Auteur Topic: Het ongelofelijke lijkt te gebeuren  (gelezen 28362 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Dit is niet leuk meer!!
« Reactie #40 Gepost op: 17-06-2004, 22:03:30 »
School in rouw
&Het is te veel, de leerlingen zijn op
door Esther Voesenek

Donderdag 17 juni 2004 - Zaltbommel - Wéér staan hulpverleners het Cambium bij. Ook wij hebben dit nog nooit meegemaakt.

De stilte. Het was het eerste dat schoolarts Ellen van Est opviel toen de leerlingen gistermorgen het Cambium aan de Courtine binnendruppelden. Met stomheid geslagen na opnieuw een sterfgeval op de Zaltbommelse scholengroep.

Van Est zorgt samen met sociaal verpleegkundige jeugdgezondheidszorg Lia van de Water voor de opvang van de scholieren en personeel. De stemming is voelbaar anders dan bij de eerste klap.

Ook vorige maand, na het overlijden van scholier Arjan van der Elst en kort daarop docent Robert van Drunen, fungeerden de twee als traumateam. Toen hing er niet zo'n stilte bij binnenkomst“, vergelijkt Van Est. Er was juist veel geroezemoes. Meer emoties dan nu. Heftige emoties ook. Sommige leerlingen kregen zelfs last van hyperventilatie.

De dood van Robin Philips (17) uit atheneum vijf heeft de school volgens Van de Water lamgeslagen. Het is te veel voor de leerlingen, ze zijn op. Er is ook zoveel gebeurd op deze school. Dit hebben wij ook nog nooit meegemaakt.

De gelatenheid is voor de hulpverleners een signaal om extra alert te zijn. Gaat het echt wel? Blijven ze niet met dingen zitten die later bovenkomen? Dat is een beetje onze zorg.

Aanvoelen

Hun rol in het verwerkingsproces omschrijft Van de Water als aanvoelen wanneer je nodig bent. Een minstens zo voorname taak dicht ze de docenten toe. Die kennen hun leerlingen van haver tot gort. Zijn veelal op de hoogte van de thuissituatie. Kunnen dus plaatsen waarom de ene scholier in huilen uitbarst, terwijl de ander zijn verdriet liever stilletjes verwerkt.

Hoewel ze nog enige tijd standby blijven, laten de hulpverleners de scholieren met een gerust hart achter. Het sociale beleid op het Cambium is echt perfect. Meteen zijn leerkrachten vrijgeroosterd voor de opvang. Ze zíjn er hier echt voor de leerlingen.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Yvje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
« Reactie #41 Gepost op: 18-06-2004, 07:58:09 »
Heeeel heeeeel veel sterkte nostra!!!!  :-*
Smiling isn't a crime..

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 18-06-2004, 08:21:08 »
Ook van mij ....heel veel sterkte met het verwerken van dit verschrikkelijke nieuws Nostra...
That's all

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 18-06-2004, 14:32:47 »
Dankje jullie wel allemaal, al hoewel ik die laatste jongen niet kende ben ik toch geschokt. Gelukkig duurt de school niet lang meer!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 18-06-2004, 20:20:31 »
Wat erg voor je school allemaal Nostra...! Zo snel achter elkaar.. Idd veel sterkte, want ja wat kan ik anders zeggen.. :-\\

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 21-06-2004, 09:24:03 »
dit houd je niet meer voor mogelijk, het heeft dit keer niet met school te maken. Alleen afgelopen vrijdag zijn van een meisje uit mijn klas haar vader en broertje (+ vriendje) aangereden. Inmiddels gaat het wel veel beter met ze, maar vader en vriendje liggen nog steeds in het ziekenhuis. Het gebeurde vlak bij mij om de hoek en ik heb het wrak van de auto op de takelwagen langs zien komen en dat zag er niet goed uit. Misschien moet ik maar eens een andere school zoeken.

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 29-06-2004, 12:36:08 »
Geachte leerling, ouder(s), verzorger(s),

Gisteren is een van onze leerlingen, Saskia Moggré, overleden. Afgelopen week heeft Saskia haar diploma in ontvangst genomen. Ze was een van ons, ze hoorde bij het Alfrink College. We leven intens mee met haar familie en vrienden. In de stilteruimte brandt de kaars voor haar, wie wil kan daar het condoleanceboek tekenen.

We zijn verdrietig en vinden het niet gepast om vanavond het eindfeest in Locomotion te vieren. In ons motto staat “School zijn we samen” en juist omdat Saskia tot voor een paar dagen geleden nog verbonden was met onze school, rekenen we op jullie begrip. We willen het feest verplaatsen naar het begin van het nieuwe schooljaar, als teken van hoop.
We adviseren je om je kaartje te bewaren. Op een later, geschikter tijdstip komen we hier op terug.

De komende dagen zijn er op school mensen aanwezig met wie je kunt praten, mocht je daar behoefte aan hebben. De leerlingen die vandaag op school waren hebben deze brief persoonlijk gekregen, anderen lezen deze informatie op de site. We hopen dat we jullie hiermee voldoende geďnformeerd hebben en wensen iedereen die hierdoor geraakt is veel sterkte toe.

B.W. Dijkmans
rector

Ik kwam net op msn, en kreeg te horen dat het eindfeest niet door ging, en toen las ik dit. Ik kende haar niet persoonlijk, maar ik heb haar wel eens gezien in de gangen.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 29-06-2004, 21:54:28 »
veel sterkte Elise, zoek elkaar op en verwerkt het trauma, ook al kende je haar niet goed.

Trouwens, wie interesse heeft kijk op http://www.cambium.org/borders/sitemap-frames.htm en scrol dan naar het kopje diversen. Daar stond de rouwadvertenties inclusief foto van de 4 overleden mensen van mijn school. Overigens, ik denk niet veel aan die trauma's maar. Maar dat zal ook komen, omdat ik met de psychologe praat.
« Laatst bewerkt op: 29-06-2004, 22:01:18 door Nostradamus »

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #48 Gepost op: 30-06-2004, 00:02:18 »
Ja, dit zijn allemaal geen leuke berichten ::ohno::
Zoiets "hakt" er behoorlijk in.

Sterkte..!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 14-11-2004, 19:23:56 »
ik lees dit misschien een beetje laat ik hoop alleen wel dat jullie er allebe ioverheen zijn gekomen (nostra en elise is de mol) het lijkt me echt verschrikkelijk.
ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand uit mijn klas is overleden. ik ben alleen niet naar de begrafenis geweest want toen het gebeurde zat hij al op ee nandere school en ik hoorde het pas na de begrafenis.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 16-11-2004, 10:38:33 »
ik lees dit misschien een beetje laat ik hoop alleen wel dat jullie er allebe ioverheen zijn gekomen (nostra en elise is de mol) het lijkt me echt verschrikkelijk.
ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand uit mijn klas is overleden. ik ben alleen niet naar de begrafenis geweest want toen het gebeurde zat hij al op ee nandere school en ik hoorde het pas na de begrafenis.

Eck, ik ben er grotendeels overheen, maar soms denk ik er nog aan. Dankje voor je medeleven.

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #51 Gepost op: 18-11-2004, 20:09:25 »
Ik lees het ook pas nu  :-\\
Ik moet er niet aan denken, hoe erg ik het zou vinden om een vriendin of vriend te verliezen  :\'(
Veel sterkte Nostra...
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 19-11-2004, 13:57:47 »
Ik lees het ook pas nu  :-\\
Ik moet er niet aan denken, hoe erg ik het zou vinden om een vriendin of vriend te verliezen  :\'(
Veel sterkte Nostra...

Dankje!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 31-12-2004, 14:22:45 »
Nadat mijn oma (vaderskant) 4 weken geleden is overleden aan longkanker, is gisteren mijn opa (vaderskant) overleden aan een hartstilstand. Ik ga dus niet al te vrolijk het nieuwe jaar in, maar ik probeer dit zo snel mogelijk te verwerken.

Nostradamus

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 31-12-2004, 15:09:49 »
(Alweer) Sterkte Nostradamus !  :\'(

Ik hoop dat 2005 voor jou voorspoed mag brengen, want het (bijna) afgelopen jaar heeft je té vaak richting dit topic gebracht.  :-\\

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 31-12-2004, 15:54:02 »
 :\'( Wat een trieste verhalen Nostradamus! Zo te zien was 2004 een jaar met een zwart randje! Ik wens je voor 2005 een gouden randje! :)
When God created man, she was only joking!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 31-12-2004, 16:00:05 »
Triest jaar zeg Nostra :( :(

't Allerbeste voor 2005 ::ok::

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 31-12-2004, 16:12:51 »
bedankt voor jullie medeleven!

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 1-01-2005, 20:05:33 »
ongelooflijk nostradamus...dit is niet leuk meer voor jou!

wij kwamen er dinsdag achter dat mijn man zijn oma afgelopen 3 december is overleden...mijn schoonmoeder vond het niet nodig om ons in te lichten..tja zij hheeft geen contact meer met haar moeder,...wij daarentegen wel...maar opa had besloten om de rouwkaart via de ouders te laten verlopen, nu is dat dus niet goed gegaan...doet veel pijn omdat we dus geen afscheid hebben kunnen nemen
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline FFWD

• Forumlid
  • button4ever
« Reactie #59 Gepost op: 1-01-2005, 20:10:46 »
Gecondoleerd Nostradamus. Ik had 2 jaar geleden ook 2 opa's verloren in 6 maanden tijd. Veel sterkte
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"