Ik vond het ook raar ja en heb teruggespoeld en in slow-motion gekeken. Hij is niet eens aan het doven als ze allebei ineens hun handen opheffen en hem op dat ding leggen en een seconde later gaat hij wel uit ja.
Komt bij mij over (maar dit is misschien wel heel paranoIde) dat het échte moment niet goed gefilmd was (batterij net op of weet ik veel) en dat Rita toen eerlijk gewonnen had. Om er da ntoch beeldmateriaal te hebben, hebben ze het nagespeeld en de kaars terug aangestoken.Ze moeten het opnieuw doen en doen alsof Rita weer eerst was. Maar deze keer weten beide kandidaten dat ie uitgaat en op het moment dat iemand de kaars uitblaast, slaan ze dus ook allebei (Rita natuurlijk net iets vroeger want die wist ervan) op dat blok, juist omdat ze weten dat ie uitgaat want iemand begint te blazen en ja ee nseconde later is ie dus ook uit.
Kan vergezocht zijn, maar heb zo'n dingen wel eens vaker gezien. Bij een waar het ook om een soort duel ging en iemand antwoordde juist en het publiek juichte enthousiast, maar dat mocht niet (
) en toen moest die opname opnieuw, kregen ze dezelfde vraag, moesten ze weer doen alsof ze nadachten en moest degene die net, tijdens de "mislukte" opname, juist geantwoord had weer juist antwoorden en het publiek moest stil zijn.
Of die SMS-farce van ER3 waar het publiek ook nog een kandidaat kon kiezen om nog wat geld aan te geven. Dat was zogezegd allemaal live, maar werd drie keer opnieuw opgenomen. Zo van "En de winnaar is... Derek!" die dan blij moest juichen en de medekandidaten leuk applaudiseren voor hem. En dan tien seconden later was de winnaar weer iemand anders die dan weer moest acteren.