Het stemt me diep triest dat de enige die het eiland echt kleur gaf, het eiland moest verlaten via zo'n kleurloze proef.
Ik heb niets anders dan respect voor Igor, de enige zuivere deelnemer, mbt tactische 'zets', afspraken en sluwheid in het spel. Het is geen prettig gevoel om door een hele team tegengewerkt te worden in een omgeving waar je geen enkele 'terugvalattribuut hebt' hebt. Kortom, een naïeveling die het niet kon opnemen tegen de heersende hypocriete macht van de groep, alom gedomineerd door wrok, minachting... tegen 1 persoon.
Ik meen echt als ik zeg, dat nadat hij het toneel moest verlaten, mijn zin in de aflevering meteen verdween.
Elke goede serie moet voldoen aan bepaalde criteria om gesmaakt te worden. Je moet altijd een harmonieuze samenleving ergens hebben, een succesvolle personage, een anti-held, wat bijen die rond hun koningin dansen (om al dan niet het scherm te vullen) en noem maar op. Wat van essentieel belang is voor de succes van een serie is de underdoug, die misschien van alles verkeerd doet (al dan niet buiten zijn wil), maar die toch een grote appreciatie krijgt van het publiek. Dat was Igor, kijk maar naar het aantal pagina's hier op het forum dat hij geniet, een pak meer dan de rest (gehaat of bemind).
Ik hoop dat hij terugkomt, al is dit ijdele hoop. Wat ik nu wel hoop is dat Marjolein de serie mag winnen, al was dat maar om 'het establishment' een hak te zetten. Wie meteen mag vertrekken is Dennis. Ik heb het in het begin van de serie gezegd, en nu komt het steeds meer en meer tot uiting. Dat is de meest achterbakse persoon van de hele bende (herinner u zijn uitlatingen over Marjolein). In tegenstelling tot Hans van vorig jaar, was dat een geboren strateeg en manipulator. Of je hem graag had of haatte, een ding was zeker over die persoon. Het was een geboren winnaar en meester strateeg. Dennis is (en ik let goed op mijn woorden) een zielige, hypocriete, achterbakse, jankerd.
Igor, mijn respect heb je