1. Jeroen. De enige echte Robinson.
2. Marcel. Doktert de stemmen prima uit, is slim met het spel bezig en heeft duidelijke meerwaarde.
3. Rita. Meest sympathieke kandidaat. Als ze fysiek iets sterker zou zijn een waardig winnares.
4. Esmeralda. Beetje kleurloos. Wel sterk, weinig memorabel.
5. Dennis. Waait rustig mee maar ik vind hem in niks echt overtuigen. Wel redelijk slim en getruct.
6. Kurt. Misschien wel mijn eerste favoriet valt steeds verder terug. Te slapjes allemaal.
7. Marina. Treurnis ten top.
Ik geef mijn semi-naamgenoot ook gelijk wat betreft de volgorde, hoewel Kurt wel ietsje omhoog mag m.i. De reden dat Jeroen zo hard wordt aangepakt is imho simpel... hij sloeg de spijker op zijn kop en velen kunnen niet zo goed met de waarheid overweg, vooral als die niet geheel positief is... Wat had hij dan moeten zeggen: "ze stemmen volgens mij op me, omdat ik zo'n loser ben.." Nou, dat had niemand in het kamp geloofd.
Overigens blijf ik Marcel ook goed bezig vinden hoor, en die tactiek van hem is toch niet zo slecht tactisch gezien, eerder slim.
Rat?
Eerlijk gezegd heb ik liever een Yin of een Olga als winnaar, voor de afwisseling, dan een Marnix of een Jeroen.
Een rat ja
dat vond ik nou ook... maar goed... zie voor de argumenten de topics van vorig seizoen. Jeroen of Marnix staan
wat mij betreft (en da's gelukkig niet ieders menig, maar ik ga er verder nu niet meer op in
) ver boven een Yin.
Jeroen is de grootste cliché winnaar die daar rondloopt (fysiek goed, mentaal goed, sociaal goed). Hij is bijna nog erger dan Marnix.
Niemand was meer cliché dan Marnix
.... maaaaaaaaar een cliché is een cliché om een reden... Hij is gewoon goed en heeft veel in huis dat hem in Dwaas'ogen tot een terechte winnaar van het seizoen zou maken... tot nu toe... nu eens kijken hoe hij de rest van de afleveringen blijft staan (of hoe hij binnen 5 minuten in de volgende aflevering naar huis gaat
)
EDIT: ik ben het overigens NIET eens met het gedeelte "enige echte Robinson"... ik gruwel van die term en ik dnek niet dat Jeroen de enige echte, MArcel en Rita gun ik de overwinning even zozeer eigenlijk...