De grote moeilijkheid aan het hele gebeuren is dat er Expeditie Robinson én expeditie Robinson is. Simone en Jeroen zijn volgens mij een échte Robinson. Overleven, voedsel zoeken, problemen oplossen,zoals je dat van een goede survivor zou verwachten. Het vervelende aan het programma is dat de essentie van het overleven en de daarmee genoodzaakte handelingen
steeds vaker overschaduwd worden door persoonlijke intriges, leugens, nijd en jaloezie
Wat ik dan zo spijtig vind is, dat mensen als Simone en Jeroen gewoon werden weggestemd, omdat ze hier dan geen deel van willen uitmaken (Ze gooiden het gewoon in de groep). In een echte survival is geen plaats voor zo 'n domme dingen. Daar moet je gewoon elke dag knokken en niet bezig zijn met wie zal ik vandaag eens te grazen nemen, wie zal ik vandaag eens gebruiken om mijn hachje te redden.
Ik had in ieder geval de woordenwisseling bij de eilandraad ongecensureerd willen zien. De kaarten zijn inderdaad geschud, maar ik weet wie voor mij de echte winnaar(s) is/zijn.