Ja, ik vind dat ook boeiend, en ik vraag me vooral af: waarop wordt er geselecteerd? Waarom die niet en die wel?
Afhankelijk van welke richting ze willen gaan met het programma waarschijnlijk...
In een interview met EP destijds ging het om verschillende zaken; weten wat je kan en niet kan, hoe je uitstraling overkomt op camera, hoe je praat...
Het is blijkbaar altijd een wilde gok hoe mensen gaan reageren op bepaalde elementen. Maar ben er toch van overtuigd dat er met meer elementen rekening kan gehouden worden om de kans op opgave te achterhalen...
En vooral: waarom loopt het zo vaak fout met die selectie?
Of misschien wil men wel dat 1/4de uit eigen beweging naar huis gaat?
Maar waarom is dat dan in andere landen minder het geval?
Ik denk dat veel mensen echt zichzelf overschatten en het spel op zich dan weer serieus onderschatten. Als je echt in iets in gelooft dan kan je alles aan(daar houden de meeste mensen zich toch sterk aan als ze op gesprek gaan), maar velen houden zich niet lang vast aan die gedachte eenmaal op het eiland... Ook bepaalde verwachtingen spelen een grote rol. Verwacht je niets en je heb je het geluk dat je in een goed team zit dan ga je het ook langer volhouden, dan dat je vol verwachtingen zit en de pech hebt bij een kamp terecht te komen waar de sfeer k*t is. Ook het vermogen om te kunnen relativeren is van belang en als je dat van jezelf denkt is het alsnog relatief en vrij ter interpretatie voor het selectieteam tenzij je dit sterk kan weerleggen met argumenten...