Ondanks mijn eerdere scepsis over PJ Hagens, moet ik zeggen dat hij de eerste aflevering prima doorgekomen is.
De eerste seizoenen werden gepresenteerd door Angela. Zij was op gegeven moment de moederkloek die de kandidaten op gemak wist te stellen. Angela blijft daarom de moeder der mollen.
Toen later werd aangekondigd dat Karel het stokje over zou nemen, was de verontwaardiging hier op het forum dan ook niet van de lucht. Zelf had ik toen wel vertrouwen in Karel en hij heeft uitstekend van zijn taak gekweten. En met name hoe hij zijn laatste seizoen deed, vol sarcasme, maakt voor mij de beste mol-presentator tot op heden.
En nu P
ieter Jan. Toen vorig jaar werd bekend gemaakt dat hij onze Karel zou opvolgen, was ik verbaasd. Had geen vertrouwen in zijn kunde en had dat vorig jaar op het forum ook duidelijk gemaakt.
Van de zomer heb ik Pieter Jan paar keer in actie gezien bij zijn programma's om alvast wat aan hem te wennen. Maar de presentatie van DIDM viel bar tegen. Eerder had ik al geschreven dat dit niet aan Pieter Jan toegeschreven kan worden, de format van dat programma was zo slecht, het was onmogelijk voor Pieter Jan om daar iets van te maken.
Enfin, gisteravond de eerste echte aflevering. Hoewel Pieter Jan vertelde dat hij met name in de eerste aflevering erg zenuwachtig was, kwam dit absoluut niet over op het scherm. Sterker nog: vond Pieter Jan veel ontspannener presenteren dan dat ik van hem gewend was. En rekening houdende met het feit dat hij nog moet groeien in zijn rol: het gaat weer een klasse reeks worden.
Pieter Jan: Toi toi toi
[edit: Peter is Pieter[/edit]