Auteur Topic: Het Kasteel: Ik geef een feestje!  (gelezen 93332 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het Zwembad: Ik hou een feestje!
« Reactie #20 Gepost op: 7-07-2002, 18:34:15 »
Het is een school met, naar ik meen, ongeveer anderhalfduizend leerlingen. Een project gestart door ene Rames die bij ons bekend staat als "Headmaster Dybendhal".
Als je je aanmeld wordt je door de sorteerhoed ingedeeld (na het beantwoorden van een aantal vragen) bij een van de afdelingen, die dezelfde zijn als in de Harry Potter boeken. Dan laat je zelf weten welke klassen je gaat volgen. Dit zijn lessen die gegeven worden door mensen die zich hebben aangemeld als leraar. Je krijgt huiswerk en daar krijg je ook punten voor. Het verschil tussen Hogwars (of Zweinstein, zoals je wilt) en HOL is dat er ook bijgehouden wordt, hoeveel huispunten jijzelf hebt verdiend (of verloren natuurlijk...) ze hebben ook een manier van Zwerkbal(of Quidditch, zoals je wilt) spelen, via chat, en ze hebben heuze zwerkbalteams. Verder is het gewoon een hele gezellige comunity, die contact houd via forum en chat. Het is vooral leuk als je  van toneelspelen houd, want het is een grote rpg (role playing game niet rocket propelled grenate), er zijn natuurlijk ook virtuele relaties tussen de HOL leerlingen (ik had een vriendin, daar kreeg ik ruzie mee, ik blies haar favoriete coffeeshop op, zij kreeg verkering met Princess Leah en ik ben nu getrouwd met Azure Chapeu, leuke boel hè? :D ). Ik heb nu denk ik wel genoeg reclame gemaakt...

Ooow, ja
het adres van de website
http://www.holnet.de.vu!

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 7-07-2002, 19:44:22 »
Bedankt Daan, ik ga er zeker eens een kijkje nemen. Hoeveel tijd ben je kwijt aan het doen van die opdrachten? Of ligt dat aan jezelf?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #22 Gepost op: 8-07-2002, 22:47:19 »
Nou, aan die opdrachten ben je niet zo lang bezig, of in ieder geval, ik had 1 klas, en het was het eerste jaar, dus niet alles liep op rolletjes, en ik moest uiteindelijk(als enige huiswerk wat ik had) research doen naar weerwolven, wat niet zo moeilijk is als je ff op het web zoekt, of in het boekje "Fabelachtige dieren en waar ze te vinden" door Rowling herself. Ik ben zelf meer bezig geweest met alle gezelligheid in de chatboxen, en op de fora. We waren een plan aan het ontwikkelen voor een internetradiozender voor "tovenaars" er is een maandelijks magazine waar ik voor schrijf, een "newspaper" oftewel tovenaarskrant. Er zijn twee mysteries geweest: een was het mysterie van de "HOL SPY", en een ander was het mysterie van de "Slytherin Master". En als je die dan oploste, dan kreeg je punten. Alhoewel de "Slytherin Master" op begeven moment verdwenen is...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-07-2002, 14:46:29 »
Bedankt Daan, ik ga er eens rustig naar kijken. Nu moet ik natuurlijk nog een andere nick verzinnen, want Ovide slaat in de tovenaarswereld natuurlijk ook nergens op. ;)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #24 Gepost op: 9-07-2002, 20:57:20 »
euhm: Ovidus Catastrofus ????  :D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 10-07-2002, 19:24:13 »
:D   :D     501     :D   :D     501     :D   :D  

Dus ben ik nu officieel mol-god(in) !

Vandaar dat ik graag de komende posts in dit feesttopic wil reserveren voor mijn 5e-stipfeest, iedereen is welkom !

Toch ben ik ook een klein beetje weemoedig, want ik kan nooit meer terug naar het professordom... Maar niet getreurd, allemaal meefeesten, en Daan, je houdt het zwembad ook open he? Dus badkleding meenemuh !

lots of love van godin e.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #26 Gepost op: 10-07-2002, 19:36:11 »
etjuh! gefeli!!!! hahaha goei hoor waz da nou so moelijk nee hoor goei fan je  ;D ;D ;D

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #27 Gepost op: 10-07-2002, 19:52:53 »
GEFELICITEERD!!!  ;D ;D ;D
(maakt een bommetje in het water)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #28 Gepost op: 10-07-2002, 20:38:57 »
eeeey eeeeeeee

GE-FE-LI-CI-TEERD!

lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in de gloria in de glo-ri-a

hieperdepiep hoeraaaaa!!!!

kmoest voor deze gelegenheid toch echt even langskomen  ;D
kussies julia

always look on the bright side of life

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 13-07-2002, 11:00:50 »
Tatatata.....proficiat, nog maar eens in dit topic (een beetje laat).
Hoe voelt dat nou? Over een tijdje bereik ik die status misschien ook nog wel.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #30 Gepost op: 13-07-2002, 11:05:02 »
Nou, voor mij zal dat nog wel een tijdje duren.
Misschien komt dat ook omdat ik tijdens het MOLseizoen zelf haast nooit iets zei..

Enne, Ovide... hoe staat het nou met je lidmaatschap van HOL?

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 13-07-2002, 11:10:55 »
 :-[ :-[ :-[
Ik moet er nog steeds gaan kijken Daan. Ik heb het zo druk gehad (zie de bar), maar ik hoop vandaag of morgen wat tijd te hebben om eens rustig te gaan kijken. Ik vond trouwens die naam wel grappig die je verzonnen had "Ovidus Catastrofus". Is echt wel op mij van toepassing, aangezien mij altijd vanalles overkomt.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 13-07-2002, 14:05:57 »
Thnx voor al jullie felicitaties! Ik hoop dat jullie het feestje leuk vonden ;) en ik kijk naar jouw godenfeestje uit Ovide ;)!

En oja, bedenk wel dat de meeste woorden op -us mannelijk zijn... in het Latijn dan :). (Ook weer niet allemaal, maar ja... hoe klinkt Ovida Catastrofa?)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #33 Gepost op: 13-07-2002, 17:03:29 »
Ovida Catastrofa klinkt nog veeel leuker!!!
Nou goed, ik hoop dat je leerling wordt want er zijn veel te weinig Nederlandse leerlingen, er zijn er op mij na nog 4 anderen, en Nederland is toch een heel HP-fanatiek land. En dan hoop ik ook natuurlijk dat je bij ons in Ravenklauw komt, want ik ben de enige Nederlandse Ravenklauw student.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 13-07-2002, 18:42:19 »

En dan hoop ik ook natuurlijk dat je bij ons in Ravenklauw komt, want ik ben de enige Nederlandse Ravenklauw student.

ik werd telkens ingedeeld bij Zwadderich door de Sorteerhoed! Kweet niet meer precies welke site dat was, iets Engels... Maar ik vond het maar stom hoor, alleen maar omdat ik had ingevuld dat ik een rat als huisdoer zou willen hebben, zeker, in plaats van een uil? Ratten zijn toch juist zo lief, naja, ik ga er misschien nog wel een keertje kijken maar ik weet nu dus niet meer welke site dat was, of dat die van jou was, en ik weet ook niet meer wat mijn naam en wachtwoord was...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-07-2002, 20:52:52 »
Ik heb mijn naam laten registreren bij HOL! Ik kan alleen nog niet meedoen tot het volgende schooljaar, maar binnenkort kan ik me wel laten indelen door de sorteerhoed. Wat is jou naam eigenlijk bij HOL? Is wel leuk als ik dat weet, als ik je tegenkom enzo. Het ziet er heel leuk, maar ook heel ingewikkeld uit moet ik zeggen. Maar ik neem aan dat het zich vanzelf wel wijst als je een tijdje op de site vertoeft. En anders stuur ik je wel veel mailtjes om uitleg te vragen  ;D.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #36 Gepost op: 13-07-2002, 21:21:11 »
Nou, overmorgen is dit schooljaar afgelopen.
Nou goed, kom vooral vaak langs op het forum en op de chat, want de gezelligheid van HOL is vooral daar te vinden. Mijn naam is Dean Weasly en ik ben getrouwd met Azure Chapeau, dus als je die tegenkomt.... Kijk ook uit met Niche, zij is een mexicaanse nederlandse en ze is een dooddoener (deadeater).
E, als je je wachtwoord en username bent vergeten zal dat niet mijn site zijn, want daar heb je geen wachtwoorden (behalve chat en forum) voor nodig. Ook is de sorteerhoed niet zomaar bereikbaar.

« Laatst bewerkt op: 13-07-2002, 21:29:54 door Daan »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-07-2002, 19:50:47 »
Hmmm...ik moet ook maar ens de boeken in het Engels gaan lezen denk ik, want al die Engelse namen zijn soms wel verwarrend  :-/

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #38 Gepost op: 25-07-2002, 15:24:50 »
Op www.harrypotteronline.nl (zowiezo een gweldige HP site) is er een NL-ENG en een ENG-NL HP Woordenboek.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 28-08-2002, 13:15:35 »
Wat zijn er lang geen feestjes meer geweest! Zullen we vieren dat... ehm... de vakantie weer afgelopen is...  :-\

ff op de kalender kijken, oh, Broer was gister jarig, nog van harte! Hm die mensen ken ik allemaal niet, oh aha, Bertha is bijna jarig, nou, dat gaat ie toch zeker wel ff hier vieren? (ik ben eigenlijk ook wel vrij 'bijna' jarig vinden jullie niet? :))