie bij wat er bij dit spel hoort en wat niet.
Je hebt het over regels? welke regels? zijn er robinson regels

De spelregels.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #257 Gepost op: 14-10-2010, 23:12:23 »
Waar staan die dan? Is er een Robinson boek? Heb daar nog nooit van gehoord.
Of bedoel je met spelregels dingen als: je mag geen mensen bedreigen, geen geweld, dat soort dingen.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #258 Gepost op: 14-10-2010, 23:14:31 »
Reality TV betekent slechts dat het een nabootsing is van de realiteit. Deze nabootsing wordt beperkt door factoren als spelregels, prijzen, het feit dat er camera's draaien, etc. etc.

Realty TV ≠ realiteit

Mensen proberen mentaal te laten knakken valt binnen de regels van het spel en daar is dus niets mis mee. Natuurlijk zijn er grenzen, met name wanneer de middelen het doel voorbij streven (John vs Esther) maar daarvan is vooralsnog geen sprake.

Als je de geldprijs wilt hebben en de eer van het winnen moet je tegen een stootje kunnen.
Het kan kwetsend overkomen.
Dat is niet fout.
Maar ik heb er persoonlijk problemen mee.
Je kan een moslim geen varkensvlees dwingen te eten.
Valt binnen de 'regels' maar is qua normen en waarden niet aanvaardbaar.

Offline Hatch

• Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • The snake
« Reactie #259 Gepost op: 14-10-2010, 23:17:28 »
Waar staan die dan? Is er een Robinson boek? Heb daar nog nooit van gehoord.
Of bedoel je met spelregels dingen als: je mag geen mensen bedreigen, geen geweld, dat soort dingen.

Om te winnen moet je als laatste overblijven.

Stemmen is verplicht.

Geen fysiek letsel toebrengen.

Etc.

Daar hoort niet bij: je moet werken in het kamp of je mag niet elke keer laatste worden in een fysieke proef.