Er lijkt echt een vloek zoderhand op onze school te rusten. Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat het als slecht ging met mijn ex-wiskunde leraar (heb hem vorig jaar gehad). Onderstaand bericht lees ik net op de site van mijn school.
Zaltbommel, zaterdag 5 februari 2005
Geachte bezoeker van deze site,
gisterenavond bereikte ons het trieste bericht dat onze collega Wim Straver is overleden. Hij is afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis voor, naar wat zich liet aanzien, een standaardoperatie. Na deze operatie zijn er complicaties opgetreden en al snel werd duidelijk dat de situatie zeer ernstig was. De daarop volgende dagen is er gevochten voor zijn leven, maar het heeft niet mogen baten. Vrijdag 4 februari jl. is hij overleden. Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw Mariet en de kinderen Sonja en Ruud. Wij wensen hun veel sterkte toe met het verwerken van het overlijden van hun man en vader.
Wim was docent wiskunde aan de locatie Courtine. Dinsdag 1 februari jl. was hij 25 jaar werkzaam in het onderwijs en, op een enkele maand na, heeft hij al die tijd bij SG Cambium en hieraan voorafgaand bij de RSG Buys Ballot gewerkt. Hij was een gedreven docent en een betrokken mentor. Duidelijk in zijn aanpak, helder in zijn uitleg, staand voor zijn leerlingen en altijd bereikbaar voor zijn collega's. Voor zijn leerlingen, oud-leerlingen en het team van Scholengroep Cambium is zijn overlijden een grote schok. Het verlies van Wim vervult ons allen met diepe droefenis.
Maandag 14 februari a.s. zal in alle klassen worden stilgestaan bij zijn overlijden. Voor alle leerlingen zal persoonlijke begeleiding en zo nodig opvang zijn.
Namens de directie,
W.A. van der Veer