Paar dingen die me opvielen aan Dennis deze aflevering:
-"Marcel wordt afgeschilderd als de visser, maar heeft nog geen vis gevangen! Ja, hele kleintjes!" Volgens mij is dat gelul.
-Ook in de categorie gelul: "Jeroen, je had ook even naar ons kunnen komen met dat voorstel van Marcel!" What the fuck?? Dennis en Esmeralda stemmen al wékenlang (op tv dan
) op Jeroen omdat ze hem eruit willen hebben. En dan krijgt Jeroen van Marcel een kans aangeboden om z'n expeditie te verlengen, en dan zou hij daarmee naar Dennis moeten stappen om hem de kans te geven het aanbod te matchen of zo?? Wat is dat voor flauwekul?!
-Dat ook Rita het zei: Hij is constant negatief over anderen. Dit valt elke aflevering op. Steeds weer zit hij mensen zwart te maken.
-In het kader daarvan: Ik vond zijn opmerkingen dat Marcel in z'n eentje zielig zit te wezen op Gran Canaria ontzettend laag bij de gronds. Echt heel vals. Alsof je een minderwaardig mens bent als je geen relatie hebt en op Gran Canaria woont. M'n bloed begon echt te koken.
-Ook een beetje in dat kader, en ook al wat Rita zei: voor Dennis is alles persoonlijk. Hij roept tegen iedereen dat het een spel is dat gespeeld wordt en dat je een tegenstem niet persoonlijk moet opvatten, maar als hij zelf tegenstemmen krijgt, zijn de rapen gaar. Hij is ook de enige die heel vaak dingen zegt als: "Ik gunde het eigenlijk maar één persoon om deze proef te winnen, en dat was..." De hele tijd laat hij heel duidelijk merken wie hij iets wel gunt en vooral wie niet. Ik heb Marcel of Jeroen nog nooit horen zeggen dat ze bepaalde personen van alles misgunnen. Zij zien veel meer het positieve in mensen. Dennis vind ik heel negatief gefocust.