Geachte leerling, ouder(s), verzorger(s),
Gisteren is een van onze leerlingen, Saskia Moggré, overleden. Afgelopen week heeft Saskia haar diploma in ontvangst genomen. Ze was een van ons, ze hoorde bij het Alfrink College. We leven intens mee met haar familie en vrienden. In de stilteruimte brandt de kaars voor haar, wie wil kan daar het condoleanceboek tekenen.
We zijn verdrietig en vinden het niet gepast om vanavond het eindfeest in Locomotion te vieren. In ons motto staat “School zijn we samen” en juist omdat Saskia tot voor een paar dagen geleden nog verbonden was met onze school, rekenen we op jullie begrip. We willen het feest verplaatsen naar het begin van het nieuwe schooljaar, als teken van hoop.
We adviseren je om je kaartje te bewaren. Op een later, geschikter tijdstip komen we hier op terug.
De komende dagen zijn er op school mensen aanwezig met wie je kunt praten, mocht je daar behoefte aan hebben. De leerlingen die vandaag op school waren hebben deze brief persoonlijk gekregen, anderen lezen deze informatie op de site. We hopen dat we jullie hiermee voldoende geďnformeerd hebben en wensen iedereen die hierdoor geraakt is veel sterkte toe.
B.W. Dijkmans
rector
Ik kwam net op msn, en kreeg te horen dat het eindfeest niet door ging, en toen las ik dit. Ik kende haar niet persoonlijk, maar ik heb haar wel eens gezien in de gangen.