Ho eens even, ga mij nu geen woorden in de mond leggen. Ik heb het nooit over 'haten' gehad. Ik geloof ook niet dat er iemand in de expeditie is die hem 'haat'.
Mensen érgeren zich aan hem en dát vind ik volkomen terecht.
Nee oké, het woord "haten" was niet van jou afkomstig. En je mag het ook volkomen terecht vinden dat mensen zich aan hem ergeren.
Wat ik wilde zeggen was dat het hebben van een pispaaltje het groepsgevoel bij de andere leden versterkt (vraag maar aan Rita als ze zich ooit nog eens meldt op dit forum). In elke groep, hoe groot of klein ook, is altijd iemand die er niet helemaal bijhoort. En sommige mensen lenen zich nu eenmaal makkelijker voor die rol dan anderen. Het zijn altijd mensen die op een of meerdere gebieden afwijken van de groep. Marcel zei het zelf: hij ging met iedereen goed om, dus had hij geen vijanden en kreeg hij geen stemmen. Terwijl het in mijn ogen onmogelijk is om met iedereen goede vrienden te zijn, dus of Marcel nou zo eerlijk bezig is ...
Je hebt gelijk als je zegt dat Igor dit over zichzelf heeft afgeroepen, namelijk omdat hij weigert zich te conformeren. En daar kan ik nou weer niks verkeerds in zien.
Igor is niet mijn favoriet, maar soms heb ik echt met hem te doen. Ik denk dat hij zich heel erg eenzaam voelt en vind dat hij veel te weinig krediet heeft gekregen van de anderen.