Reaver, ik ben er van overtuigd dat Marcel niet geklikt heeft, maar het is idd een kwestie van vertrouwen.
Verder was mijn persoonlijke inschatting drie kwartier, maar toen ik de tijd van Marcel hoorde, vond ik dat toch ook wel logisch.
Pak zelf maar eens zo'n schuifspelletje, en kijk hoe lang je erover doet om alle blokjes op volgorde te zetten. Neem dan in aanmerking dat je moe bent van fysieke inspanningen, en dat je weinig energie hebt aan het einde van de Expeditie. Ik denk dat het dan niet raar is dat ze alleen over dat puzzelgedeelte al langer dan 20 minuten hebben gedaan.
Verder heb ik op Uitzending gemist getimed hoe lang het uitzenden van de finaleproef duurde. De proef start op 13:40 minuten, en eindigt op 36:30 minuten. Dat is dus al meer dan 20 minuten uitzending van de proef.
Van de kaarsproef werd slechts enkele minuten uitgezonden en die duurde dus 10-15 minuten, van de finaleproef werd 20 minuten uitgezonden, en dan weet je dat je lang niet alles gezien hebt. Ik denk dat het zeker niet raar is dat de proef langer dan een uur heeft geduurd